T&K-hankkeiden viestinnästä 16.1.2009 Satu Orkola.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VIESTINTÄKOULUTUS Haukiputaan Heitto klo 9-16 Tinja Repo.
Advertisements

Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
Harvinaisten neuvottelupäivät Jyväskylä.
W w w. h a m k. f i OSKARI Opiskelijaportaali tutuksi henkilöstölle Lukuvuosi Koulutuksen kehittämispalvelut.
 myydä jotakin nyt tai myöhemmin  tiedottaa tavaroista, palveluista, aatteista ja ihmisistä  Sen avulla luodaan brändejä eli tavaramerkkejä esim. Coca-Cola.
Kelan organisaatio ja viestinnän palvelut toimittajille
Sosiaalinen media.
Hannu Keränen & Tiitus Lahti
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
2/2009 MUUTKIN HALUAVAT TIETÄÄ Kerro hankkeesta ja sen tuloksista NR/2011.
Oma ala, oma paikka, oma tulevaisuus!
Vinkkejä hankeviestintään
TTL Sosiaalisessa mediassa
Museoliitto, Tampere, KULTTUURIVIENNIN TUKIVERKKO TIEDOTUSVÄYLÄNÄ.
Metropolian kirjasto- ja tietopalvelut
Urheiluseuran viestintä
Chaîne des Rôtisseurs Accosiation Mondiale de la Gastronomie Seminaari Presseille ja voudeille Yhteinen ilme viestintään 23/03/2012 Chargée de.
Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi
OPISKELIJAKUNNAN SISÄINEN JA ULKOINEN VIESTINTÄ Mediatekniikan seminaari Janne Isopahkala.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
S UOMEN P AINILIITTO RY Suomen Painiliiton tiedotusstrategia tiedotus- ja huomionosoitusvaliokunta.
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Luotettavaa tietoa KARELIA AMK, Kirjasto Sisältö o Miten tunnistat luotettavan tiedon? o Emme elä villissä lännessä - muista tekijänoikeudet!
Ahdistaako avoimuus? - sosiaalinen media projekti/hankeviestinnässä
AMK:iden suomen kielen ja viestinnän opettajien työseminaari Oulussa Insinööriopiskelijoiden asiantuntijaesitysten palautteet lukuvuosina 2009–2011.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
ALKU-hankkeen viestintä Luonnonvaraviestinnän joulutapaaminen Leena-Maija Jyllikoski VM/viestintä.
TIEDOTUSRYHMÄN TILANNEKATSAUS KUNTALIITOSSELVITYKSESSÄ LOHJA- SIUNTIO-NUMMI-PUSULA
Kriisitilanteet ja matkustusturvallisuus ulkomailla – Mitä UM tekee?
UusiKunta-selvityksen viestintä Henkilöstöryhmä Tiedottaja Sini Saares.
Rakennerahastoviestintä
TUTKIELMA PERTTU-SEMINAARI XIII TUTKINTOVAATIMUKSIIN Tutkielma on vapaaehtoinen. Hyväksytyllä tutkielmalla voi korvata koulutusohjelman vastuuhenkilön.
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
Viestintä- ja koulutushaasteet kuvailun muutoksessa Kildan ohjausryhmä Marja-Liisa Seppälä.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄJYVÄSKYLÄN YLIOPISTO UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Marja Kankaanranta Tiedottaminen verkostojen.
Media joukkoviestinn ä n sanomien erittely ä niiden taustan ja v ä lineen ominaislaadun kannalta sek ä sanomien omaa tuottamista.
Julkaisu ja viestintä -vahvuusalue Tavoitteet Tavoitteena on edistää koulutustutkimuksen ja sen tulosten tunnetuksi tekemistä sekä laitoksen.
Verkkotoimituskuntien yhteinen kokous Kehittämiskohteita Opetustoimen viestintä Yhteistyön kehittäminen Tiedotuskanavien valinnat Tiedotuskäytännöt.
Opossum-projekti ja tiedotus
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Tuubi-portaalin koulutus
VOIMAA Voimavaroja maahanmuuttajista. MITÄ? VOIMAA-hankkeen tavoitteena on kehittää maahanmuuttajataustaisille joustava väylä opintojen aloittamisesta.
Tiptop - viestintäsuunnitelma Mats Lindstedt.
VOIMAA II LAAJA ARVIOINTI Tallinnassa TOTEUTUS Arviointiin osallistuivat: Jaana Holvikivi Metropolia, Päivi Keränen Metropolia, Milla Laasonen.
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
KyAMK:n yhteinen sisäinen viestintä Vastuut, prosessit, ohjeet, seuranta ja ajankohtaista Viestintätiimin työpaja Riitta Leviäkangas.
Yhdestä kolme Suunnitelmia Jyväskylän yliopiston verkkosivuston uudistamiseksi Katri Lehtovaara & Tarja Vänskä-Kauhanen
Yritys ja markkinointi mediassa ÄIDINKIELI 4. OSP.
Inspiraatiota hankeviestintään! Viestinnän suunnittelija Aino Kivelä / CIMO.
Inspiraatiota hankeviestintään!
VIESTINTÄSUUNNITELMA Ohjausryhmän kokous
Sadusta uutiseksi Kirsi Hautamäki.
Kuntatieto –ohjelman Muutosseminaari
Yritys ja markkinointi mediassa

