VAIKUTTAVUUS Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Matkustusstrategia – miten tästä eteenpäin
Advertisements

TEKNISTEN PALVELUJEN TYÖRYHMÄ SEUTUYHTEISTYÖ JA PARAS-HANKE SEUTUFOORUMI Ilkka Ojala Toimitusjohtaja Tampereen kaupunki, Tilakeskus.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Valtionavustuksilla tukea moniammatillisen ohjauksen ja opiskelijahuollon kehittämiseen klo Verkostotapaaminen/ohjaustilaisuus.
LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
S OSIAALIALAN T YÖNANTAJAT RY 1 Kohti hyvinvoivaa Suomea Sosiaalialan Työnantajat ry:n linjauksia tulevalle hallituskaudelle
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Raportointi tilanteesta Tampereen kaupunki • Asuntopoliittinen strategia 2004 • Strategian sitovat tavoitteet • 1 Tasapainoiset asuntomarkkinat.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
Tampereen kaupunkiseudun kuntayhtymä 2007 / RA-M TAMPEREEN KAUPUNKISEUDUN ALUEKESKUSOHJELMA ”Kasvun haasteita, kilpailukyvyn perustaa: sujuvaa.
1 VAIKUTTAVUUS Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Seutustrategian päivitys > 2020 Seutuhallituksen kokous
1 TERVEYSTOIMI Terveystoimen strategia Arvot, toiminta-ajatus ja visio Kriittiset menestystekijät Arviointikriteerit ja mittarit Terla
KORKEAKOULUOPISKELI- JOIDEN LIIKKUVUUTTA TUKEVAN OHJAUKSEN JA NEUVONNAN LAADUN PARANTAMINEN (SUMOHE)
Poliittisen johtamisen uudistaminen osana toimintamallin muutosta
Liikuntapalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteetMittaritAikatauluVastuu- henkilö 1. KKI Saada vähän liikuntaa harrastavat aktivoitua liikunnan pariin.
Väli-Suomen Ikäkaste Pohjalaismaakuntien vanhustyön kehittämiskeskus Päivi Niiranen Projektikoordinaattori.
Tilaaja-tuottaja-toimintatapa hyvinvointitoimijat.
Kauppakeskusturvallisuus - käyttäjät
Opinnäytetyöprosessi Perustutkinnot
Etelä-Karjalan hyvinvointistrategia 2010 Terveyden ja sairaanhoidon kehittämisalue.
OHJELMAT TURKU SOPIMUS KV RVS RVSRVS KH taso Nuorisolautakuntataso Operatiivinen taso Strateginen palvelusopimus SPS Strateginen palvelutuotantosopimus.
Opetus- ja koulutuspalveluiden tavoitetila
Tampereen kaupunki YTO-TETO I / 2004 Strategian tavoitteet 1 Tasapainoinen yhdyskuntarakenne Yhteiset kaavaselvitykset Tampereen tavoitteet syksyllä 2004.
Vaikeasti työllistyvien palvelujärjestelmän kehittäminen
Sivistystoimen tuloskortti 2013
Sivistystoimen tuloskortti 2012
SOSIAALI- JA TERVEYSTOIMI Heinolan kaupunki TOIMINTAOHJELMA 2015
TIMEKuntaTIMEKuntaIT TIME-putki Julkishallinnon tietohallinnon uudistaminen - Uudet rakenteet - Uudenlainen yhteistyö - Uudet toimintatavat - Uudet (sähköiset)
HENKILÖSTÖ-POLIITTINEN VAIKUTTAVUUS
LAATUTYÖSTÄ JA AUDITOINNISTA TTY:N KIRJASTOSSA Kaija Jääskeläinen, Tampereen teknillinen yliopisto Kirjasto.
ASIAKASVAIKUTTAVUUS Palvelujen saatavuus ja hyvä laatu
Kriittinen menestystekijä
