Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
OPETUSSUUNNITELMA KOULUKOHTAINEN
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Uusi oppilashuoltolaki ja muutokset koulussa
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
Turun perusopetuksessa
Turun esi- ja perusopetuksessa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
OPS MH/IK
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Luostarivuoren koulu Esittelytilaisuus
Yhteistyö lukion ja elinkeinoelämän välillä. Vesijärvi-kurssi §Lahden valvonta- ja ympäristökeskus l asiantuntijat l materiaalia l laitteistoapua.
KELPO-JA OSAAVA-hankkeiden seminaaripäivä
Pedagogisen toimikunnan kolmannen kokouksen muistio
Taidot taskuun -tunnit Tapanilan ala-asteella
Johtokunnat Hallinto- ja johtosäännön 8 §:n mukaan koulutuslautakunnan erityiseen ratkaisuvaltaan kuuluu nimetä johtokuntien jäsenet vanhempainkokousten.
KOULUTUSPSYKOLOGIA S 2 ov (3 p) Oulun yliopisto Kasvatuspsykologian syventävät opinnot –
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Yhteishaku Sähköisen yhteishaun ohjeistus.
Opettamisesta osaamiseen – kehittämisohjelma Metropoliassa Opettamisesta osaamiseen - kehittämisohjelman avausseminaari Leena Koivumäki,
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
Tiedotustilaisuus koulutulokkaiden vanhemmille ti
Sähköisen yhteishaun ohjeistus. Sähköinen yhteishaku Yhteinen hakuaika kaikille , mutta haku meidän koulussamme toteutetaan välisenä.
Perusopetukseen ilmoittautuminen Wilman kautta Jaakko Rekola Tieto- ja viestintätekniikan pedagoginen asiantuntija Suomenkielisen opetuksen tulosyksikkö.
Kevään yhteishaku ja aikataulut vuonna 2011 Kevään yhteishaku Pääsy-, soveltuvuus- ja kielikokeet: Jos hakutoiveissa.
+ VÄLIAIKATYÖSKENTELY 4. ja 5. päivän välillä OPPIVA OPS -VALMENNUS.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Ops 2016 ja arviointi.
SDQ-kyselyn toteutus wilmassa Syksy Kyselyjen ajankohdat  Kysely toteutetaan syksyllä 3. ja 5. luokan oppilaille (keväällä 8. lk pilotti) 
KOLMIPORTAINEN TUKI Esi- ja peruskoulussa Hankasalmen kunta/Kuuhankaveden koulu.
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
Opetussuunnitelma uudistuu Syksy 2016 Perusopetuksen opetussuunnitelma (ops) uudistetaan noin 10 vuoden välein. Taustalla valtioneuvoston asetus, jossa.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
VESIKANSAN KOULUT KE klo ja 19.00, Paimelan koulun sali 1.
Vanhempainilta Jakokosken koulu Jakokosken koulu syksyllä 2016 Oppilasmäärä luokka (14+8) 22 oppilasta, opettaja Karl Kakko 3-4 luokka.
ARVIOINNISTA 3. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT luokan valinnaiset AINEET 8. ja 9. luokan taide- ja taitoaineiden valinnaiset TUNNIT.
Vanhempainilta 3 c Keskustelun aiheet Esittelyt Laitoin vanhemmille kiertämään nimilistan, johon kaikki voivat merkitä puhelinnumeronsa oppilaiden.
Ops-iltapäivä
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
sanallisen arvioinnin todistuspohjat:
4. MONO-päivä Klo
MIKÄ ON OPETUSSUUNNITELMA?
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Opetussuunnitelmassa 2016
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
Kasvatuskeskustelu- ja rangaistuskäytänteet
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Tervetuloa Joensuun Lyseon peruskouluun
7lk:n arviointi.
Arviointi.
Koulumatka-hanke.
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Laaja-alainen arviointi
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Lukuvuosi [Lisää vuosi] Koulun nimi Opettajan nimi Luokka-aste
Esi- ja alkuopetuksen siirtymäkäytänteet ja oppimisen tuen portaat
Esityksen transkriptio:

Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi 1.-6. -luokille Anne Majaniemi Päijät-Hämeen esi- ja perusopetuksen oppilashuollon kehittämishankkeen seminaari 23.4. klo 13

Taustat, lähtökohdat ja päätavoitteet arvioinnin muuttuminen oppimisprosessin osaksi ohjaavaa arviointia taidoissa (vrt.ennen sisällöt) itsetuntemuksen ja minäkäsityksen vahvistaminen kodin ja koulun yhteistyö työyhteisön perustoiminnan kehittäminen 1.Lahden kaupungin ops 2004 2. Lotilan koulun ops 2006 3. Perusopetuksen oppilaiden arviointikyselyssä esille noussut Lotilan kehittämiskohde Itsearvioinnin työkalu oppilaille ja opettajille

Työskentely ja ohjeistus työskentely: suunnitteluryhmässä, tiimeissä 1-2,3-4,5-6 ja opettajainkokouksissa ohjeistus: suullisesti, paperilla ja sähköpostilla

Aikakehys SYKSY 2006 Projektiesit-tely ja sitouttaminen 14.11.06 Työskentely tiimeissä: itsearviointipas-sin rakenne Suunnittelu-ryhmä 28.11. rakenne ja sisältö Opekokous lomakkeet luokkatasoja varten Lomakkeiden korjaukset ja viimeistely kevät 2007 Itsearviointiko-keilun tulokset 13.3.07 Yksi luokka / luok-kataso kirje huoltajille Kokeilutoiminnasta sopiminen 6.2. suunnit-teluryhmässä ja organisaatiossa 20.2. Työskentely tiimeissä 30.1.07 lomakkeet valmiiksi SYKSY 2007 Lotilan koulutiellä ristitään suunnitte-luryhmässä Viikko 41 painatus Viikko 42 ensimmäinen itsearviointi Opettajien palautetta passista 10.3. seuraava arviointi ennen pääsiäistä

Työskentelyn vaiheet 1.- 2. –luokat 3.- 4. –luokat 5.- 6. –luokat LOMAKKEET: 1.- 2. –luokat 3.- 4. –luokat 5.- 6. –luokat MUU TOIMINTA: - rehtorin kuukausi-tiedotteessa huoltajille tietoa itsearvioinnin kehittämisestä - kokeilu jokaisella luokka-asteella viimeiset korjaukset PASSIN SISÄLTÖ: kansikuva ohjeistus huoltajille ja oppilaalle kutakin lomaketta 4 kpl - huoltajan terveiset / kysymykset opettajan terveiset allekirjoitukset takakansikuva

Oppilas mukana passin toteutuksessa piirustuksia oppilailta Lotilan koulutiellä -aiheesta

Viimeistely ja rahoitus layout – yhteistyö Touko Helasen kanssa passin alkusanat oppilaille ja vanhemmille - yhteistyö rehtorin kanssa rahoitus työskentely & layout: opettajien palkkamenot painatus: KOPAKE oppilashuollon kehittämisrahasta

Itsearviointipassin käyttömahdollisuuksia opettaja katsoo oppilaan merkinnät – juttelee oppilaan kanssa, jos huomiota kiinnittäviä kohtia (esim. koko arvio tehty ääripäitä käyttämällä) huoltaja / oppilas –opettaja –keskustelujen työkalu: itsetunnon vahvistaminen pulmiin puuttuminen ennakointi tiedon siirto kodin ja koulun välillä

Lisätyökaluksi: internetpohjainen kouluhyvinvointikysely oppilaille

Kiitos mielenkiinnostanne!