Samran Khezri Tampereen yliopisto Kasvatustieteen syventävät opinnot Koulutuksen laatu ja vaikuttavuus 9.12.2011.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

Suomalainen koulu ulkomailla syntyneen opettajan silmin
Ranskan A2-etäopetus Turussa  Adoben Connect Pro –verkkokokousjärjestelmä  oppilaita /luokka-aste, etäringissä 2-3 koulua  jokaisella tietokone,
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Barents-Parents Lapin yliopiston harjoittelukoulu.
KIEKURA Turun Kielitivolin koulutusristeily BIENVENUE !
Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
Monikulttuurisuus opetuksessa
MonikultTuurisuus suomalaisessa koulussa opettajan kokemana
S2-tiimin muistiinpanot
Eija Kauppinen HAASTATTELUTUTKIMUS.
Monikulttuurinen nuorisotyö Porvoon kaupunki Nuorisopalvelut
Samran Khezri Turun Normaalikoulu 2008
Moku- hankkeesta resurssikeskukseen
Samran Khezri Turun yliopisto Kasvatustieteen aineopinnot
Oppivelvollisuus Perusopetus on maksutonta yleissivistävää opetusta, jota annetaan kaikille Suomessa vakinaisesti asuville lapsille. Kaikki lapset ovat.
”Siellä minä olen heidän keskellään”
Lukemaan oppiminen kirjoittamalla – tietokoneen avulla 7.–
Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö – Tietotekniikan Majava-kilpailu Timo Poranen, Tampereen yliopisto, Tietotekniikan.
”Mukava kuulla, että muuallakin ovet paukkuu”
1/17 NIVELVAIHEEN TOIMINTAMALLI Luonnos
KURDIKULTTUURI KULTTUURIEN MAAILMA Samran Khezri Jyväskylä
Keskuspuiston ammattiopisto Ava - koulutus
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Norssi ja Varis juttusilla
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
Liikkuminen oppimisen ja yhteisöllisyyden tukijana peruskoulussa
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
Perusopetuksen ryhmäkoko
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖTÄ LAHDEN POHJOISELLA ALUEELLA
KELPO-JA OSAAVA-hankkeiden seminaaripäivä
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Prosessikuvaus Joensuun normaalikoulun OPS –prosessista 2003
Suomalaisen koulujärjestelmän kieliopinnot
Tutustumispäivä  8.00 aamukahvi  8.05 tervetuloa kouluun, rehtori Vesa Malin  8.10 Kuparivuoren koulussa opiskelusta, Vesa Malin  8.40 oppilaan.
Suomi-koulujen opettajat suomenopettajina
Ajankohtaista oppilashuollossa
Kirjastotyö ja maahanmuuttajat - monikulttuurinen kirjastotyö Keskuskirjastokokous Leena Aaltonen Turun ammattikorkeakoulu.
Tieto- ja viestintätekniikka Riina Mäcklin Suvi Syrjälä Oulun Yliopisto 2011.
Saku Ylä-Soininmäki Psykologi, Lahden ammattikorkeakoulu
VALTIOVARAINMINISTERIÖ Kansantalousosasto/HK1 Ohjauksen järjestämistä koskeva päätöksenteko työllistymisen ja talouskasvun näkökulmasta Neuvotteleva.
Käsityön opetustuokio
Tommolan koulu Kodin ja koulun välinen yhteistyö.
Tutustumispäivä  8.30 aamukahvi  8.35 tervetuloa kouluun, rehtori Vesa Malin  8.50 ekaluokkalaisten arkea, 1a:n opettaja Sofia Jääskeläinen.
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön
Y LEISTÄ Vanhempien ja opettajan erilaisia näkemyksiä lapsen toiminnasta ryhmän jäsenenä Yleensä puhutaan kodin ja koulun välisestä yhteistyöstä Vanhempien.
Toisen asteen koulutus
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Samran Khezri Kieliparlamentti, Helsinki
Hannele Niemi Kodin ja koulun yhteistyö opettajankoulutuksen sisältöalueena Hannele Niemi.
ESITYS 9. LUOKAN VANHEMPAINILTAAN
Vertaisryhmät vanhemmuuden tukena Kotipuu. VÄESTÖLIITON KOTIPUU TAVOITE Maahanmuuttajataustaisten perheiden psykososiaalinen hyvinvointi KOHDERYHMÄ -Julkisen.
Kuka minä olen? Identiteettikysymyksiä kurdinuorten elämässä Samran Khezri DIDAR-Hanke Tampere samran.wikispaces.com.
VESIKANSAN KOULUT KE klo ja 19.00, Paimelan koulun sali 1.
Opettaja oppilaan oppimisen tukena Opi ja onnistu esteettä Eija Häyrynen erityisopettaja, KT.
Vanhempainilta 3 c Keskustelun aiheet Esittelyt Laitoin vanhemmille kiertämään nimilistan, johon kaikki voivat merkitä puhelinnumeronsa oppilaiden.
Kodin ja koulun välinen yhteistyö
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Kodin ja koulun yhteistyö Lähde (diat 1-5): Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön, Opetushallitus ja Suomen Vanhempainliitto Ensisijainen ja kokonaisvaltainen.
Tiimikoulu Raimo Laaksonen ja Vesa Joutsen
Kokemuksia inkluusio- opetuksesta Laajasalon peruskoulussa
Vaajakosken koulun Vanhempainyhdistys Sokkeli ry
Tervetuloa vanhempainiltaan!
KODIN JA KOULUN YHTEISTYÖ
KOTOUTTAMISPERHELUOKKA
Kasvatuskumppanuus ja sitä ohjaavat periaatteet
KOULUTERVEYDENHUOLLON TEHTÄVÄT Oppilaan terveyden ja hyvinvoinnin
Esityksen transkriptio:

Samran Khezri Tampereen yliopisto Kasvatustieteen syventävät opinnot Koulutuksen laatu ja vaikuttavuus

-Tutkimuksen syy ja motivaatio -Aikaisempia tutkimuksia -Tutkimuksen tarve -Taustateoriat

-Yhteistyön laatu ja sujuvuus vanhempien mielestä -Miten tätä yhteistyötä voidaan parantaa?

-Arvostus -Kuuleminen -Kunnioitus -Keskinäinen luottamus -Myönteisyys ja avoimuus -Vuoropuhelu -Lähde: Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön -Vanhempainliitto OPETUSHALLITUS 2007

Koti Muut tahot Koulu

-Kyselylomake -Haastattelu

kurdipersia/dari turkki/ azeri arabiaalbaniaespanjasomalithai palautetut lomakkeet

-Vanhempien heterogeenisyys -Kyselylomakkeen laatiminen/ sopivat kysymykset -Kyselylomakkeen hyvät ja huonot puolet -Lomakkeiden kääntäminen -Haastattelemisen syy

peruskoulu 1-6 peruskoulu 7-9 lukio ammatillinen koulutus Korkeakoulu -koulutus luku- ja kirjoitus -taidoton koulutus- aste

- -Yhteensä 36 perhettä lasta tyttöä poikaa lasta peruskoulun luokilla lasta luokkalaisia lukiossa/ammatillisessa koulutuksessa

- -Osallistuminen vanhempainiltoihin19 - -Osallistuminen kehityskeskusteluihin ja vanhempainvartteihin Wilman kautta *13 - -Puhelimitse * 7 - -Reissuvihkon välityksellä 9 - -Käynti koulussa * 7

- -Lasten koulunkäyntiin ja koulumenestykseen liittyvät asiat - -Ammatinvalinnat - -Myöhästymisten ja poissaolojen selvittäminen - -Luokan työskentelyrauha - -Tukiopetuksen järjestäminen - -Lasten hyvinvointi koulussa - -Lapsen opiskelumotivaatiosta - -Lasten käyttäytymisestä ja koulusääntöjen noudattamisesta - -Koulukiusaaminen

-Suomen kielen osaaminen -Tulkin/ Omakielisten opettajien käyttö -Koulujärjestelmän erilaisuus/ Koulukäytännöt -Yhteydet koteihin vain negatiivisista asioista -Luottamus -Kulttuurierojen huomioiminen -Opettajien asenne -Vanhempia ei kuunnella vaan kuullaan (väärinymmärrys?)

-Luottamus puolin ja toisin -Osapuolten selkeä roolin tietäminen -Vanhempien mukaan ottaminen kouluarkeen -Kulttuuri-iltojen ja -teemojen järjestäminen -Kunnioitus

-Todellisten syiden selviäminen -Opettajien käsitys yhteistyöstä/ haaste vai mahdollisuus? -Opettajan yhteistyöhalukkuus eri kulttuurien edustajien kanssa -Arvomaailmojen erilaisuus -Jatkuva vuorovaikutus -Vanhemmat tulivat kuulluksi

Hellström, M Sata sanaa opetuksesta, keskeisten käsitteiden käsikirja. WS Bookwell Oy, Juva Laaksonen, A Maahanmuuttajaoppilaat erityiskouluissa. Turun yliopiston julkaisuja, Kasvatustieteiden tiedekunta. Launonen, L., Pohjola, K. & Holma, P. Teoksessa Launonen, L. & Pulkkinen, L. (toim.) Koulu kasvuyhteisönä (s. 93). PS-kustannus, Juva Rinne, R. ja Tuittu, A. Teoksessa Vieraina koulussa? Monikulttuurinen koulu oppilaiden, vanhempien, opettajien ja rehtoreiden kokemana (toim.) Klemelä, K., Tuittu, A., Virta, A. & Rinne, R. (s. 110) Painosalama Oy, Turku Siniharju, M Kodin ja koulun yhteistyö peruskoulun alkuopetusluokilla. Yliopistopaino, Helsinki. Laatua kodin ja koulun yhteistyöhön Helsinki: Opetushallitus. Moniste 7. Monikulttuurinen kodin ja koulun yhteistyö Helsinki. Opetushallitus

Mikään asia ei voi olla sataprosenttisesti oikein tai väärin. Jopa rikkoutunut kellokin näyttää vuorokaudessa kaksi kertaa oikean ajan. PAULO COELHO