Asiakkaan päätösprosessi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Huonekalujen valmistus Lahti  TOL 310 Huonekalujen valmistus • Konttori ja myymäläkalusteiden valmistus (TOL 3101) • Keittiökalusteiden valmistus.
Advertisements

Monikanavainen Kesko ja K-ryhmä
Tapahtumaverstas ja tutkimuksen lähtökohdat •Tapahtumaverstas –Perustettu v.2007 (Fregatti Oy Yrityspalveluiden sisar) –Tarjoaa Tapahtumaviestintää.
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
1 Mistä löydän jatkajan? tai mistä ja miten jatkaja löytää sinut? OMISTAJANVAIHDOKSESTA POTKUA YRITTÄMISEEN Imatra Asko Virén Suomen Yrityskaupat.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Miksi yksi yritys menestyy**, toinen ei?
Sovellettu: Damelio, R The Basics of Process Mapping 1 Liite Harjoitustyöhön.
Alustava liiketoimintasuunnitelma
Markkinointi ja myynti 1. työpajapäivä
… löytyykö markkinoita?
MUUTTUVA ASIAKAS Haasteena yritystoiminnalle
Asiakkuudet luovalla alalla
MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op
Johdon konsultoinnin merkitys elinkeinoelämälle Johdon konsultointipalvelut standardin julkistamistilaisuus Kansallismuseon auditorio Kaupallinen.
Toimintasuunnitelma.
Tik Ohjelmistotuoteliiketoiminta. Tik Kevät 2001 ©Accenture 2001 All Rights Reserved 2 Luennot ja projekti Ti 12.3 To 14.3 Ti 19.3 To 21.3.

Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
Paikkatietojen hyödyntäminen Turun sosiaali- ja terveystoimessa sekä kasvatus- ja opetustoimessa Katariina Hilke Turun kaupunki / Strategia ja viestintä.
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Toimintasuunnitelma.
1. Toimipaikkanne henkilöstömäärä. 3. Toimipaikkanne liikevaihto tulee olemaan vuonna 2014 verrattuna vuoteen 2013?
11 Tavoite: tietää taloushallinnon roolin yrityksen toiminnassa Osaat kuvata esim. seuraavia asioita: – Yleisen l. ulkoisen laskentatoimen ja sisäisen.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Ratkaisunesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Koodistopalvelu. Mikä? Palvelu, jonka avulla koodistoja voidaan jakaa ja hallinnoida keskitetysti. Perustuu JHS-työryhmän suositusluonnokseen ja sen yhteydessä.
Loppuyhteenveto. Miltä tuntuu session päätteeksi? Mitä on päällimmäisenä mielessä? –Uupumus? –Onnistumisen olo? –Pettymys?
Tuotteistaminen.
SalesPeople Finland Oy: Tavoitteet
Asiakkaan päätösprosessi
Nurmi Hydraulics Oy Vaiheittain kansainvälistynyt.
Puhelintyöskentely.
SalesPeople Finland Oy: Suunnitelmallinen myyntityö
Vastaväitteet ja niiden käsittely
Liikeidean esittelyohje
Markkinoinnin perusteet
Yritysesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Tarjous.
Asiakashankinta.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Asiakashankinta. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
Gugguu Aqua Action Finland Nanso
Toimintasuunnitelma.
Parempia luottopäätöksiä maksamisen datan avulla
BMC - Liiketoimintasuunnitelma
Nova Scola Finlandia Teemaseminaarin Osanottajat
Pahimmat kilpailijamme!!
Toimipaikat kunnan asukasluvun mukaan 2017
Mainostaminen ja tuote-esittely
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
KILPAILIJAT.
Vastaajina 1122 yritysjohtajaa koko maasta
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
Asiakkuuksien hallinta
Venäjän vienti kasvuun Päijät-Hämeessä –hanke
Näin ostan mainostoimistopalveluja
Kylämatkailuseminaari
Liiketoimintasuunnitelman esittely
Mistä löydämme tietoja…
Liiketoimintasuunnitelma
Myyntikanavien… …kaivelua.
Markkinointisuunnitelma
Palvelutoimialojen työllistävyys kunnan asukasluvun mukaan 2016
Toimipaikat toimialoittain Pyhäjoella 2014–2017
Esityksen transkriptio:

Asiakkaan päätösprosessi Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi

Asiakas- valinta Jälkisoitto Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus henkilöön Buukkaus Jälkisoitto Asiakkaan löytäminen ja valinta Torni rakennettu huolella - Yksi palikka jäänyt huonosti- Asiakassuhde lähtee alulle. Koko torni voi kaatua. Asiakas- valinta

Asiakasvalinta Nyky- ja sopimusasiakkaat asiakassuhteen ylläpito ajankäyttö ostopotentiaalin nähden (A, B, C) Uusasiakashankinta ja kerta-asiakkaat asiakasmassan hankinta ryhmittely potentiaalin mukaan (A, B, C)

