Toimitilapalvelujen tuottaminen, 2 ov

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
Advertisements

VERSOT – Verkkosuomea maahanmuuttajille –
Hypermedian perusteet, Sami Hautakangas, TTKK, Hypermedialaboratorio Oppimisympäristöjen suunnittelusta © Sami Hautakangas, Hypermedialaboratorio.
Selkeän kirjoittamisen huoneentaulu
AJANKÄYTÖN SUUNNITTELU
Lahden kaupunki Tekninen ja ympäristötoimiala Yhdyskuntasuunnittelun teemaryhmä MAL:n yhteensovitus (7 §) Kaavoitus ja maapolitiikka Kiinteistönmuodostus,
Hops Sibelius-Akatemiassa Hannele Ketomäki.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Toimitilapalvelujen organisoinnin ja laadunhallinnan kehittäminen
Perusopetuksen jälkeinen lisäopetus
AVOIN AMMATTIKORKEAKOULU Ammattikorkeakoulun koulutusmuoto, joka n parantaa opiskeluun osallistumismahdollisuuksia n parantaa työelämässä mukana olevien.
Avoin-Web Pro -projekti Avoin = avoin ammattikorkeakoulu Web = verkko-opinnot Pro = Professional, ammattitaitoinen toteutus Aila Säkkinen
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Minä oppijana 1 ov..
Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
KÄYTÄNNÖN KOKEMUKSIA YMPÄRISTÖJÄRJESTELMÄTYÖSTÄ
Verkko-oppimisympäristön käyttöön kasvamisen vaiheet 1.Totuttautuminen: perustan saavuttaminen fyysisesti yhdessä tai yksilöllisesti ohjeiden mukaan lähtötason.
Opettajatuutori (Laurea/ Leppävaara /marata)
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Digitaalinen signaalin käsittely, 2 ov
Java Serveletit ja Java Server Pages, 2 ov
Johdatus signaaleihin – fysiikan perusteet, 1,5 ov
Naisen terveyden edistämisen erityiskysymyksiä, 1 ov
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten. Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet:
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi AIKIS -hanke Teknisen toimivuuden määrittelyt Keskustelun pohjaksi
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
Johtajuus- ja asiantuntijaviestintä Leif Åberg syyslukukausi 2006.
Digiviestinnän opinnot 8 ov Rovaniemen palvelualojen oppilaitos Kairatien yksikkö.
”Mutta kuka tekisi minulle ne kysy- mykset…” - miten onnistuu tiedonhankinnan opetus? ITK
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Kon Työstökoneiden käyttö 3op 3op Syksy 2014 Kaikki ajankohtainen tiedotus Nopassa!
-kuraattori/opinto-ohjaaja/erityisopettaja suosittaa HOJKS-opskelijoille, jotka tippumassa tai tippuneet opiskeluryhmästä -opiskelijoita voidaan ohjata.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
RAPORTOINNIN PERUSTEITA Tekniikan viestintä/Soili Fabritius 2006.
Hoito- ja kasvatustyö lastensuojelun sijaishuollossa - erikoistumisopinnot 30 op Yleisiä tavoitteita Opiskelija jäsentää ja kehittää työtään moniammatillisessa.
RAPORTOINNIN PERUSTEITA Tekniikan viestintä/Soili Fabritius 2006.
KISÄLLISTÄ MESTARI TUPA ANTERO STENIUS.
HYVY001 – Akateeminen opiskelukyky – muutakin kuin pisteitä Syksy 2012 (2 op.)
Kon Työstökoneiden käyttö
Osaamisen näytön prosessi
Mitä tehtävänanto voi määrätä?
Työpajan tuloksia ti 2.6. klo 9-12 Verohallinto
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
PBL Ongelmaperustainen oppiminen
Osaamisen näytön prosessi
Vertais-auditointi-sparraus
Selkokieli.
THL – SÄHKÖINEN JULKAISEMINEN MÄÄRITTELYTYÖPAJA
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
w w w . v i r t u a a l i a m k . f i Yhteisötaide, 1 ov
Koulutus- ja opetusyhteistyö Opintohallintoon ja kirjauksiin liittyviä kysymyksiä Taustamateriaali kokoukseen (OKM, Ristiinopiskeluhankkeet,
Toiminnallinen tilasuunnittelu, 2 ov
Työpaikkaohjaajakoulutuksen kehittäminen Huippu –hankkeessa 2017
Laurea/Näyttöseteli Opiskelija voi käyttää näyttöseteliä opintojen räätälöintiin tai täydentämiseen Yhdellä näyttösetelillä opiskelija voi näyttää osaamisensa.
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
w w w . v i r t u a a l i a m k . f i Tietokantojen hallinta, 2 ov
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Esityksen transkriptio:

