Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Advertisements

Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja Anne Laajaniemi Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta.
Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.

Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Sonera content gateway-rajapinnan ohjelmointi
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Uusi oppilashuoltolaki ja muutokset koulussa
Turun esi- ja perusopetuksessa
Opetuksen kehittäminen ja TVT - laitoksen näkökulma asiaan Tukiyksiköt kierroksella (OTK, OK, Kirjasto, Virtuaaliyliopisto, Tiedekunnat)
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Opetusmenetelmät Mitä opetusmenetelmillä tarkoitetaan
8 -luokan biologian maasto-opiskelua
4 § YHTEISÖLLINEN OPISKELUHUOLTO ( 3 §, 4 §, 6 §, 12 § ja 13 §)
9.Lk Biologian laborointikurssi
Visio tulevaisuuden koulusta Challenges in Schools Kansainvälisyys- ja osallisuushanke kouluille 2008/09.
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
Ideaali luokkahuone Ressussa
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
OPPIVA OPS –SALO 1.Jakso
Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten. Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet:
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
”Arviointi on kuin kamera, jolla voi ottaa kuvia osaamisen tasosta, oppimisprosessista tai opetuksen laadusta. Kuvat ovat usein luonteeltaan staattisia.
Raila Pirinen Helsingin normaalilyseo. Kankaanranta, M & Puhakka, E (2008): Kohti innovatiivista tietotekniikan opetuskäyttöä
Harjun koulun OPS-ajatuksia, kevät 2014
(2b) VÄLIAIKATYÖSKENTELY jakson välillä OSALLISUUS OPPIVA OPS.
Samran Khezri Kieliparlamentti, Helsinki
Jarkko Levasma TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Ylöjärven kaupungin OPS2016-prosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
JOUSTAVA ESI- JA ALKUOPETUS Seminaarin koulu Ojoisten Lastentalo
Toimintaohjeet opelle
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Ops 2016 ja arviointi.
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
Ops seminaari Askola.
ARVIOINTI ON ARVON ANTAMISTA
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
© Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus ( Sami Paavola Verkko-oppimisen ja tiedonrakentelun tutkimuskeskus.
OPS 2016 teesit. Yleissivistävä koulutus uudistuu: Opetussuunnitelmatyö Esi-, perus- ja lisäopetuksen OPS-perusteet.
Tietostrategiaa monimuotoisesti
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Ainetyöryhmien työn aloitus
Huoltajakysely2017 Jynkänlahden koulu
Leikin avulla oppimista Projekteja kiinnostavista asioista
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Vanhempainilta
Yhteistyö elinkeinoelämän kanssa: Opettajien kehittämiä malleja
Oppimisen tuki, pedagogiset asiakirjat ja muuta ajankohtaista
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Tavoitteen asettamisesta tasavertaiseen kohtaamiseen
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Ryhmänohjaajien palaveri
Evästystä paikalliseen ops-työhön
  Parvessa parempi 2 –hankkeen tavoitteena on kehittää oppilaitosten yhteisöllisyyttä, hyvinvointia sekä edistää osallisuutta. Tähän pyritään esimerkiksi.
Esityksen transkriptio:

Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen OPS2016 Osallistumisilta Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen

Monipuolisilla työtavoilla ja oppimisympäristöillä pyritään tukemaan eri oppiaineiden tavoitteiden saavuttamista. Mitkä ovat mielestäsi sellaisia toimivia työtapoja, jotka helpottavat oppimista? Millaisia uusia tapoja opettaa opettajat voisivat ottaa käyttöön?

Miten oppilaiden osallisuutta omaa opiskeluunsa voitaisiin vahvistaa? Tavoitteiden saavuttamisen kannalta keskeistä on oppilaiden osallisuus ja vuorovaikutus sekä muiden oppilaiden että opettajan kanssa. Miten oppilaiden osallisuutta omaa opiskeluunsa voitaisiin vahvistaa? Millaista on hyvä oppilaan/opettajan välinen vuorovaikutus?  

Oppimisympäristöissä käytetään tieto- ja viestintäteknologiaa luontevalla tavalla. Miten tieto-ja viestintäteknologian käyttö voisi tukea eri oppiaineiden oppimista? Millaiset muut oppimisympäristöt tukevat eri oppiaineiden oppimista?