Vuorovesi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1 Eurooppalainen kielitaidon arviointi- ja testausjärjestö
Advertisements

Sama keho ja sama pää koko elämän
1. Presentation • Kanarian saarille muuttanut eläkeläinen punnitsee itsensä kylpyvaa´alla. Vaaka näyttää hänen painonsa a)Lisääntyneen hieman b)Vähentyneen.
Äänen ominaisuudet Class 7D in Helsingin normaalilyseo
Olet ystäväni MANIHAR.
Vaaratilanneraportoinnin tulevaisuus Liidintoimikunta / Turvallisuus- ja koulutuskomitea Rami Saikkonen This presentation will probably involve audience.
DRAIVI Primus Yritysten ja oppilaitosten yhdistäjänä.
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Yksilö ostajana.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestauksen raportointiohje Testitapauksen raportointi Havainnon raportointi.
Tähden vari. Presentation –Opettaja näyttää pitkän valotusajan kuvan taivaankannesta.
EUROOPAN MAISEMIA EUROOPAN LUONTO 8LK.
– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
Tiheys.
Tilavuus.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Päreiden tekeminen Ongelmalähtöinen oppimisprosessi Tavoite: Opiskelija osaa tehdä päreitä.
Kuvakäsikirjoitus.
MOKIA - mobiilia kiinteistönhuollon ammatillista oppimista
Ikäihmiset ongelmapelaajina Narratiivisuus apuna
Vaarojen tunnistaminen ja arviointi
Keskiajan kirjallisuus
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
Haasteellinen vuorovesi-ilmiö
Tähden vari. Presentation –Opettaja näyttää pitkän valotusajan kuvan taivaankannesta.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Matematiikka ja fysiikka AUTO-ALA
Kysely OSAKOn Going Abroad -päivien yhteydessä Bastian Fähnrich, : N = 35 opiskelijaa (Oulainen 2007: N = 66 opiskelijaa (Oulainen) + 29 (Oulu)
Aallokko Vuorovesi Virtauskset
Kirkou – käynnistystilaisuus Maria Repo Helsingin kaupunginkirjasto.
Validiteetti ja reliabiliteetti
Aalto University Research Assessment Exercise Staff Mapping, tilanne Anita Rautamäki TKK Information and Discussion Event 30 January 2009.
Väder- och Klimatförändringar
Verkkokiusaamisen ehkäiseminen
4.3 Tutkiva oppiminen? a) Opetusmenetelmä, jonka aikana oppilaat opiskelevat opetuksen kohteena olevia asioita ja tiedon tuottamisen prosesseja tutkimuksia.
Havainto. Taivaalla näkyvistä kohteista tutuimpia on Otava, eli Ursa Major (Iso Karhu) Se kiertyy öisellä vaelluksella Pohjantähden ympärillä.
Ennakkotietämys esiin! Fysiikan ja kemian pedagogiikan perusteeet (mat/fys/kem suunt.) Syksy 2014 Kari Sormunen.
1. Probleema –Onko täysikuu yhtä korkealla ollessaan eteläisellä taivaalla sekä kesällä että talvella?
Welcome to Könönpelto School
Maa Kiertää aurinkoa tekijä jarno.
Suomi 1B – Y347 Mon and Wed – Exam
Kilpailijan starttikurssi
Ilmastonmuutos Ilmasto on meidän onneksemme pysynyt viime aikoina samana. Lisääntyvien kasvihuonekaasujen myötä ilmasto kuitenkin uhkaa muuttua ja näin.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Ei kun menoks! Vaihdon motiivit Bastian Fähnrich Infotilaisuus, Kuvat: Tekniikan yksikön vaihdossa olleet opiskelijat ja harjoittelijat.
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
27. Yksinkertaiset koneet
TÄHDENLENTO.
Maanjäristykset.
Vuorovesi.
Projektityökurssi KLTITE06SU/OH Projektitöiden seminaariohjeet.
LUMA-viikko Kuitinmäen koulussa LUMA-viikon aiheita Lumaviikolla tehtiin demoja fysiikkaan ja kemiaan liittyen, toiminnallisia matematiikan.
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Juha Knuuttila Bioinformatiikka. Käytä hakukenttiä ja hae sisältöinformaatiota oppaista (handbook, guide) tai help linkkien alta Yleisinformaatiota.
Suomi 1A Tiistai 16. helmikuuta 2015 Pohjoinen ja etelä.
Suomi 1A Torstai 11. helmikuuta Ystävänpäivä 14. helmikuuta.
4.1 PLANKTON 7. BIOLOGIA. 73 % Maan pinta-alasta on veden peittämää Mistä päin maapalloa ilmakuva on otettu?
Vuorovesi ja aaltoenergia
Konstruktivismi Tekijä Bogi
Tietokanta-analyysin ja web - mittauksen yhdistäminen
Kommenttipuheenvuoro: Koulumatkat koululaisen kokemana
Suomi 1B 10. tunti Sanni Heinzmann.
Suomi 3A Tiistai
Lauseenjäsenet.
Tilastokartan tulkinta
Tiivistelmä 6. Paine ja noste
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
MERIVIRRAT Aiheutuvat pasaati- ja länsituulista
Syntaksin harjoituskurssi CYK140
Esityksen transkriptio:

Vuorovesi

Presentation Opettaja näyttää kuvan laskuveden vuoksi kuivalle jääneistä veneistä.

Alternative theory presentation Opettaja antaa opiskelijoille tehtävän. Miksi vuorovesi-ilmiö on Suomessa niin vähäinen verrattuna esimerkiksi Englantiin?

Discussion Keskustellaan vuorovesi-ilmiöstä Mistä se johtuu? Mitä merkitystä sillä on ihmisille ja luonnolle? Missä se voisi nähdä

Scientific Prediction - Koitetaan selvittää kirjallisuuden ja netin avulla, kuinka suuri vuoroveden vaihtelu olisi lähimmän ison veden kohdalla.

Setting-up the experiment Annetaan oppilaille tehtäväksi mitata veden korkeuden vaihtelut yhden vuorokauden aikana. Oppilaat saavat etukäteen miettiä, miten mittausta hankaloittavat tekijät, mm. aallokko eliminoidaan.

Measuring-Recording Oppilaat laittavat ylös veden pinnan vaihtelut vuorokauden aikana. Oppilaat tekevät taulukon ja kaavion pinnan vaihteluista.

Prediction compared to results Verrataan omia havaintoja kirjallisuudesta löydettyihin arvoihin veden pinnan vuorokautisesta vaihtelusta.

Dicussion about experimental activities Keskustellaan siitä, mistä erot kirjallisuuden arvoihin voivat johtua. Samalla voidaan miettiä myös sitä, miksi vuorovesi on Suomessa mitätön, mutta jossain muualla merkittävä ilmiö. Onko vuorovesi myös Englannin järvissä merkittävä.

Questions, exerxises and tasks Miten vuorovettä voidaan hyödyntää? Mitä haittaa vuorovedestä on? Annetaan oppilaille tehtäväksi kuvata vuorovesi-ilmiötä seuraavalla lomamatkalla paikkaan, jossa ilmiö on selvästi havaittavissa.