Lahti Katse rakenteisiin palvelut ja kunnat rakenteiden murroksessa Rakenteet muuttuvat - toimivatko markkinat ? Kehittämispäällikkö.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Jouni Lehto 1 Tietopuolinen koulutus ja näyttötutkinto oppisopimuskoulutuksen laadun tukena.
Kriittinen menestystekijä
Kriittinen menestystekijä
Projektijohtamisen jatkokurssi:
Tampereen kaupungin toimintamalli uudistuu … Ostopalvelusopimukset uudessa toimintamallissa Eeva Päivärinta
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustukset 2013 TIEDOTUSTILAISUUS
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
Nuorisopalveluiden tavoitetila
VANHUSTEN ELÄMÄNHALLINNAN TUKEMINEN PALVELUOHJAUKSELLA
Kirjastopalveluiden tavoitetila Yksikön toimenpiteet MittaritAikatauluVastuu- henkilö 1.Päivitetään keskeiset palveluketjut 2.Palveluketjut toimivat osana.
Tampereen kaupunki Tietotuotanto ja laadunarviointi Tampere Tilaus- ja yhteistyögradut Tampereen kaupungin näkökulmasta Tampere Riitta Juusenaho.
Oulaskankaan yhteistoiminta alue Alustava toimintasuunnitelma 02/2007 – Vaihe 1 esiselvitys Vaihe 2 yhteistoiminta- alueen suunnittelu Vaihe.
Toimialojen asiakasprosessit ja toiminnanohjauksen tukiprosessit alkaen (KV §135/13)
1 Veijo Koskinen, kaupunginhallituksen puheenjohtaja, Jyväskylän kaupunki MAAKUNNALLINEN KUNTA- JA PALVELURAKENNE- SEMINAARI JYVÄSKYLÄ PAVILJONGISSA.
Omistajapolitiikka tuotannon ohjauksessa ja valvonnassa
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Kulttuurin ja luovan alan T&K-projektien sisäisen arvioinnin kehittäminen Metropolia Ammattikorkeakoulussa Robert Arpo
Verkko-opetuksen laatu - käytännön kokemuksia laatutyöstä PedaForum -työpaja Sari Koski-Kotiranta, Annika Evälä,
PAAVO –kehittämistyö ja Verkostokehittäjät-hanke osana pitkäaikaisasunnottomuuden vähentämisohjelmaa Sari Timonen, projektipäällikkö p. (09)
Asiakaspalvelu 2014 Toimintamallin ja toimintaympäristön pilotointi v.1.0 Pilotoinnin seuranta
ERITYISTÄ TUKEA TARVITSEVIEN OPISKELIJOIDEN YKSILÖLLISTEN OPINTOPOLKUJEN TUKEMINEN YLEISISSÄ AMMATILLISISSA OPPILAITOKSISSA Opetus- ja kulttuuriministeriön.
© HAUS Vaikuttavuus ja palvelukyky Taloudelliset resurssit ja mahdollisuudet Uudistuminen ja henkilöstön työkyky Rakenteet ja prosessit Viihtyisä ja toimiva.
Sote-tieto hyötykäyttöön - strategia 2020 Tieto hyvinvoinnin ja uudistuvien palveluiden tukena.
ELO-yhteistyöryhmän kokous
(1) YHTEISKUNNALLISEN VUOROVAIKUTUKSEN TOIMENPIDEOHJELMA 2012 – 2017
Ammatillisen koulutuksen laadunhallinnan arviointi ja järjestäjien tuki Anu Räisänen
Ennakoivan kotikuntoutusmallin kehittäminen omaishoidon tueksi
Mikä on koordinaatiohanke ja miten se tukee alueellisia kokeiluja
Hyvinvointijohtamisen rakenteet
Kuntien palvelutuotannon kustannuksia
YHDESSÄ HYVÄ OTE Etelä-Karjala ja Kymenlaakso
HENKILÖSTÖKÄYTÄNTÖJEN VALMISTELU
SNL:N VIESTINTÄ LIITON HYVÄKSYMÄT PAINOTUKSET: 1) Naisten Äänen jatkuvuus ja 2) tasa-arvon toteuttaminen MITÄ MITEN MISSÄ ULKOINEN VIESTINTÄ SISÄINEN.
Kaupunkistrategian laadinta
Esityksen transkriptio:

VAIKUTTAVUUS Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 1 /10 1 / 2 Hankittavien palvelujen laadun ja jatkuvuuden varmistaminen Hankittavien palvelujen kuvaaminen Toimialojen omia tuotteistusvalmiuksia lisätään koulutuksen ja ohjeistuksen avulla. VAIKUTTAVUUS

VAIKUTTAVUUS Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 1 /10 2 / 2 Hankittavien palvelujen laadun ja jatkuvuuden varmistaminen Hankittavien palvelujen kuvaaminen Tuotteistuksen ja kustannuslaskennan vaatimukset toiminnanohjausjärjestelmälle on määritelty vuoden loppuun mennessä. VAIKUTTAVUUS

VAIKUTTAVUUS Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 2 / 10 1 / 2 Palvelujen asiakaslähtöisyys Palvelusetelimalli Vanhusten kotona asumista tukeva palvelusetelijärjestelmä otetaan käyttöön. (kv) Apulaiskaupunginjohtaja Vesa Kauppinen / Ylilääkäri Jari Ahvenainen Palvelusetelin käyttöönoton tilanne. VAIKUTTAVUUS

VAIKUTTAVUUS Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 2 / 10 2 / 2 Palvelujen asiakaslähtöisyys Palvelusetelimalli Päätökset palvelusetelijärjestelmän laajentamisesta tehdään osana kaupungin toimintamallin uudistusta. VAIKUTTAVUUS

VAIKUTTAVUUS Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 3 / 10 1 / 2 Palvelumarkkinoiden kehittyminen Palvelumarkkinoiden seuranta Toimialakohtaiset palvelumarkkinaselvitykset ovat käynnissä 2004. VAIKUTTAVUUS

VAIKUTTAVUUS Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 3 / 10 2 / 2 Palvelumarkkinoiden kehittyminen Osallistuminen markkinoita kehittäviin yhteistyöhankkeisiin Sosiaali- ja terveystoimi osallistuu Hyvinvointialan palveluyrittäjyyden kehittäminen Pirkanmaalla –hankkeeseen. VAIKUTTAVUUS

PROSESSIT JA RAKENTEET Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 4 /10 Tuotantotapojen arviointi Tuotantotapojen arvioinnin kehittäminen Tuotantotapojen arviointi liitetään 2005 taloussuunnitteluprosessiin. PROSESSIT JA RAKENTEET

PROSESSIT JA RAKENTEET Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 5 / 10 Hankintalinjausten määrittely Palvelujen hankintasuunnitelmien laadinta. Toimialat ovat tehneet palvelujen hankintasuunnitelmat. (kv) Johtaja Juha Yli-Rajala Palvelujen hankintasuunnitelmien valmiusaste. PROSESSIT JA RAKENTEET

PROSESSIT JA RAKENTEET Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 6 / 10 1 / 2 Palvelujen kilpailuttamisen hallinta Palvelujen hankintaosaamisen kehittäminen Palvelujen hankintakoulutus on käynnissä, 50% kohderyhmästä on koulutettu vuoden loppuun mennessä. (kv) Johtaja Juha Yli-Rajala Koulutettujen osuus kohderyhmästä. PROSESSIT JA RAKENTEET

PROSESSIT JA RAKENTEET Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 6 / 10 2 / 2 Palvelujen kilpailuttamisen hallinta Hankintaverkoston tukeminen Kaupungin verkkosivujen Hankinnat –sivulla ylläpidetään palvelujen hankintaa tukevaa materiaalia. PROSESSIT JA RAKENTEET

