Opiskelijoiden rooleja STARA dominoi opetustilannetta omilla kommenteillaan, besserwisser, paljon äänessä vaikkei aina oikeassa. EVVK istuu mielenosoituksellisesti.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
KEKE-ARVIOINTIA JA TEEMOJEN ÄÄNESTYS Toukokuussa 2013 toteutetun kyselyn tulokset Kuva: Kekepuu elokuussa 2013.
Advertisements

Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus
Vanhempien ja ryhmänohjaajien yhteistyö
Jakson 3 lähestyessä. Tarkista valinnat Wilmasta • Ryhmiä ei vaihdeta kesken jakson. • Pidä huoli, että valitset riittävästi kursseja. • Jos haluat osallistua.
Nivelvaiheen tiedonsiirtokäytänteet ammatillisessa koulutuksessa
Korjaa lauseet. Alex on myyjä
Ylioppilaskirjoitukset
Pikkupoika kysyi isältään...
Pidä turvallisuusväli
Kerran kauan sitten kaukaisessa maassa eli neljä pikku olentoa:
Toimintaohjeet opelle
2/2009 Nordic Database Apulaisopettajan etsiminen pohjoismaisen tietokannan kautta.
”Yrityskauppa myyjän ja ostajan näkökulmasta!”
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Mitä nuorille kuuluu? Eveliina Karjalainen.  Toisilla näyttää menevän paremmin kuin koskaan, toisilla huonommin kuin koskaan. Molemmat ryhmät tuntuvat.
Integraalilaskenta MA 10
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
VOA-oppimispäiväkirja
Mohammed Kertoo itsestään:
Lupa tulla näkyväksi Kemissä
Palveluliiketoiminta osana korkeakoulua Heikki Saastamoinen.
Matematiikan oppiminen.
Oppimisvaikeudet.
Metoditehtävä 1.Tee ohjelma, jonka tehtävänä on laskea jonkin tietyn käyttäjän syöttämän välin numeroiden summa. (Esim. käyttäjän syötöllä 1 ja 5 ohjelma.
Tehtävä Tee ohjelma, joka kysyy käyttäjältä kaksi kokonaislukua (0-50, kysytään lukuja niin kauan kunnes käyttäjä antaa luvut sallitulta alueelta). Ohjelma.
Käytännön kieleen ja työelämään tutustuminen Sosiaali- ja terveysalalle valmistava koulutus nuorille maahanmuuttajille.
Työrauha ja haastavat tilanteet
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
VINKKEJÄ JA IDEOITA LUKION KEMIAN 1. KURSSIN TOTEUTUKSEEN
UMF I Luento 2. Aika Luennot, Klo 14–16 to 4.9 – ke 10.9 ke 24.9 – ke 1.10 ke – pe Demot, Klo 10–12/12–14/14–16 Pe 12.9, Ti 16.9, Pe 19.9.
Millainen liikkuja olen? Kuljen koulu matkat yleensä pyörällä. Illalla koulunjälkeen, kun olen kavereiden kanssa tai vapaa- ajalla tulee hyötyliikuntaa.
Havainnollisuus matematiikan opetuksessa käsitekartat Luennot klo
Kokemuksia virtuaaliopena toimimisesta
Kympit – Kymenlaakson maahanmuuttajien paremman integraation tueksi Teemafoorumi Höyrypanimo, Kotka Metallialan osaamiskartoitus Riitta.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Ilpo Mäki, rehtori Oulun Aikuiskoulutuskeskus
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
1. viikkokooste ja olio-ohjelmointi
 Ke (6. palkin päättöpäivä) lyhyiden kielten kuunteluita koululla. Liiku siis hiljaa ja noudata opettajien ohjeita.  To Penkkaripäivä.
ROT
KTKO104 Tieto- ja viestintätekniikka
Juttuja (verkko)lehteen. Metakka Mediataitoja oppimaan/ mediataitoja kaikille ( OPH:n tukema mediakasvatushanke Saimaan mediakeskuksen.
Mitä opetan ammatillisessa?
Hyvä yliopisto-opetus – vastuullisen opettajan ja opiskelijan roolit Elin Fellman-Suominen Åbo Akademi Pedaforum
Yhteysopettajakoulutus
Pikkupoika kysyi isältään...
Matematiikan assistenttien koulutuspäivä
Kuka puhuu totta? Oppilaat ovat tulleet luokkaan ja matematiikan tunti alkaa rauhallisesti.
Toimintaohjeet opelle
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
Monivalintatehtävät arvioinnin välineenä matemaattispainotteisella massakurssilla Jukka Parviainen, Yliopisto-opettaja, Informaatiotekniikan.
MATEMAATTISET OHJELMAT Oulun normaalikoulun TVT-koulutus 2006 Ari Heimonen.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
Harjoitus 5 Kurssien alussa opettaja kierrättää ilmoittautumispaperin opiskelijoilla. Opiskelijoilta kerätään seuraavat tiedot:  nimi  sähköposti  ryhmä.
1. vuoden opiskelijoiden vanhempainilta Jani Syrjälä, rehtori.
Innostusta yritteliäisyyteen yläkoululla Milja Manninen, OKL Iita-Mari Ruponen, HUMAK.
Opiskelijaksi Oulunsalon lukioon. Uusien opiskelijoiden valinta keväällä 2014  Oulunsalon lukiossa on 80 aloituspaikkaa kevään 2014 yhteishaussa  Lukioihin.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
MITÄ MORAALITEORIAA ITSE EDUSTAT? Luku 7  Opetusvinkki 1.
Lukion toisen vuoden kurssivalinnat
MIKSI LUKIOON???.
Ykkösten vanhempainilta
Tervetuloa Suomi 4B –kurssille!
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
ALAJÄRVEN LUKIO ENSIMMÄINEN VUOSIKURSSI
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen
Päättötyöt Opinnäytetyö tehdään pääsääntöisesti viimeisen opiskeluvuoden aikana Ehtona opinnäytetyön käynnistämiselle on, että ainoastaan viimeisen opiskeluvuoden.
Esityksen transkriptio:

Opiskelijoiden rooleja STARA dominoi opetustilannetta omilla kommenteillaan, besserwisser, paljon äänessä vaikkei aina oikeassa. EVVK istuu mielenosoituksellisesti hiljaa, mutisee korkeintaan vierustoverille ”mis näit juttui sit muka tarvii?”, asenneongelmainen, jää usein pois muutaman laskarikerran jälkeen eikä häntä loppukurssin aikana enää näe

APUUVA! – tyyppi ei tee oma-aloitteisesti mitään, tarvitsee jatkuvaa apua ja tukea laskemisessa, opettajan vaikea havaita tämän opiskelijan osaamattomuus EASY kysyy jos ei ymmärrä tai osaa, tekee tehtävät ja laskee laskut ajallaan ja itsenäisesti, on ahkera, suoriutuu kurssista suht vaivatta

NERO hiljainen itsekseen puurtaja joka muutaman kerran onnistuu esittämään laskareissa niin vaikean ja pitkälle menevän kysymyksen, että opettaja on ainoa joka tajuaa kysymyksen muttei osaa itsekään vastata siihen. SENIORI Palannut työelämästä 5 vuoden jälkeen koulun penkille töiden lähdettyä alta. Osaa asioita käytännössä, ei silti innostu perus matematiikasta. Kaipaa jatkuvasti yhteyttä käytännön insinöörityöhön.