Melindan laatuohjelma Käytännön toimenpiteitä
Käyttäjäkysely ja glögi -iltapäivä
Espoo-tarina ohjaa kaupungin viestintäkäytäntöjä. Sen mukaan
Etelä-Savon maakunta- ja soteuudistus
Hanke
Selvityksen viestinnän -ja tiedotussuunnitelman
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Viestintäsuunnitelma
NV:n uusi viestintästrategia työseminaari
Viestintäsuunnitelma
Suomi.fi-viestien käyttöönotto
Esityksen transkriptio:

T&K-hankkeiden viestinnästä Satu Orkola

Hanketiedotuksessa huomioitavaa Partnerit ja vastuunjako Kuka vastaa tiedottamisesta Samanaikaisuus ja samansisältöisyys Taloudelliset resurssit ESR-hankkeissa oma ohjeistuksensa T&K-yksikkö, Eija Grönroos Graafinen ilme Metropolian ilme (aineistopankki) AMKien yhteisten hankkeiden ilme (Arene) Hankkeen oma ilme – esim. opiskelijatyönä Mediakeskus Valossa

Satu Orkola Mahdolliset kohderyhmät Rahoittajat Hankkeen sisäinen organisaatio Ammattiala ja akateeminen maailma Jokin erityisryhmä Suuri yleisö / media Metropolian johto ja konsultoivat tukipalvelut Metropolian henkilöstö

Satu Orkola Tiedottamisen ajankohdat Ennen hankkeen alkamista Hankkeen käynnistyttyä Toimenpiteet / tapahtumat Väliraportointi ja -tiedotus Tulokset

Satu Orkola Mahdollisia ulkoisia kanavia Metropolian internetsivut Hankkeen omat sivut Nettifoorumit Mediatiedottaminen Metropolian asiakaslehti Focus / Liisa Salo Painettu materiaali (esitteet, posterit jne.) Tapahtumat, tilaisuudet, seminaarit Ilmoitukset Kirjastot, työvoimatoimistot, oppilaitokset Sähköpostilistat, uutiskirjeet

Satu Orkola Hankkeet internet-sivuilla Hankkeen omat sivut Aloitussivu Metropolia.fi:ssä Erillinen sivusto tai pelkkä etusivu hankkeen_nimi.metropolia.fi Hankkeen tiedotus ja hallinnointi wikissä – Petri Silmälä Metropolia.fi Uutiset – Satu Orkola T&K-osio – Johanna Ahlfors Koulutusohjelman alasivu Tutkimus- ja kehittämistoiminta - Satu Orkola

Satu Orkola Mediatiedottaminen Tiedotteen aiheena uutinen Mitä, missä, milloin, miksi, kuka? Kerro varsinainen asia ensimmäisessä kappaleessa Viestin muotoilu kanavan ja kohderyhmän mukaan Kanavia Ammattilehdet Sanomalehdet, ilmaisjakelulehdet Aikakauslehdet Radio Televisio, erityisesti Aamu-tv

Satu Orkola Metropolian sisäinen tiedottaminen Johto, oman yksikön vetäjän kautta Konsultoivat tukipalvelut Viestintä T&K-yksikkö Tuubi T&K-yksikkö, Johanna Ahlfors T&K-tiedottamisen aihealueet, pakotetut ja tilattavat henkilöstö Metropooli T&K-yksikkö, Johanna Ahlfors

Satu Orkola Tiedotussuunnitelma AikaKohde- ryhm ä TavoiteAiheKanavatVastuutahoBudjettiSeurantaArviointi

Satu Orkola Yhteyshenkilöitä Satu Orkola, viestintäyksikkö Metropolia.fi Kulttuurialan yhteyshenkilö viestintäasioissa Johanna Ahlfors, T&K-yksikkö Tuubi Metropooli Liisa Salo, viestintäyksikkö Focus Petri Silmälä wiki Mediakeskus Valo,