IKU-Stadia II seminaari Kontulan vanhustenkeskus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
AKTIIVINEN ARKI Kuntouttava ryhmätoiminta
Advertisements

PALAPELIN PALAT PAIKOILLEEN
Havaintoja Liikunnan tasa-arvon näkökulmasta.  urheilu-uutisia 13, kaksi naisurheilu-uutista: naisten SM-liigassa 14-vuotias pelaaja ja aitajuoksija.
Terveydenhoitaja opiskelijat Anna Peltomaa Tiia Vaak Metropolia AMK
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Terveydenhoitaja ikääntyvien toimintakyvyn ylläpitäjänä
Ohjaus työtehtävänä.
TOPO-opettajien ohjatut työelämäjaksot Nina Aula.
Interaktiivinen etäkuntoutus IKU Raision ja Ruskon yhteistoiminta-alue
IT- Pedan laaturisteily Yhteenveto tukipalvelujen laatu -ryhmätyöstä Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Kokemuksia etäpalvelupilotista Etelä-Pohjanmaalla Marko Rossinen Etelä-Pohjanmaan liitto.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
”Eli sillon lähtee uimahallille ja ui kilometrin”
Korkeakoulujen esteettömyysverkoston tulevaisuuden toimintamalli: Keskustelua verkoston olemuksesta ja toiminnoista ESOK.
2005/2007 Kuntoutuksen ylempi ammattikorkeakoulututkinto yhteistyössä: Arcada, Nylands svenska yrkeshögskola Helsingin ammattikorkeakoulu Stadia Laurea.
Ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa oppimistyyliä tai –asennetta!
Forssa Oppilaitosyhteistyön hyödyntäminen kyläsuunnitelmaa tehtäessä Kristiina Mattila, Yhteistyössä Vierumäki nousuun-hanke.
Työrauha ja haastavat tilanteet
”Jos menisin toimistoon ja se ihminen tietää mitä tarvitsen, ei ehdota mitä tekisin, se odottaa mitä kysyn” Bikva-arviointimallin soveltaminen käytännössä.
TASAPAINON RAKENTAMINEN
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Hoitajan ja muistisairaan välisen vuorovaikutuksen tukeminen
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
Raija Hirvonen ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen Toteutusmuodot.
Nuorten ryhmätoiminta sosiaalityön työmuotona osana pajatyötä
Kokemuskenttä - Nyt ja tulevaisuudessa
Tutorkoulutus I vaihe Tervetuloa Tutortoiminnan tavoitteet Lisätä opiskelijan itseohjautuvuutta, parantaa opiskeluilmapiiriä ja motivaatiota, tuoda.
KÄYTÄNNÖN KOKEMUKSIA YMPÄRISTÖJÄRJESTELMÄTYÖSTÄ
Leväsen palvelukeskus asiakkaat toimijat Ravitsemus Liikkuminen Terveydentila Virikkeisyys Miten kohde nähdään ko. teeman kautta? opettaja opiskelija opettaja.
Laajennettu työssäoppiminen lähihoitajakoulutuksessa
Tampereen yliopiston auditointi kirjaston näkökulmasta Mirja Iivonen.
Missä mennään  Paikkatietoon pohjautuvan tiedonkeruu/oppimisympäristön tavoitteena on perustaa "Mobiili Herbaario", jonka kasvit ovat luonnossa.
Itsenäistä suoriutumista ja osallisuutta tukevat toimintaympäristöt Seminaari Pienryhmätöiden yhteenveto.
MINNO® Innovaatioprojekti Loppukatselmus
Opinnäytetyöprosessi
Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen Tutkimuspainotteinen kandidaatinseminaari Opintori Henna Paananen Mirja Väänänen.
A VOIN PÄIVÄTOIMINTA K OIVUKYLÄN PALVELUTALOON Toimintataikurit Taija, Sari, Kati, Sini ja Hanna.
MUISTELUSTA MERKITYKSIÄ Kulttuurisen toimintaympäristön kehittäminen vanhustenkeskuksessa.
Kulttuurituottaja (yamk) opinnäytetyö: Seinäjoen kevytversio tilaaja- tuottajamallista Seinäjoen kaupungin kulttuuritoimen haaveena on olla joustava, muuttuvaan.
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
eHOPS farmasian tiedekunnassa
Tulevaisuuden vapaaehtois-toiminta Koivukylässä
Ulkomaisten tutkinto- opiskelijoiden kielitaidon arviointi –toimivatko kielitestit Heli Simon SeAMK kielipalvelut
LASTEN OSALLISUUS MUKSUTEEKIN PÄIVÄKODISSA PYHÄJÄRVELLÄ
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
5/2007 Kv. harjoittelun haasteet sessio 15 Kv. kevätpäivät, Seinäjoki
Hoito- ja kasvatustyö lastensuojelun sijaishuollossa - erikoistumisopinnot 30 op Yleisiä tavoitteita Opiskelija jäsentää ja kehittää työtään moniammatillisessa.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Opinnäytetyön eteneminen ”Karjavaunu vai karuselli?” Case - Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Hypa-seminaari
Arjen kohtaamisia ja oppimisen oivalluksia - Kummiluokka-yhteistyö vammaisalalla Jyväskylä Marjaana Araneva Erityiskoulutus- ja päivätoimintayksikkö.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
HYVINVOINTIA JA LAATUA – vanhuspalvelulain toimeenpanohanke Voimavaralähtöinen palvelusuunnitelma Projektisuunnittelija Lahja.
SOS II Rakenteellinen sosiaalityö Työpaja 1 Tampere
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Blogi -pohjaisen verkkojulkaisun käyttö ammattikorkeakouluopetuksessa ja työelämäyhteistyössä Mika Alavaikko, lehtori ja projektipäällikkö Diak Ammattikorkeakoulutuksen.
Posion kirjasto Hakeutuvat lukupiirit Posion kirjaston seniorityö Kirjakahvila Valkama –hanke.
Nuorisotyön ja koulun yhteistyötä Iisalmessa Esimerkkinä yhteistyöstä: HUPIA-päihdekasvatusrata HUPIA-päihdekasvatusrata.
Provesta Oy Kaisla Provesta luottamuksellinen
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Anni Vanhala Johtava sosiaalityöntekijä
Ryhmäkuntoutus ammattilais-vertaisyhteistyönä
Näin arvioimme tiimin toimintaa
Päivätoiminnan innovatiiviset työtavat käytäntöön
Tietovarannosta tehtävien suorien tiedonkeruiden tarkistusprosessin muutos Helena Majamäki KOTA-seminaari, Lappeenranta.
Virtuaalikuuntelun hyödyntäminen
Yksi yhteinen Positia Hejkit.
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Auttava keskustelu
RENTOUTUMINEN. RENTOUTUMINEN RENTOUTUMINEN Rentoutuminen hoitaa mieltä. Hiljentyminen ja rauhoittuminen auttavat kuulemaan ​omia ajatuksia ja tunteita.
Esityksen transkriptio:

IKU-Stadia II seminaari Kontulan vanhustenkeskus Osasto kahden lyhytaikaispaikat ja muistisairaiden ryhmäkodit Osasto neljän muistisairaiden ryhmäkodit fyys. toimintarajoitteisten ryhmäkodit Palvelukeskus Päivätoiminta Päivikki Päivätoiminta Kontutupa Päivätoiminta Kaisla

Alku ja siihen jatkoa Vauhdilla ja innolla lähdettiin uuteen toimintamalliin oppilaitoksen kanssa Yhteyshenkilöt valittiin ja heitä tiedotettiin hankkeesta Henkilökunta olisi kaivannut alkuun tiedotustilaisuutta koko henkilöstölle tulevasta hankkeesta Opiskelija virta aluksi hämmästytti, ja osastolla aiheutti hetkittäin ajatuksen”että mitäs nyt?) mutta nopeasti vaihtuviin joukkoihin totuttiin oppimistilanteiden järjestäminen/tiedonkeruu yhteistyössä myös meidän fys.terapeuttien kanssa

Moniammatillisuus Kokemusten saaminen eri ammattiryhmien työskentelystä toiminnassamme: Toimintaterapeutit, fysioterapeutit, jalkaterapeutit, apuvälineteknikot, optikot, sosionomit Oman työn, sekä yksikön toimintamallien arviointia eri näkökulmista Voimavaralähtöinen ajattelu oman työn suunnitteluun oppiminen moniammatillisuuteen

”Käsin kosketeltavaa” Useita opinnäytetöitä – kirjalliset raportit sekä esittelytilaisuudet Kehittämisehdotuksia Kaislassa: kuinka ympäristö tukee itsenäistä liikkumista raportti- konkreettisia muutosehdotuksia joista osa on toteutettu ja osasta tehty remonttiehdotus kiinteistön omistajalle. Toimintaideoita Aistimatkoja muistoihin mielikuva luontoretki osastotunti esim. jalkojen perushoidosta ohjeita oikeiden jalkineiden ja sukkien valintaan aistitaulu dem. yksikköön ”virikekansio”

Asiakasnäkökulma Useat opiskelija ryhmät kohtasivat asiakkaita, haastattelivat ja testasivat tasapainoa ja lihasvoimaa Asiakkaat saivat jakamatonta huomiota ja kokivat arvostusta, kun heistä ollaan kiinnostuneita, mutta he myös kokivat auttavansa opiskelijoita hoidon ja palvelun laadun paraneminen

Tunnelmat Väkeä kävi paljon ja joskus oli vaikea sovittaa aikatauluja, harjoitteluille ja haastatteluille Palautteen saanti keskusteluina ja raportteina ollut tärkeää toiminnan kehittämisen vuoksi Mainio tapa saada päivitettyä tietoa opiskelijoilta eri näkökulmista Hienoja keskusteluja henkilöstön ja opiskelijoiden välillä Oman työn arviointia Toivottavasti jatkossa yhtä tiivistä yhteistyötä oppilaitoksen kanssa olemassa olevan tiedon ”jalkauttaminen” työyksikköjen arkeen

Kuluvan vuoden hankkeet sosionomiopiskelija toimintaterapeutti opinnäytetyö fyys. toimintarajoitteisten asukk. ryhmäkodissa aktiivinen arki/asukkaiden ”omaehtoinen” sos. vuorovaikutus