Toimitilapalvelujen tuottaminen, 2 ov Opintojaksokuvaus Opiskelija ymmärtää mitä käyttäjäpalvelut ja kiinteistöpalvelut ovat ja miten ne tulisi organisoida. Hän ymmärtää kiinteistön ylläpidon merkityksen keskeisenä kiinteistöliiketoiminnan menestystekijänä. Opiskelumenetelmät Opiskelija suorittaa opintojakson aikana kolme oppimistehtävää joista laaditaan raportti tai essee. Aikataulu Opinnot suoritetaan itsenäisenä opiskeluna ja tehtäviä kommentoidaan verkossa. Opiskeluohjeet Ennen opiskelun suorittamista tutustutaan opiskeluohjeisiin, jonka jälkeen siirrytään oppimistehtäviin. w w w . v i r t u a a l i a m k . f i Opiskelumateriaali Lähteinä käytetään kirjallisuutta ja alan linkkitiedostoja Tehtävä 1. Murtomaa;P.1996. Kiinteistönpidon tekniikka; talous ja hallinto. Siikala;J.2000. Kiinteistönpidosta kiinteistöliiketoimintaan. Laamanen;K. 2001. Johda liiketoimintaa prosessien verkkona. Keuruu. Tehtävä 2. Murtomaa;P.1996. Kiinteistönpidon tekniikka; talous ja hallinto Siivoussektori Oy.1995. Siivoustyön käsikirja. Tehtävä 3 Palveluesimiehen käsikirja. 2003. Suomen siivousteknisen liiton julkaisuja. Erilaiset siivoustyön mitoitusohjelmat ( Quintet; Siimi.) Siivoustyön johdon käsikirja. 1997. Suomen siivousteknisen liiton julkaisuja 2:5.

Tehtävät Tehtävä 1 1 a.Määrittele käsitteet kiinteistö- ja käyttäjäpalvelut. 1 b.Tutustu kiinteistöliiketoiminnan sanastossa kiinteistön ylläpitoon liittyvään käsitteistöön (kaavio 8.) Kohta 70 em. kaaviossa sisältää alakohdat 71-79. Luettele kuhunkin alakohtaan kuuluvia kiinteistön ylläpitoon liittyviä tehtäviä vähintään 2 kpl. Kerro myös mitä välineistöä em. tehtävissä tarvitaan. 1 c.Kuvaa valitsemasi kiinteistö- ja käyttäjäpalvelun tuottamisen prosessi (kaksi prosessia) esimerkiksi oman oppilaitoksesi/organisaatiosi toimintatavan mukaan. Laadi tehtävästä raportti ja palauta tehtävä tutor-opettajalle. Tehtävä 2 Edellisessä tehtävässä tutustuit oman oppilaitoksesi / organisaatiosi kiinteistö- ja käyttäjäpalveluihin. Analysoi tekemiäsi havaintoja ja tee kehittämisehdotuksia. Pidä mielessä; että tukipalvelujen toiminnan kehittämisellä pyritään tukemaan oppilaitoksesi / organisaatiosi ydintoimintaa. Tehtävä 3 VAIHTOEHTO 1. A) Laadi toimenkuvaus jostakin valitsemastasi käyttäjäpalvelusta. Pohdi asiaa oman kokemuksesi; toimitilapalvelujen tuottajan ja toteuttajan sekä toimitilan loppukäyttäjän näkökulmasta. B) Kartoita valitsemasi kiinteistö- tai käyttäjäpalveluun liittyvän tehtäväkokonaisuuden (toimitilan sulkeminen; ovien lukitseminen; valojen sammuttaminen; ikkunoiden sulkeminen jne.) työaika. Kuvaa tehtäväkokonaisuus; tarvittava välineistö sekä ajankäyttö. Määrittele kartoittamasi palvelun aiheuttamat työvoimakustannukset vuoden ajalle valitsemassasi kiinteistössä. VAIHTOEHTO 2. Laadi essee; jossa pohdit eri näkökulmista; millainen on puhdas toimitila. Pohdi asiaa oman kokemuksesi kautta; toimitilapalvelujen tuottajan ja toteuttajan kautta sekä toimitilan loppukäyttäjän näkökulmasta. Ota selvää puhtaustason laatustandardeista. Miten siivouspalvelun laatua voidaan mitata ? Laadi tehtävästä essee.