Erityistason perhe- ja pariterapiakoulutus Jyväskylässä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
HOITOSUHDEKONSULTAA- TIO PERHETERAPIAN TYÖNOHJAUKSEN MUOTONA
Advertisements

NATU -neljä askelta tulevaisuuteen
EPÄONNISTUMISESTA SELVIÄMINEN URHEILUSSA – seminaari
Näkökulma ammatillisen koulutuksen nykytilaan
A w a i l a b l e Ammatillista täydennyskoulutusta kansainvälisissä tai kulttuurisesti monimuotoisissa työyhteisöissä ja monikulttuurisessa asiakastyössä.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
KÄSIKIRJOITTAMINEN 2 ov. Sisältö 1 Johdanto 2 Projektityö 3 Projektin osa-alueista 3.1 Dokumentointi 3.2 Aikataulu 3.3 Sopimukset 3.4 Laitteistot ja tilat.
PK-kehittämispalvelut
SAK:n luottamushenkilöpaneeli ”Palkaton työ” Helmikuu 2012 N=1220.
PERHETERAPIAKOULUTUKSEN TYÖNOHJAUS AMMATILLISEN REFLEKTION KÄYNNISTÄJÄNÄ - WORKSHOP PERHETERAPIAN KOULUTTAMISESTA Jukka Harmainen Tapio Ikonen Aarno Laitila.
Oppilashuoltotyö Kokkolassa
Keski-Suomen Liikunta valmentajien osaamisen kehittäjänä.
SpiritR-rekrytointiohjelma
Yrittäjien ohjaajapankki Pirkanmaan oppisopimuskeskus
Lukiokoulutuksen kehittäminen
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
Jukka Harmainen OSALLISTUVA OPPIMINEN PSYKOTERAPIAKOULUTUK- SESSA Oppimisnarratiivit ryhmätyönohjauksessa; yhteistoiminnallisen oppimisen edistäminen.
Vertaistuki ja vertaisammatillisuus osana työtämme Neljästä eri näkökulmasta: -Työllistetyt -Työntekijät joilla oma ”historia” -Työntekijät -Esimies 1.Keiden.
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
W5W ja opintojen uusi mitoitus Tanja Lapinlampi W5W-suunnittelija.
Vapaaehtoistoiminnan laatu ja tukirakenne
ART sosiaalisia taitoja nuorille
Jukka Harmainen Primtask Oy puh s-posti: OPPIMISTYYLIT, OPPIMISNARRATIIVIT Andragogiikan näkökulmia perheterapian.
Sensorinen integraatio
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
PERHETERAPIAN HISTORIAA ja PERUSKÄSITTEITÄ
LUENTORUNKO: Mitä työnohjaus on Työnohjauksen muodot
Kokemuksellinen oppiminen (Kolb, Jarvis, Boud)
Laps’ Suomen -pilotista Kaukoon Äidinkielen etäopetusta ulkosuomalaisille lapsille Pertti Siekkinen Tietotekniikan tutkimusinstituutti, koulutusteknologiayksikkö,
Tampereen työllistämistuki
Projektitoiminnan opiskelu tietoverkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET.
Terapeuttinen hevostoiminta voimaantumisen mahdollistajana Tietoisku Mielenterveysmessuilla Ilo Elää Hyvinvointipalvelut
Miten koulutuksen järjestäjä varmistaa oppisopimuskoulutuksen edellytykset? OPPISOPIMUKSEN SYYSSEMINAARI Hannu Salminen Johtaja, opetusneuvos.
Mentorointi.
Arkiston nimi:Päiväys:Copyright: OpettajatuutorointiAuli Pekkala Opettajatuutorointi.
T Ryhmä ”Tete” Henkilökohtainen SE-harjoitus Marko Nikula (Assesment of Architecture) Arkkitehtuurin arviointi.
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
KIRKONPALVELIJAN TYÖNOHJAUS
Teema tarkoittaa:  Elämässä ja arjessa selviytymistä  Hyvinvointia ja terveyttä  Omasta ja muiden turvallisuudesta huolehtimista eri tilanteissa, myös.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
ENorssin ohjaajakoulutuspalvelut TAVOITTEET LUKUVUODELLE Moduuli 2 Jyväskylä, Joensuu, Savonlinna Moduuli 2 Turku, Tampere, Rauma,
PEDAGOGINEN ILTAPÄIVÄ
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Aikuisten uraohjaajien erikoistumiskoulutus
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
PALAUTEKYSELY Tämä palautekysely on suunniteltu pohjaksi jatkuvalle kehittymisellemme valmennusten tarjoajana. Sen tarkoitus on 1) auttaa meitä kehittämään.
Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.
SAMAT-toiminta samanlainen, erilainen vanhemmuus …samat oikeudet, samat velvollisuudet…
KANSALAISYHTEISKUNNAN TUTKIMUS- JA KEHITTÄMISPÄIVÄT 17-18
ORNAMO 2020 UUSI ORNAMO Muotoilijan tehtävät muutoksessa
Henkilöstö kilpailutekijänä
Kahden päivän koulutus 600 €
SAMAT-toiminta samanlainen, erilainen vanhemmuus …samat oikeudet, samat velvollisuudet…
TAI–E1124 Maisterin opinnäyteseminaari
Lapsen oikeuksiin ja tietoon perustuva toimintakulttuuri
VAPAAEHTOISTYÖN JOHTAMINEN HYVINKÄÄ
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Merja Lyytikäinen ja Hanne Savolainen
Innopaja
Esi- ja alkuopetuksen yhteistyösuunnitelma
Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5
Sairaalasielunhoitajan erityiskoulutus 55 op
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS.
Ammatillisen koulutuksen laatustrategia
Innopaja
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS.
Esityksen transkriptio:

Erityistason perhe- ja pariterapiakoulutus 04-07 Jyväskylässä Keski-Suomen perheterapiakouluttajien yhdistys r.y. yhteistyössä Keski-Suomen seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksen kanssa KM Jukka Harmainen, koulutuksen johtaja, s-posti: jukka.harmainen@pp.inet.fi

PERUSIDEAT Koulutusmalli muotoutunut Jyväskylän seudulla vuodesta 94 toteutettujen koulutusten myötä. Neljä kouluttajasukupolvea toteuttamassa. Pyritään vertailevaan ja kriittiseen otteeseen suhteessa eri terapiakoulukuntiin Tavoitteena tukea koulutettavia oman työtavan hahmottamiseen ja vahvistamiseen KM Jukka Harmainen, koulutuksen johtaja, s-posti: jukka.harmainen@pp.inet.fi

TEORIAOPETUS 200 t Jakautuu kahteen linjaan: YLEINEN PERHETERAPIA PARITERAPIA ns. ”elinkaarimalli” ”puolistrukturoitu” suunnitelma, 3.vuosi ryhmän painotusten mukaan Sosiaalisen konstruktionismin ideat korostuvat ERITYISSEMINAARIT 80 t (10 päivää) Osin yleisiä, osin ryhmälle räätälöityjä. KM Jukka Harmainen, koulutuksen johtaja, s-posti: jukka.harmainen@pp.inet.fi

TYÖNOHJAUS 120t 5 hengen työnohjausryhmissä reflektiivinen tiimi keskeinen opetuksellinen menetelmä live-työnohjauksia 2.vuonna toivotaan videonauhoja (hk työtapa) KM Jukka Harmainen, koulutuksen johtaja, s-posti: jukka.harmainen@pp.inet.fi

OMA TERAPIA 60 t Tapahtuu työnohjausryhmissä Työnohjaajat vetäjinä Jatkuva prosessi koko koulutuksen ajan Areena, jolla koulutettavalla mahdollisuus puhua itsestään eri näkökulmista ja olla mukana kuulemassa ja kommentoimassa toisten kertomuksia KM Jukka Harmainen, koulutuksen johtaja, s-posti: jukka.harmainen@pp.inet.fi

LOPPUTYÖ 80 t Merkittävä koulutettavan hk terapeuttisen ajattelun integraation edistäjä Käynnistetään jo 1. vuoden lopulla Ohjausta pyritty lisäämään keskustelut työnohjausryhmissä kouluttajien kommentit sähköpostitse aihioista KM Jukka Harmainen, koulutuksen johtaja, s-posti: jukka.harmainen@pp.inet.fi

PERHE- JA PARITERAPIATYÖ 360t Pyritään huolehtimaan jo valinnoissa että mahdollisuus tehdä asiakastyötä. Joskus erityisjärjestelyjä tai täydentämistä koulutusprosessin jälkeen OPISKELUPÄIVÄKIRJAA KEHOITETTU PITÄMÄÄN KOULUTUKSEN PELISÄÄNTÖJÄ PYRITTY KIRJOITTAMAAN ULOS KM Jukka Harmainen, koulutuksen johtaja, s-posti: jukka.harmainen@pp.inet.fi

KEHITTÄMISTARPEET Työnohjausryhmien koko tärkeä pitää 4-5, koska se mahdollistaa riittävän intensiivisen työnohjauksen, palautteen, taitojen oppimisen ja oman terapian Teoriaopetuksen uudistamistarpeet esim. ”keskeisten ilmiöiden” opettaminen. Tutorointi, hk ohjaus KM Jukka Harmainen, koulutuksen johtaja, s-posti: jukka.harmainen@pp.inet.fi