Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

”Määrittää ihmisen yksilönä”

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "”Määrittää ihmisen yksilönä”"— Esityksen transkriptio:

1 ”Määrittää ihmisen yksilönä”
Persoonallisuus ”Määrittää ihmisen yksilönä” Persoonallisuus Ihmisen persoonallisuuteen vaikuttavat sekä synnynnäiset ominaisuudet että ympäristötekijät. Persoonal-lisuuteen vaikuttavia tekijöitä ovat: - fyysinen rakenne - perusluonne ja temperamentti - älykkyys, lahjakkuus, oppimiskyky - tarpeet, motiivit - asenteet - uutuuksien omaksumistapa - harrastukset - elämänkokemukset. Persoonallisuus on siis monen osatekijän summa. Se, millainen ostaja ja kuluttaja on ja millaisiin valin-toihin hän päätyy, riippuu esimerkiksi fyysisestä rakenteesta, kokemuksista, asenteista ja harrastuksista. Harrastusten valinta taas voi olla seurausta fyysisestä rakenteesta ja perheen tai ystävien näkemyksistä.

2 Persoonallisuus 1/2 Ihmisen persoonallisuuteen vaikuttavat sekä synnynnäiset ominaisuudet, että ympäristötekijät: fyysinen rakenne perusluonne ja temperamentti älykkyys, lahjakkuus, oppimiskyky tarpeet, motiivit asenteet uutuuksien omaksumistapa harrastukset elämänkokemukset Persoonallisuus Persoonallisuus on siis monen osatekijän summa. Se, millainen ostaja ja kuluttaja on ja millaisiin valin-toihin hän päätyy, riippuu esimerkiksi fyysisestä /hm (8)

3 Persoonallisuus 2/2 Persoonallisuus on monen osatekijän summa
Se millainen ostaja ja kuluttaja on ja millaisiin valintoihin hän päätyy, riippuu esimerkiksi: fyysisestä rakenteesta, kokemuksista, asenteista ja harrastuksista. harrastusten valinta taas voi olla seurausta fyysisestä rakenteesta ja perheen tai ystävien näkemyksistä Persoonallisuus Persoonallisuus on siis monen osatekijän summa. Se, millainen ostaja ja kuluttaja on ja millaisiin valin-toihin hän päätyy, riippuu esimerkiksi fyysisestä /hm (8)

4 Suomalaisten harrastuksia

5 Suomalaisten harrastuksia
Kasvussa: vapaa-ajan vietto, vapaa-aika on tärkeää 60 % osallistuu kodin ulkopuoliseen harrastukseen noin 50 % harrastaa liikuntaa melkein joka päivä < 10 % yli 10 v. ei harrasta liikuntaa lainkaan yli 90 % kuuntelee musaa vähintään kerran viikossa, kaksi kolmasosaa päivittäin perheen merkitys TV:n katsominen on päivittäistä, 1 % ei katso televisiota lainkaan - Kirjojen lukeminen on vähentynyt jonkin verran viime vuosina, mutta noin 70 prosenttia väestöstä lukee vuosittain keskimäärin kaksi kirjaa. Kirjoja lukevat eniten lapset ja nuoret. Aktiivisten luki-joiden (niiden, jotka lukevat yli 20 kirjaa vuodessa) määrä on viime vuosina laskenut. - Päiväkirjan kirjoittaminen sitä vastoin on lisääntynyt. On muodikasta pitää omaa blogia. - Kuvataiteiden harrastaminen on myös lisääntynyt viime aikoina. Tähänkin harrastukseen on tieto-tekniikka tuonut oman lisänsä: kuvia tehdään ja käsitellään tietokoneella entistä monipuolisemmin. - Käsitöiden tekeminen on suosittua: 67 prosenttia suomalaisista harrastaa käsillä tekemistä. - Noin puolet suomalaisista käy ainakin kerran vuodessa ulkomailla. - Noin 10 prosenttia kaikista suomalaisista ja lähes 40) prosenttia vuotiaista nuorista käy elokuvissa vähintään kerran kuussa. - Internetin käyttö on myös nuorten harrastus: yli 80 prosenttia nuorista on tuottanut sisältää Inter-netiin. Lähde: Tilastokeskus ja kansallinen Nuorisotutkimus Markkinoijaa kiinnostaa myös, miten nopeasti eri ostajat reagoivat markkinoille tulleisiin uutuuksiin eli miten innovatiivisia ostajat ovat. Ostajat voidaan jakaa neljään ryhmään sen mukaan, miten innokkaita he ovat kokeilemaan uutuuksia eli innovaatioita. /hm (8)

