Sosiaalisen median mahdollisuuksia 17.11.2010 Seija Rannikko.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaalinen media yhdistyskentän tukena Sari Kuitunen.
Advertisements

MIKÄ IHMEEN SosiaaliNen media ?
Tietokoneavusteinen yhteisöllinen oppiminen (CSCL)
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
TerveTie Tampereen ryhmä
Otetaan sosiaalinen media haltuun! Ohjeita sosiaalisen median hyödyntämisestä Karjalan Liiton piirien puheenjohtajille ja aluevastaaville Sosiaalisen median.
Merja Juntunen – KTL  Sosiaalinen media rakentuu sisällöstä, yhteisöstä ja Web 2.0 -teknologioista. Sosiaalinen media tarkoittaa sovelluksia,
Sosiaalisen median käyttö kieltenopetuksessa Proflangin kevätpäivät Rovaniemellä (c) Outi Kähkönen1.
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Valinnaiset harjoitukset yksin, pareittain tai kolmen hengen ryhmässä.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Internet-hajatelmia Terveysala, Kuopio Seppo Räsänen
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Oletuksia nykyisestä opiskelijasukupolvesta Digital natives Net Generation.
Sähköinen viestintä projektitoiminnassa Georges Segura / Hanna Toijala Sähköisen viestinnän muotoja ja web 2.0 työkaluja.
Sosiaalinen media.
Yhteisöllinen kehittäminen ja työskentely kokonaisuuden ja tietämyksen hallinta tietoprosessien hallinta & asiantuntijuus Uudet työkalut Mitä tietoa tuotetaan.
SOME (sosiaalinen media)
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Sosiaalinen media sosiaali- ja terveysalalla
Tiedonhallintaa uudessa verkkomaailmassa yrittäjille Krista Auvinen Kiravo-projekti 2011.
Internet  Lingua Franca, kaikkien ymmärtämä yhteinen kieli: TCP/IP tai UDP/IP. ”Kaikki maaiman tietokoneet, liittykää yhteen”.  Suomeen 1990-luvun alussa.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen Pohjois-Savon ELY -
WE LOVE HELSINKI.
Osallistuminen palkitsee Miia Äkkinen Vaasan kesäyliopisto.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Facebook Julkisella sektorilla Tom Laine Skype: tomlaine Mob
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Sosiaalinen media kivi- ja teräsrakentamisen ammatillisessa koulutuksessa 1- vaihe Tammi 2010 – touko 2011 Raahen ammattiopisto.
Company Confidential © 2008 Nokia V1-Filename.ppt / YYYY-MM-DD / Initials 1 What is social media Lietsala & Sirkkunen.
Tiedonhallintaa uudessa verkkomaailmassa yrittäjille Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Tietoverkot ja sosiaalinen media Nappulavallankumous Tampereen yliopiston kasvatustieteiden tiedekunnan täydennyskoulutusta opettajille , Päivi.
Mobiilit ohjaajat. Pedagogiset lähtökohdat Kokemuksellisen oppimisen kehässä korostuu oppimisen prosessi. Lähde: David Kolb, 1984.
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Monenlaiset oppijat verkossa Anne Rongas. Tämän esityksen laati Anne Rongas Töissä Kotkan aikuislukiossa (opo, ope) aikuiskasvatustieteilijä, maalaisihminenAnne.
Sosiaalinen media opetuksessa Pirita Nurmi Miksi? Yleensä lisämauste – etä- vai monimuoto? Ajasta ja paikasta riippumaton Antaa uusia välineitä.
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Otsikko Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
Tulevaisuus … Tieto – tiedon käyttö Oppiminen Yksilölliset opintopolut Elinikäisen oppimisen avaintaidot Geneerinen kyvykkyys Verkostoyhteiskunta.
Sosiaalinen media kevyesti sulautettuna Hy / Antero Aunesluoma
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Sosiaalisen median mahdollisuudet yhdistystoiminnassa, 2 op
Pilvipalvelun käyttö opiskelun tukena case: Petri Lounaskorpi
PKKY ja sosiaalinen media Janne ”Rysky” Riiheläinen Copy Mainostoimisto Fabrik Oy
TURVALLISEN TOIMINNAN MALLI ILMAILUKERHOILLE TTM 11 |
TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.
Wikit hyötykäyttöön yrityksen sisällä ja sidosryhmissä Harto Pönkä,
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Yrittäjyyskasvatus oppimisen perustana
Kv-toiminta opsin palveluksessa – ohjausta ja vertaisohjausta kaikille kv-rahaa hakeneille Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen.
RSS-syötteet: kerää haluamasi uutisotsikot syötteenlukijaan
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Kysy kirjastonhoitajalta
Esityksen transkriptio:

Sosiaalisen median mahdollisuuksia Seija Rannikko

Yhteisöllinen media Sosiaalisen median lajityypit  Sisällöntuotannon ja julkaisemisen välineitä esim. | Wikit –Wikispace | Blogit – Blogger – Twitter | Podcasting | Ning  Jakamisen välineineitä esim. | Delicious | Flickr | Slideshare | TeachersTube  Verkostoitumispalveluita esim. | MySpace | Facebook | Ning  Kollektiivituotantonvälineitä esim. | Wikipedia  Virtuaalisista maailmoista esim. | SecondLife | HabboHotel  Eri liitännäiset ja ajanhallinta esim. | GoogleMaps | Sumpli Viestintä ja ajanhallinta  Verkkoviestintä esim. | Gmail ja Googletili (RSS, kalenteri, googledocs) | Doodle  Viestintäjärjestelmät Videoneuvottelulaitteet, verkkoluokat Voip(Skype)  Videoclipit esim. | Kuvankaappaus – CamtasiaStudio | Ääni | Editointi | Jakaminen – Screencast

Yhteisöllisen median pedagoginen käyttö 1. vaiheen välineitä Wiki Delicious Gmail ja RSS Adobe CP ja Skype Google – dokumentit Slideshade

Yhteisöllisen median pedagoginen käyttö 2. vaiheen välineitä Google kalenteri Blogger, Twitter Ning Wikipedia Videoclipit TeachersTube Creative Commons Flickr 1. Wiki Delicious Gmail ja RSS Adobe CP ja Skype Google – dokumentit Slideshade

Yhteisöllisen tiedon kulttuuri  Avoin - uskalletaan kysyä, jakaa, kyseenalaistaa  Yksilön arvostaminen - jokainen voi vaikuttaa ja jakaa näkemyksensä  Paljon ideoita ja kokeiluja virheet käsitellään rakentavasti ja toiminta korjataan

Yhteisöllisen tiedon kulttuuri  epätäydellisyyden ja keskeneräisyyden hyväksyminen asiat ja ideat tuodaan arvioitaviksi keskeneräisinä tuotetaan paljon, kirjoitus ja teksti sisältää virheitä  hyväksytään, etteivät ole kehittämisvaiheessa täydellisiä erilaisten toimintakulttuurien arvostaminen ja ottaminen huomioon

meOppiminen  Reflektoi- Ota tavaksi reflektoida omaa ja ryhmän ajattelua ja tekemistä  Jaa – Varmista tiedonkulku ryhmän kanssa  Reagoi – Kommentoi muiden ajatuksia ja ulkoista oma ajattelusi  Ylläty – Seuraa, mitä yllättävää tulee vastaan  Siedä keskeneräisyyttä  Totu kaaokseen, lopussa asiat jäsentyvät ja ajatus kirkastuu…