Sanomalehti mainonnassa
Sanomalehden vahvuudet Sanomalehti tavoittaa suomalaiset päivittäin Sanomalehden lukeminen on säännöllistä ja keskittynyttä Mahdollistaa mainonnan ajallisen kohdentamisen tarkemmin Tehokas toisto lyhyen ajan sisällä mahdollista Sanomalehti tuo hyvän hetken päivään Sanomalehti on hyödyllinen, laadukas ja arvostettu Mainonta on oleellinen osa sanomalehteä ja sitä seurataan mielellään
Kymen Sanomien lukemisen säännöllisyys Kymen Sanomien lukijat, 12+ Sanomalehden lukeminen on erittäin säännöllistä Kaikissa KM-lehdissä säännöllisiä lukijoita noin 65-80 %. Säännölliseksi lukemiseksi lasketaan 6-7 numeron lukemista viimeisestä 7 numerosta. Kärkimedia-lehtien kohdalla suurin osa lukijoista on kuitenkin lukenut jopa 7/7. Lähde: KMT Lukija 2008
Sanomalehden lukeminen on keskittynyttä %, väestö 12+, est Sanomalehden lukeminen on keskittynyttä %, väestö 12+, est. 4 430 000 Seuraa mediaa melko tai erittäin keskittyneesti N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti on tärkein tietolähde, kun halutaan tietoa paikallisista asioista %, väestö 12+, est. 4 430 000 Seuraan tätä tiedotusvälinettä, kun haluan tietoa paikallisista asioista… N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti on luotettava %, väestö 12+, est Sanomalehti on luotettava %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti on arvostettu %, väestö 12+, est Sanomalehti on arvostettu %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti on hyödyllinen %, väestö 12+, est Sanomalehti on hyödyllinen %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti on tärkeä %, väestö 12+, est Sanomalehti on tärkeä %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti on vastuullinen %, väestö 12+, est Sanomalehti on vastuullinen %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti on läheinen %, väestö 12+, est Sanomalehti on läheinen %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti on ajan hermolla %, väestö 12+, est Sanomalehti on ajan hermolla %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti on mukana arjessa %, väestö 12+, est Sanomalehti on mukana arjessa %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti on laadukas %, väestö 12+, est Sanomalehti on laadukas %, väestö 12+, est. 4 430 000 Ominaisuus sopii tiedotusvälineelle N= 13 794 Lähde: KMT Kuluttaja 2008
Sanomalehti-ilmoitukset huomataan hyvin! Kaikkien tutkittujen ilmoitusten keskimääräinen huomioarvo on 60%. Ilmoituskoko vaikuttaa huomioarvoon. Suuremmat ilmoitukset huomataan todennäköisesti paremmin kuin pienemmät. Toisaalta keskimääräisen huomioarvon vaihtelu ilmoituskoon mukaan on suhteellisen pientä. Aukeama, Liite ja Kokosivu huomataan keskimäärin noin 10-15 prosenttiyksikköä paremmin kuin Puolikas, neljäsosasivu tai pienempi ilmo. Vaihteluvälit yksittäisillä ilmoituksilla ovat silti isoja. Maksimihuomioarvo ei vaihtele läheskään yhtä paljon kuin minimi - joten pienemmän ilmoituksen kohdalla on ”riski” jäädä huomaamatta isompi. Pienemmän ilmoituksen toteutus, sijainti ja ilmoittajan tunnettuus ovat siis huomioarvon kannalta huomattavasti tärkeämmässä roolissa kuin ison ilmoituksen kohdalla. Lähde: Kärkimedia Paneeli 2/2009