Liikuntakasvatus / NU09 2009 – 2010 JN. Harjoituksen rakenne lapsilla 1. Huomioi lapsi - keskustelutuokio - aloitusrutiinit - turvallisuuden tunne.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
ESITYKSEN RAKENTAMINEN JA HAVAINNOLLISTAMINEN
Akavan toiveet ja tavoitteet työsuojelulautakuntien toiminnalle Valtakunnallinen työsuojelun vastuualueiden työsuojelulautakuntien seminaari
Ohjeet videotarinan tekemiseen
Matti Sipponen 1 Power taitoilta Kilpailun jälkeen – Pohdinta ja oppiminen.
Hämeenlinnan Jalkapalloseura ry Harjoituksen kulku.
LASTEN LIIKUNNAN OHJAAJAKURSSI
Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa
Musiikin ryhmäkoulutus
JUOKSUA HARRASTAVAN RAVITSEMUS
Vektorit MA 05 Mihin lukiolainen tarvitsee matematiikkaa
FC WILD VALMENNUSLINJA versio 2011/ Harjoitukset Taito, taito ja taito  Nopeudesta ei hyötyä jos ei taitoa, harjoitukset pallollisia Liikkuva.
Ensimmäiselle luokalle Paattisten kouluun syksyllä 2010.
Ammattitaitokilpailujen mahdollisuudet TULEVAISUUS ON AMMATTIOSAAJISSA Laivaseminaari m/s Silja Serenade Markku Aunola, Kiipulan ammattiopisto.
LASTEN LIIKUNNALLINEN KEHITYS
Työrauha ja haastavat tilanteet
Lapselle hyvä päivä tänään
Kannustava valmentaja ja ohjaaja / Kotka.
Opetusmenetelmät Mitä opetusmenetelmillä tarkoitetaan
Ajatuksia oppimisesta
©Tieto Corporation 2 Ydinajatus: eri orientaatio eri horisontteihin Horisontti 1 ”Ydin” Horisontti 2 ”Kasvu” Horisontti 3 ”Tulevaisuus” R&D: 70% Uusia.
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
ERITYISOPISKELIJAN ARVIOINTI Erityisopettaja Marjatta Kannisto
1.
SMART Alanko, Jacoby, Silander, Kainulainen Miksi?
Ajattelu ja oppimaan oppiminen Oppimisvahvuuksien ja -heikkouksien tiedostaminen Tutkiva ja luova työskentelyote Yhdessä oppiminen Luottaminen omiin näkemyksiin.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Rauhallinen maalaushetki iPadeilla Luokassa on yksi väkivaltainen lapsi.
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
FC Kontu Iltapäiväkerhotoiminta. FC Kontu -Olemme olleet EasySport toiminnassa mukana alusta saakka -Helsingin kaupungin liikuntavirasto kartoitti yhteistyöhön.
Järvenpään kaupunkiKaarina WilskmanTekijä, muokkaa Perustyylissä Varpusta vaarin ja vaariin, myös seutuyhteistyössä VARPU-seminaari Kaarina.
Projekti käsitteenä Projekti on selkeästi asetettuihin tavoitteisiin pyrkivä ja ajallisesti rajattu kertaluonteinen tehtäväkokonaisuus, jonka toteuttamisesta.
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
LAPSEN JA VANHEMMAN VÄLISEN YHTEYDEN SÄILYTTÄMINEN Tässä esityksessä käydään lyhyesti läpi lapsen ja vanhemman välisen yhteyden säilyttämisen osa- alueita,
Esimiesviestintä.
Liikuntakasvatus / NU JN.  Lapsi oppii tuntemaan oman kehonsa  Hän joutuu vastatusten fyysisten kykyjensä kanssa ja muodostaa itsestään.
Valmentajana kehittyminen
Etäopetuksen pedagogiikkaa Katrina Vartiainen. Käytänteitä  Opettajalla vain etäoppilaita yhdessä koulussa  Opettajalla etäoppilaita kahdessa tai useammassa.
Sosiaalisen median hyödyntäminen työssäoppimisen ohjauksessa ja opettajien tukena Sirkka Hulkkonen Otto Burman
TVT projekti esikoululaisille
Soili Fabritius  Tiivis, vain olennaiset asiat  Selkeästi jäsennelty, erilaiset oppijat huomioiva 1) Aiheen esittely yleisesti, lyhyesti 2) Tärkeimpien.
Tehtäväpohja Soili Fabritius Tavoitteena havainnollinen, värikäs, ytimekäs opetushetki tai tietoisku - Etsikää perustiedot lähteistä. Rajatkaa.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Työhyvinvointi työnantajan näkökulmasta A-klinikkasäätiön työsuojelun työkokous Hämeenlinna Kirsti Aalto.
TASO 2 SISÄLTÖALUE 2 Teema 2 Osaamistavoite 2 4. oppisisältö: ”Eri ominaisuuksien perusharjoitteiden oikeat suoritustekniikat” Taitoharjoittelun tunnuspiirteet.
Kauppakatu 7 I KAJAANI I Päivi Partanen/Intotalo1© Makke Leppänen 2004 Vapauteen ja vastuuseen valmentaminen Päivi Partanen.
Ajattelu ja oppimaan oppiminen
Sähköiset ylioppilaskirjoitukset  Kymmensormijärjestelmän hallitsevilla opiskelijoilla on etulyöntiasema muihin verrattuna, sillä he pystyvät kirjoittamaan:
Yhteinen osallistuminen ja tekeminen - tärkeä osa oppimista Arjen sankarit kadonneen motivaation jäljillä Helsinki Elisa Salmi KM, EO.
YHTEISTYÖ VANHEMPIEN KANSSA Erityisopettajien koulutus HyLa2/Kaste Marja Hämäläinen puheterapeutti, FM Hyvinvointitoimiala Turun kaupunki
Yläkouluakatemia 8 lk. Keskittyminen. Perusteet Urheilijan tulee pystyä sulkemaan suorituksen kannalta epäolennaiset sisäiset ja ulkoiset tekijät pois.
MVLT-KOULUTUKSEN AIHEET 1. MAALIVAHTIPELIN PERUSTEET 2. PELI LUONNE LUISTELU 3. OPPIMINEN 4. PELIKÄSITYS 5. MAALIVAHDIN TEKNISET- JA LAJITAIDOT 6. PELIASENTO.
Konstruktivismi Tekijä Bogi
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
4. MONO-päivä Klo
STARTTIKOULUTUS MAALIVAHTIPELISTÄ
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Psykologian arviointiperusteet
Toimiva vuorovaikutus luottamusjohdon kanssa Vesa Salmi
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
A! PEDA INTRO (5 op) LP 4: Opetuskokeilut
Kielitietoisuus.
Käytännön harjoitus 4.3. Viestisuunnistus
Harjoituksen ohjaaminen
AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT KÄYTÄNNÖSSÄ
Harjoituksen ohjaaminen
Harjoituksen ohjaaminen
Esityksen transkriptio:

Liikuntakasvatus / NU – 2010 JN

Harjoituksen rakenne lapsilla 1. Huomioi lapsi - keskustelutuokio - aloitusrutiinit - turvallisuuden tunne

Harjoituksen rakenne lapsilla 2. Paljon tekemistä aiheen mukaan - oppimista tekemisen kautta - energian purkamista - ajattelua temmellyksen mukana

Harjoituksen rakenne lapsilla 3. Rauhoittuminen - rentoutumisharjoituksia - keskittymiskykyä - loppurutiinit

Motivointi kiitos ja kannustus pikku kisat palkitsemiset yllätysten keksiminen vastuun antaminen lapsille tavoitteen selittäminen innostunut olemus mukana tekeminen

Näyttö suorituksen näyttämisessä on tärkeää, että se tapahtuu selkeästi, havainnollisesti ja oleellisia kohtia painottaen yksi näyttö suorituksesta ei riitä vaan kannattaa näyttää useita kertoja ja eri suunnilta, jotta lapselle jää riittävän hyvä kuva suorituksesta näyttöön tulee liittyä aina selkeä suullinen selitys suorituksesta

Palaute anna paljon palautetta anna positiivista palautetta anna palautetta kaikille anna yksilöllistä palautetta anna palautetta oikeaan aikaan anna palautetta useilla eri tavoilla