Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen Tutkimuspainotteinen kandidaatinseminaari Opintori 19.5.2011 Henna Paananen Mirja Väänänen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kysely vertaistuen kehittämisen tarpeista. 1. Millainen rooli vertaistoiminnalla ja vertaistuella on yhdistyksenne missiossa ja visiossa?
Advertisements

Työhönvalmennuksella työelämään
Hoitotyön koulutuksen keskeyttäminen - opiskelijan näkökulma
Barents-Parents Lapin yliopiston harjoittelukoulu.
UNIVERSITY OF JYVÄSKYLÄ Eero Tourunen 2003 Projektin johtaminen -opintojakso Yliopiston ja yritysten projektiyhteistyö.
Opinnäytetyöprosessi
W w w. a o k k. f i VERKKO-OHJAUS Aihetta tarkastellaan ohjauksen valmistelun ja ennakoinnin sekä opiskelutoiminnan ohjauksen näkökulmasta. HAMK Hanne.
HENKILÖKOHTAINEN NÄYTTÖSUUNNITELMA – HENSU Seija Pajukoski
Erityisopiskelijoiden työssäoppimisen kokeilu- ja kehittämishanke OHJAAJAN KANSIO TYÖSSÄOPPIMISEN TUKENA Tuula Rantanen
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
Kandidaatintyö prosessimetallurgian laboratoriossa
1/17 NIVELVAIHEEN TOIMINTAMALLI Luonnos
Opinnäytetyöprosessi
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
K 4.3. Kandidaatin tutkielma ja tutkielmaopinnot (10 op) Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
VERTAISOHJAUS OSANA AMMATTIKORKEAKOULUN OHJAUSTOIMINTAA Laura Savolainen Metropolia Ammattikorkeakoulun opiskelijakunta METKA
Ammattitaito työssäoppimalla ja verkossa
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Koulutuksen keskeyttämisen ehkäisy Pedagoginen kehittämistyö Toukokuu 2014 Sauli Korhonen, Mari Kukkola ja Marja Ruotsalainen.
Toteuttava taho: nimi: pvm: 11. joulukuuta 2014 OPINNÄYTETYÖ Valttikiri.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
Tutkimussuunnitelman ja opinnäytetyön rakenne
Opinnäytetyön tekijä: Etunimi Sukunimi
KÄYTÄNNÖN KOKEMUKSIA YMPÄRISTÖJÄRJESTELMÄTYÖSTÄ
Prosessi ei voimassa Opinnäytetyö Opinnäytetyön aloittaminen
Opiskelijoiden henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisohjelma Ohjausryhmä Eveliina Ojala Ohjausryhmä, Koivistontie
Opinnäytetyö (Yamk) Varustamon päätösseminaari Eija Nyrhilä.
Ryhmän merkitys työssäkäyvien gradutyöskentelyssä Työelämää ja opintoja -iltapäivä Tytti Suojanen, Kieli- ja käännöstieteiden laitos Teknisen.
Opiskelijan ohjaus Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla Saara Luhtaanmäki Suunnittelija.
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Noora Hyttinen Systeemitieteiden kandidaattiseminaari – Kevät 2010 Sisäpistemenetelmät konvekseille.
Tutkimussuunnitelma Leikin mahdollisuudet äidinkielen opetuksessa 1. ja 6. luokalla Tanja Kaspala.
SYVENTÄVIEN OPINTOJEN OHJAUSRYHMÄ OSANA LÄÄKETIETEEN TIETEELLISTÄ OPETUSTA Dos. Kirsi Sipilä Oulun yliopisto Hammaslääketieteen laitos Opintori
Uudistuva intranet Henkilöstötoimikunta Riitta Lehtonen Juhani Lassander.
Työssäkäyvien graduseminaari Valmiiksi työn ohessa - hankkeessa Työelämää ja opintoja –iltapäivä Sanna Talja, prof. mvs. Informaatiotutkimuksen.
Historia ja tausta: Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Alku 70-luvun tutkinnonuudistuksessa Monivaiheinen kehitys yli 30 vuoden aikana Monivaiheinen.
Sairaalaopetuksen kehittäminen Helsingissä 2010 Saireke-seminaari Auroran koulussa
Pilottihankkeiden onnistumiset, hankaluudet ja opinpaikat Veronika Honkasalo
E N E M M Ä N O S A A M I S T A LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN, La - To OPH:n valtakunnallinen hanke La-To kokeilu ollut Hyvinkäällä
Work Shadowing- osana opetusta
TUTKIELMA PERTTU-SEMINAARI XIII TUTKINTOVAATIMUKSIIN Tutkielma on vapaaehtoinen. Hyväksytyllä tutkielmalla voi korvata koulutusohjelman vastuuhenkilön.
KANDIRYHMÄ KEMIAN LAITOKSELLA Johanna Kärkkäinen Mentori: Leena Kaila Opintori
Kati UtriainenOpinTori Yhteisöllinen oppiminen ja ryhmäohjaus kandidaatintutkielmassa TtL, assistentti Kati Utriainen TtT, yliassistentti Sanna-Mari.
Tieteentekijän peruskurssi Syksy 2012 Ryhmät 1-3.
Kaivomestari TYÖPAIKKAOHJAUS. TO REPLACE AN IMAGE: Click on the image and delete then click on the photo icon. Select your photo and insert.
V IESTINTÄTAITOJEN KEHITTÄMINEN ROBOTTI - PROJEKTISSA OAMK Tekniikan yksikkö Kevät 2009 Tuula Hopeavuori.
Ti Sisältötuotanto Abdoulmajid Hakki DI Sisältötuotanto.
Opinnäytetyön eteneminen ”Karjavaunu vai karuselli?” Case - Tietojenkäsittelyn koulutusohjelma Hypa-seminaari
Projektityö Lähe: Projektityömateriaali BB:n sivulla.
LET Kandiryhmä Piia Näykki & Jonna Malmberg.
Työpaikalla oppiminen Mobiili käyttöön ! Onnistuneella yhteistyöllä tutkintoon –hanke.
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
Ohjeet Kandidaattiseminaariin integroitu kypsyysnäytesuorittaminen
Opinnäytetyöprosessi ja valmistumisen aikataulu
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
KANDIDAATTISEMINAARI JA TUTKIELMA KATVRA30 (10 op) Syyslukukausi 2017
ENG3042. Kand Kandidaatintyö ja seminaari (10 op) ENY ENG3044
Kauhavan lukion vanhempainilta Opinto-ohjaaja Henna Teikari
TAI-E1126 Taidekasvatusseminaari
Prosessi- ja ympäristötekniikan perusta
Toiminnallisen opinnäytetyön prosessi
Tutkimusluonteisen opinnäytetyön prosessi
SISU-koulutus: tutkintorakenteen tekeminen
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Liiketalouden päivä- opiskelijoiden (fi) opinnäytetyöprosessi 2018-
Ope osaa -hanke opettajan pedagogisten opintojen kehittäjänä Kasvatustieteellinen tiedekunta Helsingin yliopisto Inkeri Ruokonen.
Esityksen transkriptio:

Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen Tutkimuspainotteinen kandidaatinseminaari Opintori Henna Paananen Mirja Väänänen

Tausta Kandidaatiksi valmistuminen viivästyi, koska kandintyölle ei ollut tiettyä ajankohtaa –kandintyölle ei ollut paikkaa opetusohjelmassa –opiskelijat saivat tehdä työn milloin halusivat Hajanainen ohjaus työllisti osaston opetushenkilökuntaa –opiskelijan näkökannalta ei yhtenäisiä ohjauskäytäntöjä Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen

Tavoitteet Kandidaatintyön aikataulutus Ohjauksen yhdenmukaistaminen Ohjauksen tehostaminen Opiskelijoiden perehdytys tieteellisen tutkielman tekoon Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen

Toteutus Kandinseminaarin kehittäminen ja pilotointi syksyllä 2010 Nykytoteutuksessaan seminaari koostuu: –kolmesta aloitusluennosta, joilla käsitellään tutkimuksen ja tutkielman laatimisen perusteita sekä jaetaan aiheet –ryhmänohjauksesta, jossa teemoittain ryhmiin jaetut opiskelijat tukevat toisiaan työn teossa –loppuseminaarista, jossa opiskelijat esittelevät ja opponoivat lähes valmiit työt Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen

Ohjaus Aiheiden valinta –pääsääntöisesti tutkijoiden antamia osaston tutkimushankkeisiin liittyviä Ohjaaja –aiheen antaja tutkimushenkilöstöstä Ryhmänohjaus –vertaistuki kandityön tekemiselle Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen

Loppuseminaari Opiskelijat esittelevät työnsä ja toimivat opponenttina –opponentti perehtyy työhön ennalta ja johdattelee keskustelua työstä seminaarissa Loppuseminaariin kutsutaan koko osaston henkilökunta –kandintöistä viestitään koko osaston henkilökunnalle –opiskelijat saavat monipuolisesti vinkkejä töidensä viimeistelyyn Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen

Tulos 1: Kandidaatintyön suorittaminen suunnitellussa aikataulussa Kandidaatinseminaarin käyttöönoton johdosta suurempi osa opiskelijoista suorittaa kandidaatintyön suunnitellussa aikataulussa Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen

Tulos 2: Ohjauksen tehostuminen aloitusluentojen kautta, sillä yleiset asiat käsitellään näillä järjestelmällisen ryhmäohjauksen kautta, seminaarin aikataulutuksen kautta, vertaistuen kautta. Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen

Tulos 3: Opetuksen tiedelähtöisyyden lisääntyminen tutkimushankkeista saadut aiheet tutkijoiden ohjaajana toimiminen tieteellistä kokousta muistuttava loppuseminaari. Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen

Kehitettävää Aika kypsyysnäytteen tekemiselle –Hallinnollisen työkuorman vähentämiseksi voisi olla tietyt tenttipäivät, jolloin kypsyysnäyte lähtökohtaisesti tehdään. Tuotantotalouden osasto Henna Paananen & Mirja Väänänen