Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAnnika Melasniemi Muutettu yli 8 vuotta sitten
1
Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä
2
Tavoite Selvittää asiakaslehtien roolia ja merkitystä, lukemista ja tunnettuutta. Kohteena sekä yritys- että kuluttaja-asiakaslehdet
3
Asiakaslehtimarkkinat Tutkimuksessa 84 kuluttaja-asiakaslehteä (B2C) ja 156 yritysasiakaslehteä (B2B)
4
Kuluttaja-asiakaslehti-tutkimus (B2C) Lukeminen ja tunnettuus Muoto ja jakelu Merkitys vastaanottajalle Tietojen keruu 11/2008-02/2009 B2C-tutkimus, N=1 047, nettipaneeli, puhelinrekrytoidut nettivastaajat sekä puhelinhaastattelut Suomen väestöä vastaavasti
5
Kuluttaja- asiakaslehdet % Asiakaslehtien tunnettuus TOP 15
6
% Kuluttaja- asiakaslehdet Lähes joka neljäs lukee kannesta kanteen
7
Miten mieluiten haluatte saada asiakaslehden Luettavaksenne? Miten mieluiten haluatte saada asiakaslehden Luettavaksenne? % Kuluttaja- asiakaslehdet Omaan kotiin leppoisasti lukien N=1047
8
Missä muodossa mieluiten luette asiakaslehteä? % Kuluttaja- asiakaslehdet Kosketeltavan paperisena
9
Mitä seuraavista asiakaslehden mukana voi mielestänne olla? N=1047 % Kuluttaja- asiakaslehdet Näytteet ja liitteet kiinnostavat
10
Mitkä ovat mielestänne parhaat tavat saada tietoa eri yrityksistä? N=1047 % Kuluttaja- asiakaslehdet Ylivertainen viesti yritykseltä
11
n=937 Miten kanta-asiakkuuden etuna saatava lehti vaikuttaa asiakassuhteeseenne? % Kuluttaja- asiakaslehdet Aktivoi ja saa aikaan toimintaa
12
n=937 % Kuluttaja- asiakaslehdet Auttaa ostopäätöksissä Kooste kysymyksistä: mitä saan, mitä koen…
13
n=937 % Kuluttaja- asiakaslehdet Helppo, luotettava ja monipuolinen Mielestäni tämä lehti on…
14
n=937 % Kuluttaja- asiakaslehdet Ilmoitukset ohjaavat ostamaan
15
Yritysasiakaslehdet (B2B) -tutkimuksen tulokset Lukeminen Muoto ja jakelu Merkitys vuorovaikutuksessa Tietojen keruu 11/2008-02/2009 B2B-tutkimus, N = 205, puhelinrekrytoidut nettivastaajat sekä puhelinhaastattelut Kohteena kattavasti eri toimialojen ja eri kokoisten yritysten B2B- lehtien lukijoita
16
N=205 % Yritys- asiakaslehdet Joka neljäs lukee suurimman osan Yritysasiakaslehteä luetaan keskimäärin 19 minuuttia, 38% yli 20 minuuttia Palataan 1,7 kertaa, reilu puolet yli kaksi kertaa Seurataan keskimäärin 5,2 lehteä, kolmannes yli 6:tta Mieluisin lehti saa kouluarvosanan 8, viidennes antaa kiitettävän Yritysasiakaslehteä luetaan keskimäärin 19 minuuttia, 38% yli 20 minuuttia Palataan 1,7 kertaa, reilu puolet yli kaksi kertaa Seurataan keskimäärin 5,2 lehteä, kolmannes yli 6:tta Mieluisin lehti saa kouluarvosanan 8, viidennes antaa kiitettävän
17
N=205 % Yritys- asiakaslehdet Työpaikalle postitse
18
Missä useimmiten luette asiakaslehtiä? N=205 % Yritys- asiakaslehdet Yritysasiakaslehti luetaan työpaikalla
19
Missä muodossa mieluiten luette asiakaslehteä? Missä muodossa mieluiten luette asiakaslehteä? N=205 % Yritys- asiakaslehdet Paperi pitää pintansa
20
% N=205 Yritys- asiakaslehdet Yritysasiakaslehti ja netti vahva pari
21
N=205 Yritys- asiakaslehdet Yritysasiakaslehti aktivoi tiedonhankintaan Yritysasiakaslehti saa….
22
Päätulokset 1.Asiakaslehti on myynnin väline 2.Ilmoitukset asiakaslehdessä oleellinen osa lehteä 3.Asiakaslehti aktivoi tiedonhankintaan 4.Mainonta pistää toimimaan 5.Kuluttajat lukevat 26 minuuttia, yritysasiakkaat 19 minuuttia 6.Syventää luottamusta 7.Tekee yritystä tunnetuksi, paras yhdessä netin kanssa 8. Vahvistaa asiakassuhdetta 9.Postitse saatu paperiversio suosituin olomuoto 10.B2C-asiakaslehdet mieluiten kotiin, B2B-lehdet työpaikalle
23
Kiitos mielenkiinnosta!
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.