Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAila Haapasalo Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
+ VÄLIAIKATYÖSKENTELY 4. ja 5. päivän välillä OPPIVA OPS -VALMENNUS
2
+ TAVOITTEENA OPPILASKUNNANHALLITUKSEN, LUOKKIEN JA TYÖYHTEISÖN VÄLISEN VUOROVAIKUTUKSEN KEHITTÄMINEN. Opetus- ja kulttuuriministeriön sinulta kohdasta Materiaalit on ladattavissa ohjaavan opettajan opas, josta löytyy toimintatapoja oppilaskunnan hallituksen toiminnan kehittämiseksi. LUOKISSA LUOKKAKOKOUKSEN AVULLA ja TUNTITOIMINNASSA OPPILAIDEN OSALLISUUDEN LISÄÄMINEN LUE seuraavan kerran pohjustukseksi: Haapaniemi – Raina: Rakenna oppiva ryhmä –kirja OMAN KOULUN OPS -TIEKARTTA
3
+ Väliaikatyöskentelyn jatkoa Tämä etenemistapa sopii moneen OPS-kohtaan. 4. päivässä OPS-aihe oli OSALLISUUS. Luetaan ja opetellaan opetussuunnitelman perusteista teksti. Keskustellaan, miten se ymmärretään. Varmistetaan, että priorisointi ja ymmärrys on riittävän samanlaista koko yhteisössä. Kirjataan koulun painotukset alustavaksi pohjaksi teksipohjaksi. Tämä kirkastaa yhteisölle, mitä tulee kehittää ja mitä hyvää säilyttää. Tehdään käytäntöönlaittamissuunnitelmia. Päätetään, mitä minimi-hyvä tasolla tehdään eri luokkatasoilla. Kirjataan. Kokeilupilotit rohkeasti käytäntöön. Kerätään ja jaetaan kokemuksia. Arvioidaan, miten onnistui ja miten toimitaan jatkossa.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.