Sanomalehti mainonnassa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TABLETTIPROFIILITUTKIMUS 2013 Etelä-Saimaa Kymen Sanomat Kouvolan Sanomat.
Advertisements

Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.
Maankäyttö-lehden lukijatutkimus
Good Karma = Hyviä Seurauksia
Mediamainonnan muutosmittari Tammi-huhtikuu 2009.
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-heinäkuu 2009.
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Mitä on kirjoittaminen? (s. 55)
Innostaa, uudistaa ja yhdistää. Annetaan jokaisella lapselle mahdollisuus…
Mediamainontaan käytetyn euromäärän kehitys kuukausittain ja kumulatiivisesti 2006 ja 2007 (muutos-% edellisen vuoden vast. ajanjaksoon)
Aikakauslehti nettarin arjessa Seija Nurmi The University of Westminster Aikakauslehtien liiton seminaari
Viestinnän Keskusliitto 15 ‒ 24-vuotiaiden mediankäyttö.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Elävä kaupunkikeskusta ry:n strategia 2010 – 2015 (viimeistely) Esitys hallituksen kokoukselle Strategiaryhmän valmisteluun perustuva toiminnanjohtaja.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Heli Jimenez Senior Vice President OP-Pohjola
Aamulehti tavoittaa alueen kuluttajat
PILOTTI VIE PARHAILLE OSTOPAIKOILLE. Uusi tapa tavoittaa asiakkaat • Kaakkois-Suomen sähköinen palveluhakemisto • Palvelu, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat.
Energiavuosi Energiavuosi 2008 tiedotustilaisuus Energiateollisuus ry.
Paneelitutkimus – Kunto-Saimaa
Paneelitutkimus – Kesälehti ´ Tutkittu ilmoitus Julkaisupäivä: Ilmoituksen koko: Liite/mainosliite Ilmoituksen sijoitus: Muu.
Keski-Pohjanmaan aikuisopiston palvelut yritysten ja työllisyyden kehittämiseksi Työllisyysseminaari Kaisa-Leena Ahlroth.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Joukkoliikenteen palvelutasotavoitteet keskisuurilla kaupunkiseuduilla (LVM julkaisu 54/2007) PLL 38. vuosikokousseminaari Helsinki, Juha-Pekka.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
Työttömät* työnhakijat; yleisimmät akavalaistutkinnot *) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot
Mediamainonnan muutosmittari Mainostajien Liitolle Tammi-Lokakuu 2009.
Paneelitutkimus – Rakentaminen ja Puutarha extra-liite
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
- vastaajina lehden tilaajatalouksien lukijoita - nettikysely, Digium Enterprise - vastaajia n. 200/tutkimuskierros - taustaryhminä mm. sukupuoli ja ikä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
Työttömät* työnhakijat ELY-keskuksittain *) Työttömät ilman lomautettuja Lähde: Työ- ja elinkeinoministeriön työttömyystilastot Työttömät* työnhakijat,
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
TUOTTAVAA YRITYSTEN PALAUTTEENHALLINTAA Suomen Yrittäjät Yrittäjyysalan tutkintotoimikunta Yrittäjäkoulutuksen vaikuttavuus.
Poimintoja Sanomalehti opetuksessa -kyselystä. Kartoitimme Sanomalehtien Liitossa opettajien kokemuksia sanomalehden opetuskäytöstä, Sanomalehtiviikosta.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
INSSI- tilanne (1) Tekniikan vetovoimakehitys vuosina : v2007v2008v2009v2010 1,801,86 2,16 2,20 Keskimääräinen opiskeluaika vuosina
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Kärkimedia Paneeli Huomioarvon analyysi.
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Seuturaportti, Etelä-Savo 1.
PISA Programme for International Students Assessment OECD-maat.
Suomalaisten asennoituminen mainontaan 2009 Perusosa.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Seuturaportti, Pirkanmaa 1.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana 2016
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä 2016
VALTAKUNNALLISESTI ARVOKKAAT MAISEMA-ALUEET
Mainonnan vaikutuskeinoja
Kansainväliset suhteet Uutistapahtumien seuraaminen
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
10 hyvää syytä mainostaa radiossa!
Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja
Esityksen transkriptio:

Sanomalehti mainonnassa

Sanomalehden vahvuudet Sanomalehti tavoittaa suomalaiset päivittäin Sanomalehden lukeminen on säännöllistä ja keskittynyttä Mahdollistaa mainonnan ajallisen kohdentamisen tarkemmin Tehokas toisto lyhyen ajan sisällä mahdollista Sanomalehti tuo hyvän hetken päivään Sanomalehti on hyödyllinen, laadukas ja arvostettu Mainonta on oleellinen osa sanomalehteä ja sitä seurataan mielellään

Kymen Sanomien lukemisen säännöllisyys Kymen Sanomien lukijat, 12+ Sanomalehden lukeminen on erittäin säännöllistä Kaikissa KM-lehdissä säännöllisiä lukijoita noin 65-80 %. Säännölliseksi lukemiseksi lasketaan 6-7 numeron lukemista viimeisestä 7 numerosta. Kärkimedia-lehtien kohdalla suurin osa lukijoista on kuitenkin lukenut jopa 7/7. Lähde: KMT Lukija 2008

Sanomalehden lukeminen on keskittynyttä %, väestö 12+, est Sanomalehden lukeminen on keskittynyttä %, väestö 12+, est. 4 430 000 Seuraa mediaa melko tai erittäin keskittyneesti N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti on tärkein tietolähde, kun halutaan tietoa paikallisista asioista %, väestö 12+, est. 4 430 000 Seuraan tätä tiedotusvälinettä, kun haluan tietoa paikallisista asioista… N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti on luotettava %, väestö 12+, est Sanomalehti on luotettava %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti on arvostettu %, väestö 12+, est Sanomalehti on arvostettu %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti on hyödyllinen %, väestö 12+, est Sanomalehti on hyödyllinen %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti on tärkeä %, väestö 12+, est Sanomalehti on tärkeä %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti on vastuullinen %, väestö 12+, est Sanomalehti on vastuullinen %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti on läheinen %, väestö 12+, est Sanomalehti on läheinen %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti on ajan hermolla %, väestö 12+, est Sanomalehti on ajan hermolla %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti on mukana arjessa %, väestö 12+, est Sanomalehti on mukana arjessa %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti on laadukas %, väestö 12+, est Sanomalehti on laadukas %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008

Sanomalehti-ilmoitukset huomataan hyvin! Kaikkien tutkittujen ilmoitusten keskimääräinen huomioarvo on 60%. Ilmoituskoko vaikuttaa huomioarvoon. Suuremmat ilmoitukset huomataan todennäköisesti paremmin kuin pienemmät. Toisaalta keskimääräisen huomioarvon vaihtelu ilmoituskoon mukaan on suhteellisen pientä. Aukeama, Liite ja Kokosivu huomataan keskimäärin noin 10-15 prosenttiyksikköä paremmin kuin Puolikas, neljäsosasivu tai pienempi ilmo. Vaihteluvälit yksittäisillä ilmoituksilla ovat silti isoja. Maksimihuomioarvo ei vaihtele läheskään yhtä paljon kuin minimi - joten pienemmän ilmoituksen kohdalla on ”riski” jäädä huomaamatta isompi. Pienemmän ilmoituksen toteutus, sijainti ja ilmoittajan tunnettuus ovat siis huomioarvon kannalta huomattavasti tärkeämmässä roolissa kuin ison ilmoituksen kohdalla. Lähde: Kärkimedia Paneeli 2/2009