Tuotteistaminen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
JÄRJESTÄMISSOPIMUKSEN HAKEMINEN
Advertisements

Näkökulmia järjestövetoisten kehittämishankkeiden ja kuntien yhteistyölle - Miten saada kehittämistyön tulokset pysyviksi toimintatavoiksi Antti Pelto-Huikko.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Toimistotyön riskit ja haasteet
Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita.
Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
PALVELUMUOTOILU PUREE
Laatujärjestelmä marjatiloilla/jatkojalostajalla
R INNAKKAISOHJELMIEN IDEAT JA OIVALLUKSET, RYHMÄ 2 M YÖTÄTUULESSA – TOIMINTAA JA TULOKSIA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN Kari Laine
Tuotteistus Tuotteistaminen
Alustava liiketoimintasuunnitelma
Copyright © Tekes Cleantech-yritykset ”Viisi tähteä”
Rastor Oy, Itä- ja Pohjois-Suomen yksikkö
Asiakkuudet luovalla alalla
SOPIMUS PRO: VIESTINTÄMODUULI ”ASIAKKUUKSIEN HALLINTAA JA YHTEYDENPITOA NYKYAIKAISILLA SÄHKÖISILLÄ MENETELMILLÄ” MARLEENA LEHTONEN.
Tietokannan suunnittelu
Projektinjohdon ja suunnittelun innovatiiviset asiantuntijapalvelut Infra –toimiala Arviointiselvitys.
Toimintasuunnitelma.

Käsi- ja taideteollisuusalan perustutkinto Alan kuvaus ja arvoperusta Leena Mäkelä.
Imatran Seudun Kehitysyhtiö Oy/ Vetovoimaa matkailuun Etelä-Suomessa Imatra Events Imatran seudun tapahtumien yhteinen brändi.
Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos
Sami Nikula, Stefan Lindström
PALVELUT PAKETTIIN – ASIAKKAAN HYVÄ
Yritys asiakkaana, terveysalan yritysten verkostoituminen Härkönen Timo, Härkönen Jenni, Laine Annami ja Vehmas Mari.
Saatavuus kilpailukeinona
Alueellinen toiminta – yhteisten toimintatapojen kehittäminen SEINÄJOKI Oppisopimusjohtaja Pirjo Järvinen Osaamispäällikkö Petteri Ristikangas.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Toimintasuunnitelma.
Huonon kannattavuuden syitä Myyntihinta liian pieni verrattuna kustannustasoon? Myyntimäärät liian pieniä? (muuttuvien kulujen jälkeen jäävä raha ei riitä.
Mika Väyrynen tuottaja
Toimintasuunnitelma = oma kehittymissuunnitelma
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
BuildingSMART Infra-toimialaryhmän strategia
Esitutkimus (tarvekartoitus)
Viestintäsuunnitelma
* Miksi ja kenelle www-sivut halutaan tehdä? * Mitkä ovat tavoitteet? * Kohderyhmän käyttäjien määritely ! SUUNNITTELUN PERUSTEITA.
Palvelun muotoilu, Workshop
Miten laatutyöhön sitoutetaan?
Kansainvälisen harjoittelun laadunvarmistus Korkeakoulujen kansainvälisten asioiden hallinnon kevätpäivät Erkki Härkönen Rekrytointipalvelut Turun.
Vaski-suunnittelutyöpaja Turku Työstetty Janne Marniemen esitystä
Asiakkaan päätösprosessi
1 Hajautetut tietojärjestelmät RASE  Miksi? Järjestelmän osista saadaan selkeitä kokonaisuuksia Kokonaisuuksia voidaan käyttää eri järjestelmissä.
Asiakkaan päätösprosessi
Akateeminen kirjoittaminen Tiedotteet
Innovatiiviset kaupungit
TIEDOTE Kauppinen – Nummi – Savola. Tekniikan viestintä.
SundaySoup Oulu Hupisaaret.fi Rahoita: Mesenaatti.me Osallistuaksesi, hae mukaan 5.5. mennessä osoitteessa: hupisaaret.fi/sundaysoup-oulu.
Graafinen suunnittelu Graafinen suunnittelu on ulkoasun suunnittelua. Se on sovellettu taidemuoto, joka auttaa katsojaa tulkitsemaan viestiä. Graafista.
Innovatiiviset julkiset hankinnat – yritysten mahdollisuudet uuteen liiketoimintaan Tuomas Lehtinen HSY Älykäs Vesi
Sosiaalinen markkinointi Monikulttuurinen ehkäisevä päihdekasvatus Ohjausryhmän suunnittelupäivä
Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?
HISTORIA Perustettu vuonna 1967
Ajankohtaista laadunhallinnasta
” Helsingin tapahtumia yhdessä applikaatiossa”
19 Yritys tavoittelee voittoa s
Toimintasuunnitelma.
Sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatio- ja palvelutiedon hallinta
Tactic – Uusi lautapeli vai palvelumuotoile jo olemassa olevaa peliä?
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
<Hankkeen nimi>
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Osallistumisen suunnittelun vaiheet ja tehtävät
Hyvinvointipalveluiden palvelumuotoilu yrittäjille ja opiskelijoille – Palvelumuotoilun määrittely.
HENKILÖSTÖTUOTTAVUUDEN PERUSTEET
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
, Antti Mäki ja Outi Tasala
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Esityksen transkriptio:

Tuotteistaminen

Mitä tuotteistaminen on Palvelun tai tuotteen paketointi Määritellään tuotteen / palvelun Sisältö Tarkoitus Laajuus Laatu Kustannukset Hinta Muut ominaisuudet, esim takuu

Miksi tuotteistaa Saadaan aikaan määrämuotoinen kokonaisuus Sisältö, prosessit ja hinta Luodaan tehokkuutta Laadukkaampi ja asiakaslähtöisempi toiminta Markkinointi ja viestintä helpottuu Oma organisaatio oppii ja kehittyy Vastuun jakaminen helpottuu

Miksi tuotteistaa Nykyisen palvelun parantaminen Palvelutarjonnan laajennus Uudet palvelut Kannattavuuden parantaminen Kasvun hakeminen

Tuotteistusaste Monistettava tuote, fyysinen tai sähköinen Tuotteistettu palvelu Palvelulla tuotetuki Sisäiset työmenetelmät

Tuotteistusaste Vakioimattomat osat Vakioidut osat Täysin tuotteistettu Ainutlaatuinen

Tuotteistamisen vaiheet Perustehtävän määritys Asiakasodotusten selvitys ja arviointi Seuranta ja arviointi Kehitys ja uudistaminen Oman ja muiden tuotteiden arviointi Markkinointi ja tiedotus Palveluvalikoiman Määritys, kuvaukset Ja mallinnus Resurssit, kohderyhmä, sisältö, kustannukset, hinta Tuotantoprosessin kuvaus

Tuotteistamisen toiset vaiheet Erotu, poista riskin tunne, paketoi Helpota ostamista Tarina, Monopoli, Törkeä lupaus Hanki epäreilu ylivoima Hinnoittele, räätälöi raatälöimättä Myy edullisesti Käynnistä hittitehdas Kehitä ketterästi, monista

Palvelumääritys, tuotekuvaus, palveluseloste - Palvelukuvaus kertoo muun muassa: minkä nimisestä palvelukokonaisuudesta on kyse kenelle palvelu on tarkoitettu mitä palvelun avulla halutaan saada aikaan, millaisia hyötyjä tavoitellaan mitä palvelu sisältää millaisia vaatimuksia esimerkiksi palvelun laadulle asetetaan miten palvelun onnistuminen arvioidaan (asiakaspalaute ym.) mitkä ovat palvelun tuotantokustannukset.

Tuote- / palvelualusta Samasta osaamisesta / tuotteesta usealle eri kohderyhmälle Mahdollistaa massaräätälöinnin Mahdollistaa uusien palveluiden / tuotteiden synnyttämisen Kasvattaa tuottavuutta Nopeuttaa tuotekehitystä

Tuotealusta, case pankki State the intended goal

Tuotealusta Case ohjelmisto

Tuotealusta, case palvelu

Tuotealusta Palvelujen kohdentaminen eri segmenteille Palveluarviointi (kannattavuus, riskit jne.) Tarjooma Palvelu A Palvelu A Palvelu A Palvelu B Palvelu B Palvelu C Palvelu C Palvelu D Palvelu E As. tarpeet Osaaminen

Palvelun konkretrisointi Yhtenäinen viesti Aineellista Painotuotteet Tavarat Asiakkaan odotukset oikealla tasolla Business caset auttavat Referenssit, sertifikaatit takuu

Palvelun muotoilu 4:n kontaktipisteen tarkastelua Tilat Esineet Vaikuttaa käyttäytymiseen ja aisteihin Esineet Asiakkaat joko käyttävät tai näkevät Prosessit Määrittelee palvelun tuotantotavan Ihmiset Vuorovaikutteiden koreagrafia

Tilat Fyysinen tai virtuaalinen paikka Toimisto, myymälä, laiva jne. Sisustus, valaistus, äänimaailma tuoksumaailma Merkittävä vaikutus palvelukokemukseen Kaikkien pisteiden havainnointi Vaikka 99 % kunnossa 1 % voi pilata

Esineet ja prosessit Kaikki esineet jotka synnyttävät vuorovaikutusta Esim. ruokalista, lautasliina, ruokailuvälineet Myös näkyvillä olevat tuotantovälineet Tiskikone, Oluthana Prosessi kuinka esim. tervehditään

Ihmiset 2 ryhmää asiakas ja asiakaspalvelija Monimutkainen vuorovaikutteinen koreografia Useita pieniä episodeja jotka koostuvat “palvelutuokioista” Kohtaamisessa usein “riskejä” Esim uniformut auttavat hallitsemaan Kukin polku uniikki vaikka palvelu sama

Summa summarum Laaja prosessi jolla saavutettavissa Odotukset ylittävää palvelua Tehokkuutta Uusia tuotteita Jatkuvaa asiakkaan kannalta mukautuvaa liiketoimintaa Kannattavaa liiketoimintaa