Taitava oppija Osaa yhdistellä tasapainoisesti erilaisia oppimistyylejä. On tietoinen siitä, miten itse oppii parhaiten. Pyrkii laajentamaan omia oppimisen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Oppimistyylit.
Advertisements

Oppimisnäkemyksiä Behaviorismi Sosiaalisen oppimisen teoria
Kuukauden kurssi Murikka-opistolla
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
Maahanmuuttajataustaisten opiskelijoiden tukeminen Variassa Kamut-projektin yhteenvetoa Varian opettajien kokemuksia.
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖN ARVIOINTIKOHTEET
OHJAAMINEN.
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
1. varapresidenttien koulutus
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
OSAAMISEN TUNNISTAMINEN TYÖNHAUN POHJANA
(Kirjoita tähän tehtävän otsikko esim. Ti-te-tehtävä 2. PP:n kotitehtävä) (Kirjoita tähän oma nimesi ja päivämäärä)
Graafisen esityksen laatiminen taulukkolaskentaohjelmalla (excel 2013)
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa oppimistyyliä tai –asennetta!
Kielenhuoltoon liittyviä käsitteitä. Käsitteiden määrittelyä Kielenhuolto: ”Kielenhuollolla tarkoitetaan monia erilaisia tapoja vaikuttaa kielenkäyttöön.
Minä oppijana 1 ov..
HYVÄ MONIKULTTUURINEN KOHTAAMINEN Juha Parkkinen
Oppimiskäsitys Käsitys ammattitaidosta
Graafisen esityksen laatiminen taulukkolaskentaohjelmalla (excel 2007)
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
PSYKOLOGIA 7 Koulukohtainen soveltava/ S
Simulaattorikoulutuksen jälkipuinti – osa oppimisprosessia.
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Kokemuksellisen oppimisen oppimistyylit
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
© Silander 05 Oppimisaihion suunnittelutyökalu lähtien OPSin tavoitteista.
OPETTAJANA SUOMESSA. Tilastokeskuksen aineisto opettajista vuodelta 2005 Ikärakenne (yli 50v)  Perusopetuksessa yli 6000  Lukiossa yli 2700  Luokanopettajia.
Yksilölliset polut / laajennettu työssäoppiminen
Mikä vaikuttaa oppimiseen?
LAPSEN JA VANHEMMAN VÄLISEN YHTEYDEN SÄILYTTÄMINEN Tässä esityksessä käydään lyhyesti läpi lapsen ja vanhemman välisen yhteyden säilyttämisen osa- alueita,
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
Mielenterveys kuntoutus
Oppimisorientaatioita
ARVIOINTI Kauhajoen yhteiskoulu ARVIOINTI JA SEN TEHTÄVÄT KÄYTTÄYTYMINEN OPPIMIS- TULOKSET TYÖSKENTELY ARVIOINNIN TULEE OLLA YKSILÖLLISTÄ, TOTUUDENMUKAISTA.
 aihealue on selkeästi rajattu ja rajausta on perusteltu  valittu näkökulma on innovatiivinen ja uutta luova  käsiteltävä aihe on kuvattu tarkoin mutta.
HENKILÖKOHTAIS EN TOIMINTA- AJATUKSEN KIRJOITTAMINEN FL 177 C.FI.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
MOTIVAATIO.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Ops seminaari Askola.
9-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi
Tutkimussuunnitelma 1. Mitä käyttäjäryhmää tutkitaan?
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
NLP esimiehen työkaluna Työpaja – Arja Pakkala Tervetuloa NLP-työpajaan tutkimaan, kokeilemaan, kokemaan ja pohtimaan ihmisten erilaisuutta,
ITSETUNTO JA ITSESÄÄTELYTAIDOT Päivi Juustila. ITSETUNTEMUS on hyvän ja terveen itsetunnon edellytys  Itsetuntemus on oman kehon, ajatusten ja tunteiden.
Aikaa erilaisille oppijoille – Miten mahdollistaa joustavat opintopolut Katariina Alha W5W, Oulun yliopisto.
Oppimiskäsitys- työpaja Aija Rinkinen Opetushallitus.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
TAVOITTEIDEN ASETTAMINEN KOULUTYÖLLE ANTAA ENERGIAA
1. Maailmankatsomus ja kulttuuri
Yrittäjyyskasvatus oppimisen perustana
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
1. 2. Tapahtuman opinollistaminen-teemoja pohdittavaksi, 1- 7
Luvut 16 ja 17 Motivoitunut ja sitoutunut opiskelija
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
LUETUNYMMÄRTÄMISEN TEORIAA JA HARJOITUKSIA
Millainen oppija sinä olet?
Kirjallisuus vaikuttajana: draama, proosa ja runous
Aloitteleva opettaja – suhde opittavaan sisältöön
- TIETEELLISESTI!! Psyykkinen Biologinen Sosiaalinen ja
Oppiminen.
KÄRSIVÄLLINEN PATIENT
Laajennetun työssäoppimisen kuvaus
Ihmiskielellä on monta käyttötarkoitusta
SATAKUNNAN VERKOSTOTYÖN TOIMINTAMALLI
OPPIMISTA OHJAAMAAN - Oppimistaidot ja ohjaava opetus
Esityksen transkriptio:

Taitava oppija Osaa yhdistellä tasapainoisesti erilaisia oppimistyylejä. On tietoinen siitä, miten itse oppii parhaiten. Pyrkii laajentamaan omia oppimisen tapojaan.

Taitava oppija Tuntee itsensä tiedonkäsittelijänä ja osaa suhteuttaa oman oppimisensa muiden oppimiseen. Tietää, miten erilaiset tehtävät ja niiden piirteet vaikuttavat oppimiseen. Tietää erilaisista oppimisen strategioista ja niiden merkityksestä tavoitteiden saavuttamiseen.

Taitava oppija Osaa ennustaa ja suunnitella tehtävän tekemistä ja pohtii tehtävän tarkoitusta. Osaa määritellä omat tavoitteensa. Osaa valita sopivat toimintatavat huomioiden käytettävissä olevan ajan, omat voimavarat ja tavoitteet.