Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Advertisements

Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Sosiaalinen media muuttaa järjestötoimintaa Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne -seminaari Perttu Iso-Markku maailma.net.
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sähköinen viestintä projektitoiminnassa Georges Segura / Hanna Toijala Sähköisen viestinnän muotoja ja web 2.0 työkaluja.
Sosiaalinen media.
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Koulutuskeskus Salpaus Hyvä Yritys /Georges Segura - Outi Salmela Tervetuloa! Hyvä Yritys (ammatillinen oppimisympäristöjen kehittämishanke)
PeLE-henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen ( PLE = Personal Learning Environment)
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
Kestävämpää henkilökohtaista oppimista verkostossa.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Sosiaalinen media on... “verkon avulla tapahtuvaa julkista keskustelua, tiedonrakentelua ja jakamista” 1 1) Kalliala & Toikkanen 2012: 18.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Sosiaalisen median mahdollisuuksia Anne Rongas
Kokemuksia sosiaalisen median oppimiskäytöstä Anne Rongas
Tietoverkot ja sosiaalinen media Nappulavallankumous Tampereen yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan täydennyskoulutusta opettajille , Päivi.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Monenlaiset oppijat verkossa Anne Rongas. Tämän esityksen laati Anne Rongas Töissä Kotkan aikuislukiossa (opo, ope) aikuiskasvatustieteilijä, maalaisihminenAnne.
Sosiaalinen media opetuksessa Pirita Nurmi Miksi? Yleensä lisämauste – etä- vai monimuoto? Ajasta ja paikasta riippumaton Antaa uusia välineitä.
Web 2.0 tiivistetysti 1. Ohjelmistoalusta on Web. Webtop korvaa Desktopin. Keskeistä yhteisöllisyys ja ”Software as a Service”. 2. Kollektiivisen älyn.
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
FINGERPORI
AVOT-KEHITTÄMIS- OHJELMA PEkoul-os 107/1/D/
Ammattikorkeakoulukirjastojen monimuotoinen toimintaympäristö: Rikkaus ja haaste, osa 1 Maija Koponen Rovaniemen ammattikorkeakoulu FinELib kertoo ja kuuntelee:
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Uhat mahdollisuuksiksi Anne Rongas Kuvitus Mediaälyä-kilpailuMediaälyä Kuvi.
Aija Hietanen, Savonia-ammattikorkeakoulu
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
KULTTURIENVÄLINEN VIESTINTÄ
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
EDUCATIONAL TECHNOLOGY RESEARCH UNIT Tiina Hämäläinen Kokemuksia yhteisöllisyydestä.
Verkko-oppimisympäristöt oppimisen tukena Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä Sallariina Haarala Pia Lipponen.
Linkit SisällysRAOTROK RAOTROK- wiki RAO, Metallisosaston esittely Kartta, Googlemaps Linkki koulun sivulle, Wilmaan jne Ajankohtaista KalenteriSyötteenlukija.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
Kielen opetuksen (tulevaisuuden)haasteet Petri Vuorinen vuorinen.wikispaces.com.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
PERINTEINEN LUOKKAOPETUS
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
SOSIAALINEN MEDIA AMMATTIKORKEAKOULUN HYÖTYKÄYTÖSSÄ Juhana Kokkonen
OPS 2016 Tulevaisuuden koulu – Opettajuus muutoksessa
Sosiaalisen median hyödyntämisestä laajennetun työssäoppimisen yhteydessä Minna Ström
PKKY ja sosiaalinen media Janne ”Rysky” Riiheläinen Copy Mainostoimisto Fabrik Oy
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Ympäristö- ja laiteriippu-mattomuus
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
Verkkopedagogiikka? Tarvitaanko verkkopedagogiikkaa?
Hanke
Esityksen transkriptio:

Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?

Anne Rongas 2008

Tässä esityksessä Mitä on sosiaalinen media? Miten se tukee oppimista? –Kenen oppimista? –Pedagogisia käyttöperusteita Suljettu ja avoin –Suljetun sisällä –Avoimesta suljettuun

Anne Rongas 2008 Alkukysymys Ovatko sosiaalisen median avoimet palvelut syrjäyttämässä suljettuja, salasanojen takana olevia oppimisympäristöjä? Eivät. Kaikille on paikkansa ja suljettu sopii erittäin hyvin tiettyihin asioihin. Avoin ui suljettuun: linkitykset, upotuk- set ja informaation ohjaukset (RSS).

Anne Rongas 2008 Avoin suljetun sisällä

Anne Rongas 2008 Mitä on sosiaalinen media? Ensisijassa ihmisten välistä toimintaa Tekniikan tarjoamat kanavat Vuorovaikutus keskeistä Ohessa yhteiskuvassa kasvokkain ja virtuaalisesti (Second Life) kohtaavat

Anne Rongas 2008 Kokoukseen etäosallistuminen

Anne Rongas 2008 Verkostoituminen: Sometu Tervetuloa mukaan! Tervetuloa mukaan!

Anne Rongas 2008 Mahdollisuuksien maailma Kännykkätv! Kännykkätv!

Anne Rongas 2008 Perinteisen ja uuden sulautus Liitutaululta sosiaaliseen mediaan Liitutaululta sosiaaliseen mediaan

Anne Rongas 2008 Inhilimillinen tunnelma Oma profiili & Me ryhmänä Oma profiili & Me ryhmänä

Anne Rongas 2008 Keskustelu on sosiaalisen median ydintä: kysymyksiä, kommentteja, argumentointia puolesta ja vastaan, jatkokehittelyjä, vinkkaamista Kuin työpaikan kahvipöydässäKuin työpaikan kahvipöydässä

Anne Rongas 2008 Jakamista......kuten sosiaaliset kirjanmerkit...kuten sosiaaliset kirjanmerkit

Anne Rongas 2008 Informaation ohjailua ja keskistettyä hallinnointia Esimerkkisivun linkit ohjautuvat sosiaalisista kirjanmerkeistä ja päivittyvät automaattisesti, kun kirjanmerkkisivua päivitetäänEsimerkkisivun linkit kirjanmerkkisivua

Anne Rongas 2008 Ammatillista verkottumista

Anne Rongas 2008 Blogit: ikkunoita maailmalle Luontevaa mediakasvatusta Luontevaa mediakasvatusta

Anne Rongas 2008 Yhteiskehittelyä, esim. wikitesim. wikit

Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media Laajakaista Mobiili Web 2.0 (Web 1.0) Uudet liiketoimintamallit Sisällöntuotanto, jakaminen, verkostot Avoin lähdekoodi Wisdom of the crowds, Crowdsourcing Konvergenssi, integroituminen, ubiikki Rajapinnat kohtaavat (upotukset, vimpaimet)

Anne Rongas 2008 Miten tukee oppimista? Kenen oppimista? Pedagogisia käyttöperusteita

Anne Rongas 2008

Yksisuuntaisesta verkkoon Kouluopetuksessa vuorovaikutuksen suunta on usein oppijalta opettajalle. Verkko antaa luontevasti tilaa vertaisoppimiselle. Koko oppiva yhteisö ammentaa yhteisestä työskentelystä. Kyse ei ole vain koneitten kanssa puuhailusta vaan teknologian välittämästä aidosta sosiaalisuudesta.

Anne Rongas 2008

Ihminen on utelias ja pyrkii sopeutumaan. Luovuus ei elä pysäytettynä. Entä, jos kehitys pysähtyisi? Maailma ahdistaisi joitakin vähemmän.... aluksi. Jatkuvaan muutokseen on sopeuduttava.