RESURSSIT Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 7 / 10 1 / 2 Palvelujen hankintaa tukevan toimintatavan vahvistaminen Budjetointirakenteen uudistaminen Kaupunginvaltuusto ottaa kantaa prosessibudjetointiin keväällä 2004. RESURSSIT

RESURSSIT Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 7 / 10 2 / 2 1 / 2 Palvelujen hankintaa tukevan toimintatavan vahvistaminen Tilaajaorganisaatioiden muodostaminen Yhdyskuntapalvelujen tilaajaorganisaation malli valmistuu 2004, toiminta käynnistyy 2005. (kv) Projektipäällikkö Kari Hakari / apulaiskaupunginjohtaja Esa Kotilahti RESURSSIT

RESURSSIT Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 7 / 10 2 / 2 Palvelujen hankintaa tukevan toimintatavan vahvistaminen Tilaajaorganisaatioiden muodostaminen Päivähoidon tilaajaorganisaation malli valmistuu 2004, toiminta käynnistyy 2005. RESURSSIT

RESURSSIT Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 8 / 10 1 / 2 Oman palvelutuotannon vahvistaminen ja uudistaminen Oman palvelutuotannon suorituskyky Laadunhallinnan lähtökohdat ja periaatteet on määritelty vuoden loppuun mennessä. RESURSSIT

RESURSSIT Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 8 / 10 2 / 2 1 / 3 Oman palvelutuotannon vahvistaminen ja uudistaminen Oman palvelutuotannon organisoinnin uudistaminen Konsernihallinnon palvelukeskusten selvitystyö on valmis ja toteutussuunnitelmat on hyväksytty. (kv) Projektipäällikkö Päivi Nurminen Selvitystyön ja toteutussuunnitelmien valmiusaste. RESURSSIT

RESURSSIT Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 8 / 10 2 / 2 2 / 3 Oman palvelutuotannon vahvistaminen ja uudistaminen Oman palvelutuotannon organisoinnin uudistaminen Yhdyskuntapalveluiden tuottajaorganisaation malli valmistuu 2004, toiminta käynnistyy 2005 alussa. (kv) Projektipäällikkö Kari Hakari / apulaiskaupunginjohtaja Esa Kotilahti RESURSSIT

RESURSSIT Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 8 / 10 2 / 2 3 / 3 Oman palvelutuotannon vahvistaminen ja uudistaminen Oman palvelutuotannon organisoinnin uudistaminen Päivähoidon tuottajaorganisaation malli valmistuu 2004, toiminta käynnistyy 2005. RESURSSIT

UUDISTUMINEN Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 9 / 10 1 / 2 Seudullisten yhteistyömahdollisuuksien kehittäminen Palvelujen tuotantotavat Aluekeskushankkeessa selvitetään vaihtoehtoiset palvelutuotantomallit Vuoreksen alueella. UUDISTUMINEN

UUDISTUMINEN Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 9 / 10 2 / 2 Seudullisten yhteistyömahdollisuuksien hyödyntäminen Seudullisen palvelutuotannon uudet avaukset Palvelutuotannon yhteistyömahdollisuudet selvitetään osana 2004 käynnistyvää seutustrategiatyötä. UUDISTUMINEN

UUDISTUMINEN Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 10 /10 1 / 2 Tuotekehitystoiminta Sisäinen ja ulkoinen verkostoituminen Toimintamallin uudistus lisää poikkihallinnollisia hankkeita. UUDISTUMINEN

UUDISTUMINEN Kriittinen menestystekijä Arviointikriteerit Tavoitetaso 2004 Vastuuhenkilö Mittarit Toimialan raportointi 10 /10 2 / 2 Tuotekehitystoiminta Sisäinen ja ulkoinen verkostoituminen Hoiva-alan toimijoiden yhteistyö vakiintuu toimintatavaksi. UUDISTUMINEN