E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Organisaation tietojärjestelmät
Advertisements

Lillbacka – alustava tarjous Arjen Sankareita Finlandiatalolla.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen peruskoulutuksen valtionavustushankkeet Tuija Laukkanen
Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Saimaan ammattikorkeakoulun laadun ja laatujärjestelmän kehittäminen Terttu.
Tämä on SUUNTA-työkalun käyttöön opastava diaesitys
Verkko-opetuksen laatutyöpaja Vopla-seminaari
Keskeisiä teemoja asiakaskohtaisissa esimiesvalmennuksissa
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
Case: UNIC-Services Oy. UNIC-Services Oy  Perustettu 1993, perustaja Saara Remes- Ulkunniemi  Yritys tarjoaa koulutuspaveluita eri puolilla Suomea 
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
Laatujärjestelmä marjatiloilla/jatkojalostajalla
Yksilö ostajana.
Uuden työntekijän perehdyttäminen
Verkko-opetuksen tukipalvelujen laadunvarmistusta
Prosessiosaaminen - prosessiosaajaksi
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Tietokanta.
RealGame – dynaaminen yritysprosessi- simulaatiopeli
Asiakkuuden muuttunut rooli, Case Hämeenlinnan terveyspalvelut
EA:n rooli eri viitekehyksissä. Eri viitekehyksiä ja EA Aikataulun ja kustannusten hallinta Ihmisten johtaminen Resurssien hallinta Toteutus Ohjelma-,
Vaasan yliopisto Tietojenkäsittely TiTe.1020 Oheislaitteet E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e Prentice Hall © 2010.
E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e
Sosialisaatio Sosialisaation käsitteellä kuvataan prosessia, jossa yksilöstä kasvaa yhteisönsä jäsen. Uusi sukupolvi oppii ja se opetetaan kulttuurinsa.
Vaasan yliopisto Tietojenkäsittely TiTe.1020 Tiedon esitysmuoto E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e Prentice Hall © 2010.
Sovellusohjelman suunnittelu & toteutus
Tietojärjestelmän suunnittelu
Yksilöllisiä palveluratkaisuja henkilökohtaisella budjetilla - kokemuksia Eksotessa Merja Heinonen
E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e
Muotoilun mahdollisuudet teknologiateollisuudessa Ulla-Maaria Mutanen, Helsingin yliopisto Suomalainen muotoilu - osa liiketoiminnan ydintä? Muoto 2005.
Ohjelmistotekniikka - Tenttiin valmistautumisesta Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Vaasan yliopisto Tietojenkäsittely TiTe.1020 Ohjelmat.
Protomo Uusi suomalainen innovaatioapparaatti Petri Räsänen Hermia Oy.
Ohjelmistojen suunnittelumenetelmät ja –työkalut
Ylermi Perusteluja Uusien toimintatapojen ja uusien tuotteiden luomiseen.
KOMPETENSSIANALYYSI KPAMK:SSA Case liiketalous, Kokkola
Ä OHJAUSKESKUSTELU JA OHJAUKSEN TY Ö V Ä LINEET Teema 1. Ohjausprosessi ja ohjauksen ty ö v ä lineet Oppilaanohjauksen kehitt ä minen P ä ivi-Katriina.
LUT Tuotantotalouden tiedekunta Kolmoisvelkaantuminen ja tuottavuusinnovaatiot Vesa Harmaakorpi, dekaani.
ITIL Information Technology Infrastructure Library
OPS-ajatuksia.
CSC:n ja korkeakoulukentän yhteistyön kehittäminen Keskusteludokumentti Pekka Kähkipuro.
Riippuvuus tupakoinnista
Eveliina Okkonen & Johanna Hägg, LO-07
1 IT-seminaari ISTEKKI OY 1.Yhtiön esittely Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin ja Kuopion kaupungin IT- ja lääketieteellisen tekniikan palvelutuotantoyhteistyön.
Vaasan yliopisto Tietojenkäsittely TiTe.1020 Tietokoneiden luokitus E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e Prentice Hall © 2010.
Vaasan yliopisto Tietojenkäsittely TiTe.1020 Avoin lähdekoodi - Open Source.
TAHTO-hankkeen Tanskan matka. Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta.
Henkilökunnan Ekokompassi- koulutus Tapahtuman nimi, pvm Kouluttaja.
Riippuvuus tupakoinnista
TULEVAISUUDEN TYÖMARKKINAT.  Työmarkkinoiden kehityssuuntia on vaikea ennustaa. Eri tahot kuitenkin laativat raportteja ja ennusteita mm. työllisyyden.
Liiketoimintaprosessit ja MS Visio 2010
Aalto PRO Aalto-yliopiston täydennyskoulutusta Kyvykkyyksiä etsimässä PK-yritysten johtamisen haasteet Menestystekijöitä, henkilöstön kyvykkyyksien määrittelyä.
Tarja Jokinen, HAAGA-HELIA
Liiketoimintaverkostojen hallintapaneeli HABA 2004: Ahti Kare Antti Mäki Marko Lähde Mika Stenberg Riina Henriksson Teemu Virtanen.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Julkiset tietoaineistot hyötykäyttöön 4VOITTO. I) Ongelman asettelu –Miten käyttäjäryhmien motiivit ja tarpeet saadaan tyydytettyä julkisen datan avulla?
MUUTOS JOHTAMISEN HAASTEENA.  JOHTAMINEN ON ENNEN KAIKKEA SOSIAALINEN PROSESSI.
Toimittajanäkökulma XDW-tietomalliin Olli Nokso-Koivisto –
Miksi Pohjoismaiden innovaatioyhteistyötä? erikoistutkija Hannu Lipponen Kauppa- ja teollisuusministeriö Oulu
Ihmisen vuoksi Tapio Korjus valtion liikuntaneuvoston puheenjohtaja.
Hyvän hallinnon ja kyvykkyyksien tärkeydestä digitalisaatiossa
Olli Huovinen, Jenniina Soukka ja Matias Nevaranta
TERVEYSTIETO 8 3. Sosiaaliset taidot.
Suomi 4B 2. luento Jee!.
THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma
IT-arkkitehtuuri Liiketoiminta määrää tietotekniikan tavoitteet ja toimintatavat. Halutaan kustannushyötyjä kilpailuhyötyjä tehokkuushyötyjä.
Tervetuloa tiedolla johtamisen seminaariin
Hiljainen tieto Kala ei tiedä että se ui ,ennen kuin se joutuu vedestä pois Rutiininomaista, ohjaa kaikkea toimintaa Periaatteessa kaikki tieto ja osaaminen.
JOHTAMISEN KETJUN PERUSTEET
Tulevaisuuden osaamistarpeet ja työelämän muutos
Avoimen tuotteenhallinta
Esityksen transkriptio:

E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e Organisaation muutos E-Commerce 2010: Business, Technology, Society 6e Prentice Hall © 2010

Tosiasioita Tosiasia I: Organisaation (yrityksen) toimintaympäristö on muuttunut dynaamiseksi, eikä vanhoilla keinoilla enää pysy mukana. Tosiasia II: Tietotekniikka yrityksissä on sulautunut osaksi sen jokapäiväistä toimintaa, eikä sitä voida enää erottaa omaksi kokonaisuudeksi. Tosiasia III: Johdon rooli on muuttunut organisaation muutoksen myötä.

Toisasioita Tosiasia IV: Asiakkaista on tullut yritykselle entistä tärkeämpi ja yksittäinen asiakas on yrityksen toiminnan kohde. Tosiasia V: Yritys (pienikin) toimii usein globaaleilla markkinoilla, missä kilpailu on äärimmäisen kovaa.

Ketterät organisaatiot Edellä mainittujen toisasioiden pohjalta voidaan sanoa, että vanha oppi on laitettu uusiin kuosiin, eli liiketoiminnan säännöt ovat muuttuneet. Tämä tarkoittaa johdon, ylempien toimihenkilöiden ja toimenkuvien muutosta mutta myös koko yrityksen toiminnan uudelleen määrittelyä.

Esimerkki - Pomarfin Suomesta on lähtenyt muutoksen tielle. Se on omaksunut uuden toimintatavan. Pomarfin käyttää italialaista suunnitteluryhmää, Mazzucato, kenkien suunnitteluun. Pomarfin käyttää virolaisia tehtaita kulujen leikkaamiseen. Pomarfin käyttää omia jälleenmyyjiä asiakasrajapinnassa. Pomarfin käyttää suomalaisia ohjelmistokehittäjiä sovellusten suunnittelussa. Mitä jos Pomarfinillä olisi NIKEn resurssit

Ketterät organisaatiot Tiina Harmaja kertoo blogissaan että ketterässä organisaatiossa organisaatioilta ja yksilöiltä edellytetään mm. kaukonäköisyyttä ennakoida tulossa olevaa kykyä sopeutua jatkuvasti muuttuvaan toimintaympäristöön joustavuutta organisoitua uudelleen tilanteen vaatimalla tavalla taitoa ratkaista uudet haasteet innovatiivisesti ketteryyttä muuttaa toimintatapoja halua kehittyä jatkuvasti

Liiketoimintaprosessit Prosessijohtamisen perusajatus on yrityksen toiminnan hahmottaminen liiketoimintaprosesseina, eli joukkona peräkkäisiä, toisiinsa liittyviä toistuvia toimintoja, sekä niiden toteuttamiseen tarvittavat resurssit, joiden avulla syötteet (input) muunnetaan tuotoksiksi (output) Lähde: Laamanen 2002, s19.

Liiketoimintaprosessit Prosessien tavoitteena on tuottaa asiakkaille sellaista hyötyä, joko tuotteena tai palveluna, josta tämä on valmis maksamaan. Lähde: http://www.veini.net/liiketoimintaprosessit.html

Information Technology Infrastructure Library - ITIL ITIL on kokoelma käytäntöjä IT-palveluiden hallintaan ja johtamiseen prosessiorganisaatiossa, kaikenkokoisissa yrityksissä. Pääpaino on IT-palveluiden johtamisessa prosessien avulla.  ITIL antaa tietotekniikan hallintaan yhteisen kielen ja selkeät mallit.