Tutkiva & kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen 1. 6

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Future Learning Environment
Advertisements

Kuukauden kurssi Murikka-opistolla
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Ryhmä 1. Ryhmätyöskentely  Fysiikan kokemukset: monipuolinen henkilöstörakenne, kansainvälisyys, tutkijakoulutettavat tiiviisti mukana, yhteisjulkaiseminen.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
TKI- päivät AMK tutkimuksen tulevaisuus *Muuttumaton (jatkuvan) kasvun skenario *Katastrofiskenario *Paluu menneisyyteen skenario *Muutos-skenario.
Erilaiset opiskelijat samassa opetusryhmässä Nitoja –projekti Omnia 11
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
OPPIMISEN TILAT Uusi pedagoginen paradigma
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
LbD –pedagoginen toimintamalli verkottajana NOPS –seminaari Seija Paasovaara.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Ruokaketjun kehittämisellä hyvinvointia koko maakuntaan Pro Ruokakulttuuri päätösjuhla , Ulla Mehto-Hämäläinen.
OPPIMISEN JA KOULUTUSTEKNOLOGIAN TUTKIMUSYKSIKKÖ Johdanto Idean projektityöni aiheeseen sain erään koulun opettajalta, joka kertoi koulunsa olevan kiinnostunut.
Tietokoneavusteinen oppiminen
Ihminen ääriolosuhteissa -kurssi
Tapaus Keski-Suomi MYR-neuvottelupäivät, Jyväskylä Jyväskylä Ylijohtaja Juha S. Niemelä.
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
Pk-yritysbarometri Kevät 2005 Julkaisijat Suomen Yrittäjät ry ja Finnvera Oyj.
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
VERKKOPEDAGOGIIKKA – OPPIMISEN TAVAT VERKOSSA Jari Sarja
© KAINUUN AMMATTIOPISTO Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Jatkohanke – Kainuun ammattiopisto
Ammatillisen opettajan dynaaminen tulevaisuuden työnkuva Yksintekijästä – työyhteisölliseksi osaajaksi Työssäoppimisen ohjaajasta - koulutuksen ja työelämän.
TUTKIMUSAINEISTOPROJEKTI 2009/2010 Tavoitteena tutkimusta helpottavia ja tehostavia tietokantoja. Huolehditaan tietoaineistojen säilyttämisestä, saatavuudesta.
Vauhtia valmistumistalkoilla Tekniikan yksikkö Tiina Laajala ja Tomi Guttorm.
PETS Leppävaaran Laurea Tervetuloa – Välkommen – Welcome Rehtori Pentti Rauhala, Laurea.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
KummiWiki Verkostoituminen ja jaettu asiantuntijuus yrittäjyyden oppimisympäristönä Turku Sirkka Hulkkonen Omnia.
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Esteettömyys erityisissä liikkuvissa ympäristöissä SOME & mobiili erityisille oppijoille Lehtori Irmeli Lignell HAMK/AOKK
KOLVI OY – Keuda, Omia, Luksia ja Varia, innovoiva ohjausyhteistyö Kolvi OY Keudan, Omnian, Luksian ja Varian innovoiva ohjausyhteistyö.
OPETUKSEN KEHITTÄMISPÄIVÄ Mervi Palva.
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Tausta-aineisto.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Hedelmöityshoidot 2012–2013 Anna Heino & Mika Gissler.
Toimintamenojen hallinta Toimintamenojen hallinta Talous Palvelujen järjestäminen Henkilöstö Asiakas ja kaupunkilainen Elinvoimainen ja kilpailukykyinen.
Sairaaloiden tuottavuus 2013 Pirjo Häkkinen Sairaaloiden tuottavuus 2013 – Tilastoraportti 3/2015.
Asukastoiminnan ja yhteisöllisyyden mahdollisuudet kerrostalossa
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Turvallisuusneuvonantaja- katsaus Marko Rajamäki, Ajoneuvohallintokeskus Hämeenlinna.
Menestystä yrittäjälähtöisyydellä ja yhteistyöllä Kunnan elinkeinopoliittisen ohjelman työkirja Osa: Työkirja.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Tutkimuspohjainen opetus ja opetuksen kehittäminen
Lapin ELY-keskus, Satu Ihanamäki, E-vastuualue1 Kirjastojen hankerekisteri.
TUHAT tutkimustietojärjestelmä Matri-seminaari Arja Lappalainen
Perinataalitilasto − synnyttäjät, synnytykset ja vastasyntyneet
Avoimen yliopiston pedagoginen kahvila
Study Group -opintopiiri yhteistoiminnallisen oppimisen tukena (A080011) Tiina Laajala.
25. Noste Tavoitteet ja sisällöt Tiheys Noste
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
KOLVI OY – Keuda, Omia, Luksia ja Varia, innovoiva ohjausyhteistyö Kolvi OY Keudan, Omnian, Luksian ja Varian innovoiva ohjausyhteistyö.
Tilastoja Vantaalta Väestönmuutokset (ennakkotieto) Vantaalla tammikuussa 2015 Lähde: Tilastokeskus, päivitetty
EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK
Erikoiskauppa Rakokivessä Osta läheltä – kehitä kuntaasi seminaari Mervi Lilja Liikkeenharjoittaja Nastolan Kirja ja Lelu
Study Group – opiskelun ja oppimisen tueksi Luonnonvara-alan yksikkö Tiina Laajala Oamk / Ammatillinen opettajakorkeakoulu.
Päivittäisraportit Opiskelijarekisteri.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Opiskelun, oppimisen ja opetuksen prosessit Synergiaryhmä Pekka Linna, CSC.
OPS 2016 Kunnan strategia Opetussuunnitelman perusteet Kunta KeSu.
TOMY/H3-jakson artikkelit kl 2017 opetuskokeilun suunnitteluun (artikkelit myös Moodlessa liitetiedostoina) Tutustu johonkin tutkivan oppimisen lähestymistapaan.
Konstruktivismi Tekijä Bogi
Kolme oppimista jäsentävää orientaatiota
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
Opetussuunnitelma ops
Opiskelun, oppimisen ja opetuksen prosessit
JOHDATUS TUTKIVAAN OPPIMISEEN
Anna Alftan Heikki Hannula
Esityksen transkriptio:

Tutkiva & kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen 1. 6 Tutkiva & kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen 1.6.2011 Tiina Laajala

Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen Kirjattu Oamkin kehittämissuunnitelmaan pedagogisiksi periaatteiksi (2010) Tarkentuu Oamkin opetuksen kehittämisen linjauksissa (tulossa 2011) 9.4.2017 Tekijän nimi

Yhteistoiminnallinen oppiminen Tutkiva oppiminen Yhteistoiminnallinen oppiminen Kehittävä oppiminen 9.4.2017 Tekijän nimi

Tutkiva oppiminen Tutkiva oppiminen (Hakkarainen, Lonka & Lipponen, 2005) sisältää kaikki em. kolme ulottuvuutta 9.4.2017 Tekijän nimi

Yhteistoiminnallisuus Tutkiva oppiminen Ongelmalähtöisyys Yhteistoiminnallisuus Työelämälähtöisyys 9.4.2017 Tekijän nimi

L@RDI, Learning at Research, Development and Innovation: Learning by Developing (LbD): Laurea L@RDI, Learning at Research, Development and Innovation: Helena Ahola, Sinikka Suutari, Taina Vuorela/ Oamk, Liiketalouden yksikkö 9.4.2017 Tekijän nimi

Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen Tieto syntyy yhteistoiminnassa Tieto on hajautunut oppimisympäristöihin Tutkiva oppiminen alkaa tiedon puutteesta ja ihmettelystä Korostaa opiskelijan aktiivista roolia Opettajan rooli on oppimisen ohjaaja Yhteistoiminnalliset opetusmenetelmät Tutkiva ja kehittävä yhteistoiminnallinen oppiminen johtaa tutkivaan ja kehittävään yhteistoiminnalliseen työtapaan Tähdätään oppimisprosessin laadun, opiskelijoiden opiskelukyvyn ja hyvinvoinnin parantamiseen 9.4.2017 Tekijän nimi

Ryhmätyöskentely Millä toimenpiteillä edistän viivästyneiden opiskelijoiden valmistumista (reagointi)? Miten ennaltaehkäisen viivästymistä ja keskeytyksiä tulevaisuudessa (ennakointi)? 9.4.2017 Tekijän nimi