6 Suomalaisten harrastuksia
Kasvussa: päiväkirjan kirjoittaminen sitä vastoin on lisääntynyt. on muodikasta pitää omaa blogia kuvataiteiden harrastaminen on myös lisääntynyt viime aikoina tähänkin harrastukseen on tieto-tekniikka tuonut oman lisänsä: kuvia tehdään ja käsitellään tietokoneella entistä monipuolisemmin käsitöiden tekeminen on suosittua: 67 prosenttia suomalaisista harrastaa käsillä tekemistä - Kirjojen lukeminen on vähentynyt jonkin verran viime vuosina, mutta noin 70 prosenttia väestöstä lukee vuosittain keskimäärin kaksi kirjaa. Kirjoja lukevat eniten lapset ja nuoret. Aktiivisten luki-joiden (niiden, jotka lukevat yli 20 kirjaa vuodessa) määrä on viime vuosina laskenut. Noin puolet suomalaisista käy ainakin kerran vuodessa ulkomailla. - Noin 10 prosenttia kaikista suomalaisista ja lähes 40) prosenttia vuotiaista nuorista käy elokuvissa vähintään kerran kuussa. - Internetin käyttö on myös nuorten harrastus: yli 80 prosenttia nuorista on tuottanut sisältää Inter-netiin. Lähde: Tilastokeskus ja kansallinen Nuorisotutkimus Markkinoijaa kiinnostaa myös, miten nopeasti eri ostajat reagoivat markkinoille tulleisiin uutuuksiin eli miten innovatiivisia ostajat ovat. Ostajat voidaan jakaa neljään ryhmään sen mukaan, miten innokkaita he ovat kokeilemaan uutuuksia eli innovaatioita. /hm (8)

7 Suomalaisten harrastuksia
Kasvussa: Internetin käyttö on myös nuorten harrastus: yli 80 prosenttia nuorista on tuottanut sisältää Internetiin noin puolet suomalaisista käy ainakin kerran vuodessa ulkomailla noin 10 prosenttia kaikista suomalaisista ja lähes 40 % vuotiaista nuorista käy elokuvissa vähintään kerran kuussa - Kirjojen lukeminen on vähentynyt jonkin verran viime vuosina, mutta noin 70 prosenttia väestöstä lukee vuosittain keskimäärin kaksi kirjaa. Kirjoja lukevat eniten lapset ja nuoret. Aktiivisten luki-joiden (niiden, jotka lukevat yli 20 kirjaa vuodessa) määrä on viime vuosina laskenut. - - Lähde: Tilastokeskus ja kansallinen Nuorisotutkimus Markkinoijaa kiinnostaa myös, miten nopeasti eri ostajat reagoivat markkinoille tulleisiin uutuuksiin eli miten innovatiivisia ostajat ovat. Ostajat voidaan jakaa neljään ryhmään sen mukaan, miten innokkaita he ovat kokeilemaan uutuuksia eli innovaatioita. /hm (8)

8 Suomalaisten harrastuksia
Vähenemässä: kirjojen lukeminen on vähentynyt jonkin verran viime vuosina, mutta noin 70 prosenttia väestöstä lukee vuosittain keskimäärin kaksi kirjaa kirjoja lukevat eniten lapset ja nuoret aktiivisten lukijoiden (niiden, jotka lukevat yli 20 kirjaa vuodessa) määrä on viime vuosina laskenut - - Lähde: Tilastokeskus ja kansallinen Nuorisotutkimus Markkinoijaa kiinnostaa myös, miten nopeasti eri ostajat reagoivat markkinoille tulleisiin uutuuksiin eli miten innovatiivisia ostajat ovat. Ostajat voidaan jakaa neljään ryhmään sen mukaan, miten innokkaita he ovat kokeilemaan uutuuksia eli innovaatioita. /hm (8)


Lataa ppt "”Määrittää ihmisen yksilönä”"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google