Asiakaskriteerit Asiakaskriteereillä tarkoitetaan perusteita asiakasmassan valitsemiselle. Kriteerit määritellään tuotteen ja palvelun kuvauksen pohjalta. Tavoitteena on löytää potentiaalisin asiakasmassa, jolle tuotetta ja palvelua ensisijaisesti myydään. Asiakaskriteerien määritteitä ovat esimerkiksi: toiminta-alue: maantieteelliset myynnilliset resurssit asiakassektori: teollisuus, liike-elämä, jne. toimiala: metalli, tukku, sähkö, jne. kohde: hallinto, tuotanto, huolto, myynti jne.

Asiakaspriorisointi Prioriteettitekijöitä: Tuotteen / palvelun soveltuvuus Toimiala Yrityksen koko Maksukyky Tarve Kilpailu Päättävät henkilöt Priorisoinnissa lähdetään etsimään asiakashyötyjen kautta, kuka hyötyy ja miten. On käytettävä mahdollisimman tarkkaan asiakashyötyjä prioriteettitekijöinä. Asiakasryhmän löydettyä on asiakashyödyt sovitettava eri henkilötasoille.

Mistä haet yrityksiä ja yrityksistä tietoa? Yrityshakutietokannat Lehdet (ammattilehdet, päivittäislehdet, paikallislehdet) Messut ja muut alan tapahtumat Yrityksien www-sivut (google)

Fonecta Profinder b2b Fonecta hakuja voi tehdä seuraavien kriteerien mukaan: sijainti toimiala henkilöstön määrä liikevaihto perustamisvuosi yhtiömuoto toimipaikan tyyppi toimipaikkojen lukumäärä tuonti / vienti tunnusluvut www-osoitteelliset sähköpostiosoitteelliset päättäjät

Asiakashyötyjen merkitys ratkaisukeskeisessä myynnissä Asiakashyödyt: Asiakashyötyjen käyttö myynnissä on kaiken perusta.

Asiakkaan ajatukset lähtökohtana Miksi asiakas luottaa meihin? Mitä asiakas voisi hyötyä meistä? Miten me tienaamme hänelle euroja? Asiakashyödyt: Vain asiakashyötyjen kautta voimme saada asiakkaalta vastauksen kysymykseen, miksi juuri hän osti meiltä?

Miten erotutaan kilpailijoista? Kokonaisuus Kokonaisuuden tuomat asiakashyödyt Erotut ainoastaan kilpailijoista miettimällä suunnitelmallisesti kokonaisuuden, jota olet asiakkaalle viemässä. Copyright © 2004/8 SalesPeople Finland Oy

Yrityksen, tuotteen ja palvelun ”ominaisuudet” Asiakashyödyt Myyntiryhmä miettii Myyntiargumentit Myyntihenkilö käyttää Ostokriteerit Asiakas oivaltaa Tuotekeskeisyydessä mietitään aina ominaisuuksien kautta asioita ja usein myös esitetään ne sellaisenaan ns. argumenttioksennusta. Asiakaskeskeisyydessä ominaisuudet käännetään ns. esitysmuotoon eli mietitään asiakkaalle ominaisuuksien tuomat hyödyt.

Ominaisuuksista asiakaslähtöisiin tarinoihin

Asiakashyödyn tarpeet TURVALLISUUS Mitkä asiakashyödyt lisäävät asiakkaan turvallisuuden tunnetta toiminnassanne? VAIVATTOMUUS Mitkä asiakashyödyt tuovat vaivattomuutta, tehokkuutta ja pienentävät asiakkaan tarvitsemaa työpanosta tarjoamanne tuotteiden ja palveluiden myötä? RAHA Mitkä asiakashyödyt edesauttavat asiakasta saamaan rahallisen säästön käyttäessään teidän tuotteita ja palvelua? Asiakashyödyt: Asiakashyötyanalyysin avulla pystymme hahmottamaan meidän tarjoamat asiakashyödyt asiakkaalle kilpailijoihin nähden ja nykyiseen toimintaan tai toimittajaan verrattuna.

Päätösprosessi Henkilötasot Henkilön kontaktoiminen Päätökseen vaikuttavat muut sisäiset tekijät Budjetti, investointi, vuosisopimukset jne. Päätökseen vaikuttavat ulkoiset tekijät Lainsäädäntö, vuodenaika, laatu, konserni jne. Päätökseen vaikuttavia tekijöitä on myös muita kuin henkilötasot. Jos tiedetään näiden tekijöiden vaikuttavan päätökseen, niin on myös mietittävä asiakashyödyt niiden osalta. Esim. vuosisopimuksen tuomat hyödyt jne.