(2b) VÄLIAIKATYÖSKENTELY 3.-4. jakson välillä OSALLISUUS OPPIVA OPS.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Advertisements

VIRTUAALIMATKA MAAILMAN YMPÄRI
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
LUVALLISET POISSAOLOT
Liikunnanopetuksen suunnittelun hahmottamisen tueksi
Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
Harvialan koulu ja päiväkoti
Toimintaohjeet opelle
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Oppimisen sykli ja kokemuksellisen oppimisen malli
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
Turun esi- ja perusopetuksessa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Kulttuuri- ja liikuntapolku Espoossa. Valtioneuvoston asetus peruskouluille 1435, 3 § ’Opetuksen tulee antaa oppilaille perusta laajaan yleissivistykseen.
Hyvän kirjoittamisen opetuksen ohjelman piirteitä.
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
Johtokunnat Hallinto- ja johtosäännön 8 §:n mukaan koulutuslautakunnan erityiseen ratkaisuvaltaan kuuluu nimetä johtokuntien jäsenet vanhempainkokousten.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
Yleistä koulunkäyntiin liittyen
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Kokemuksellisen oppimisen oppimistyylit
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
Katajanokka oppimisympäristönä Osallistavaa ja monipuolista opetusta omassa kaupunginosassa Tavoitteena on hyödyntää Katajanokkaa oppimisympäristönä monipuolisesti.
Ideaali luokkahuone Ressussa
Verkko-opetuksen suunnittelusta Opintopäivä Arcada, Haaga & Helia Tore Ståhl Pil-projektet
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
OPS-ajatuksia.
+ VÄLIAIKATYÖSKENTELY 4. ja 5. päivän välillä OPPIVA OPS -VALMENNUS.
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Toimintaohjeet opelle
Opettajat Kuninkaanhaka
Ops 2016 ja arviointi.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Viinijärven koulun vanhempainilta 23.4.
NÄKEVÄT KÄDET KU 1: MINÄ, KUVA JA KULTTUURI / TEHTÄVÄ 1.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
Oppilaiden ja huoltajien osallisuus hyvinvoivassa koulussa Marja Kannisto Yhteisöpedagogi YAMK, AmO.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Toimi koulullasi vaikka näin Kerro muille hallituksen/valtuuston jäsenille kaupunkikokouksen valmisteluista eli käy saamasi materiaali läpi Yhteistyössä.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Ops-iltapäivä
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
II Luonnonuskonnot Pyhä, mana ja tabu
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Liikunta uudessa opetussuunnitelmassa
Lukujärjestys 2A Muuta... klo MA TI KE TO PE x x1 x2
KIRJALLISUUSDIPLOMI.
Liikkuva koulu -ohjelma Heidi Honkanen, Langinkosken koulu
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
KTKP010 Oppiminen ja ohjaus (5 op)
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
Ops-iltapäivä Raumanmeri
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Ekaluokalle 2017.
SANGINSUUN KOULU ON LIIKKUVA KOULU
LAANILAN YLÄASTEEN LIIKKUVA KOULU
Laaja-alainen arviointi
Esityksen transkriptio:

(2b) VÄLIAIKATYÖSKENTELY jakson välillä OSALLISUUS OPPIVA OPS

OPPILAIDEN OSALLISUUS - oppimisympäristön havainnointi  Tarvitaan koulurakennuksen pohjapiirustus  Tarvitaan pihan ja lähiympäristön pohjakartta  Oppilaat voivat tehdä ne oppimistehtävänä opettajan ohjauksessa oppiaineeseen liittyen (ku, ma, ai, ymp)  Oppimisympäristön havainnointi voidaan tehdä joko kaikissa luokissa, joidenkin luokkien toimesta tai oppilaskunnan hallituksessa  Ensin perehdytään pohjakarttaan  Jaetaan oppilaat pareihin tai kolmikoihin  Sovitaan kuka on missäkin paikassa kirjuri

OPPILAIDEN OSALLISUUS - oppimisympäristön havainnointi  Sovitaan millaisia paikkoja havainnoidaan:  Viihtyisiä  Turvallisia  Kivoja/ hauskoja  Liikunnallisia  Kauniita  Hyviä paikkoja oppia ryhmässä  Hyviä paikkoja rauhoittua  Epäviihtyisiä  Rumia  Turvattomia  Tappelu-/ kiusaamispaikkoja  Ahtaita  Mitä muita?

OPPILAIDEN OSALLISUUS - oppimisympäristön havainnointi  Valitaan havainnoitavat asiat  Sovitaan merkitsemistapa esim. väreillä tai symboleilla  Otetaan kuvia havainnollistamaan havainnoituja paikkoja  Kirjoitetaan perustelut eri paperille/ padille  Kootaan havainnot luokassa / oppilaskunnan hallituksessa yhteen  Priorisoidaan, mille paikoille olisi tehtävissä helposti parannuksia  Tehdään suunnitelma käytännön etenemisestä

OPPILAIDEN OSALLISUUS - oppimisympäristön havainnointi  Sovitaan tapa, jolla kaikki oppilaat näkevät ja kuulevat yhteenvedon ja voivat itse tehdä lisäyksiä  Tehdään esitys opettaja-/ henkilökunnalle havainnoista ja toimenpide-ehdotuksista  Sovitaan, milloin ja miten asioiden etenemisestä kuullaan ja keiden toimesta  Annetaan positiivista palautetta pienistä konkreettisista teoista oppimisympäristön parahtamiseksi o Seuraavissa oppimisympäristön havainnointivaiheissa paneudutaan tarkemmin oppimisen edistämiseen