Meditoitunut yhteiskunta vaikuttajan areenana ja mielikuvien luojana Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa 18.5.2006.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Muokkaa alaotsikon perustyyliä osoitt Miten oppia kuuntelemaan ja jakamaan lasten mielikuvia sodista ja konflikteista? Psykologi, psykoterapeutti.
Advertisements

Median kohtaaminen EuroSkills-kilpailijana edustatte:
Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja lobbaus Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa
Totuus.
Kaikki lapsen parhaaksi. Lahden ensi- ja turvakoti ry / Turvallisten perheiden Päijät-Häme –projekti OIKEUS TURVALLISEEN PERHE-ELÄMÄÄN! •”Turvallinen.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
Sosiaalisen median koulutus
Eija Kauppinen HAASTATTELUTUTKIMUS.
10 vinkkiä voimaantumiseen
Tiedottaminen, viestintä markkinointiviestintä ja markkinointi – mitä termien takana? Piia Laita, KIASMA.
Entä jos jokin menee pieleen Kriisiviestinnän pikakurssi Ulpu Iivari
Asiakkuudet luovalla alalla
Janne Peräkylä Sosiaali- ja terveysministeriö HYVINVOINTIPALVELUT JA KUMPPANUUSYHTEISÖT.
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä- tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä,
Viestintää ja tiedonhallintaa helposti ja tehokkaasti Olli Aro Kehittämiskonsultti – Business Development Consultant.
RUOKAKOUVOLA VIESTINNÄN PROSESSI VISIO RUOKAKOUVOLA TAVOITTEET PÄÄMÄÄRÄT.
VAPAAEHTOISTEN VOIMAVARAPÄIVÄ
Jouni Heikniemi Offbeat Solutions MODERNI WEB-KEHITYS ASP.NETILLÄ.
Joukkoistamisen ja vertaistuotannon edistäminen yhdistysten kansalaistoiminnassa Käytännön kehittäjän näkökulma.
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
HYVÄ MONIKULTTUURINEN KOHTAAMINEN Juha Parkkinen
Sihteeri, viestintä ja liiketoiminta
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
LÄHELLÄ MUTTA SILTI NIIN KAUKANA - Kansalainen ja EU Teija Tiilikainen Eurooppa-tutkimuksen verkosto.
Jos jonain päivänä Jos jonain päivänä tuntuu siltä että itkettää...soita minulle. En lupaa, että saan sinut nauramaan, mutta voin itkeä kanssasi.
Viestintä strategiseksi menestystekijäksi
Teemme tulevaisuutemme - yhdistyskierros syksy 2014.
Tutkimusosasto Näkemyksiä ammattiliittojen roolista köyhyyden vähentäjänä Ilpo Airio, VTT, erikoistutkija Kela, Tutkimusosasto.
Tiimin hallinnan kultaiset säännöt Toimitaan demokraattisesti.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Hannu Kallio Miten yhdessä samaan suuntaan 1 Miten yhdessä samaan suuntaan? 400 yksilöä 40 yksikköä 1 suunta.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Viestintäsisältöjen/- tuotteiden tuotanto Viestinnän perusteet 2013 Ryhmä kuusi.
Yritysviestintä, hankeviestintä, projektiviestintä
Journalistiikan ja mediatutkimuksen perusteet ma 19. ja 26.9.: 12-14, F416; ti 20: 12-14, Kurtén ti 27.9: 12-14, Nissi viikko 38 ma-ti.
AJATUKSIA IHMISTEN VÄLISESTÄ KOHTAAMISESTA
Wiki …ja muutamia huomioita sosiaalisesta mediasta [työyhteisöjen näkökulma] Kulttuurituotanto YAMK | | Milla Laasonen.
Leif Åberg: Viestinnän näkökulma kolmanteen sektoriin Opinto-ohjelma Viestintä ja yhteisöt 2001.
1 Lastensuojelun tieto lapsesta Mirva Makkonen Kehittäjä-sosiaalityöntekijä Oulun seudun lastensuojelun kehittämisyksikkö.
Yrityksen viestintä ja projektiviestintä
Toimintaohjeet opelle
Viides teema: Esimiesviestinnän kultajyvät Leif Åberg: Esimiesviestinnän erikoisluentosarja kevätlukukausi 2005.
Kuntaliiton Kunnat ohjelma ja tulevaisuuden kunta Kunnat haasteiden edessä -kuntaseminaari Joensuu va kehityspäällikkö Jarkko Majava.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Viestintätekniikan perusteet Digitaalinen media. Luennot Tavoitteena digitaalisen median toimialueen, tekniikoiden ja perustyökalujen hallinta. Luennot.
Viestintä ja tiedottaminen Kuinka viestinnästä saadaan vaikuttavaa? Kuinka muut nuoret tavoitetaan tehokkaasti? Miten tiedotteemme lyö läpi mediassa?
KARTOITA JA SELVITÄ Työ tehdään osana kokonais- ja tietoarkkitehtuurityötä Määritä avaamisprosessin vastuut tarvittavan asiantuntemuksen ja osaamisen mukaan.
Kertaus 1. Miten ihastuminen eroaa rakastumisesta? 2. Millä eri tavoilla seurustelussa voi pettyä? 3. Milloin on valmis seurustelemaan? 4. Millainen on.
Työpaikkakohtainen viestintä YTN Summit workshop Helena Andersson.
Avoimesti, rohkeasti ja yhdessä
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Uusi aika, uudet haasteet - tieto- ja viestintä-tekniikan käytön vajeet ja miten niitä poistetaan Online ITK-puheenvuoro Marja-Liisa Viherä, FT.
Toimintasuunnitelma.
LANDSKAPSREFORMEN I ÖSTERBOTTEN | MAAKUNTAUUDISTUS POHJANMAALLA
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
JOPOX RATKAISEE! Kun pelkät kotisivut eivät riitä! Tom Hedman KOULUTUS
Tänään tutkimme mediakriittisyyttä
Yhteiskuntafilosofia
Viestit kansalaisille, ammattilaisille ja päättäjille
Mitä väliä? Ketä kiinnostaa?
OSAO Myllytulli Taina Kylmänen, Marjo Ahola
Vertais-auditointi-sparraus
Tehtävänantojen sudenkuoppia
Tuotanto workshop, vaihe II
Puheviestintä, tampereen yliopisto
Julkisuus Ymmärrettävyys Avoin toiminta Hallinto mahdollistajana.
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Miten tavoitamme vähävaraiset perheet?
Palokuntatoiminnan viestintästrategia (?)
Esityksen transkriptio:

Meditoitunut yhteiskunta vaikuttajan areenana ja mielikuvien luojana Ulpu Iivari KTOL:n koulutustilaisuudessa

Media on väline •Kansalaiset saavat tietonsa median kautta. •Media on väline kansalaisten ja sidosryhmien tavoittamiseksi. •Kilpailu uutisista on kiristynyt. •Kaupallisuuden kasvaessa perinteisen journalismin osuus kapenee. •Tiedonvälitys sirpaloituu, media keskittyy. •Uuden median rooli vahvistuu.

Viestintä on osa johtamista •Viestintää ja mediasuhteita ei voi erottaa muusta strategiasta. •Ydinviestien oltava sopusoinnussa toiminta-ajatuksen kanssa. •Koko organisaation tunnettava ydinviestit ja toiminta-ajatus. •Kaikkien viestittävä samansuuntaisesti. •Onnistunut viestintä rakentuu sidosryhmien tunnistamiselle.

Median kohtaamiseen valmistuttava •Esiintymistaidot osa ammattitaitoa. •Ulkoinen kuva tärkeä, asian osaaminen vielä tärkeämpää. •Avoimuus, luotettavuus, tietojen tarkkuus. •Tunne avaintoimittajat ja pidä yhteyttä. •Älä kommentoi kilpailijaa ja päättäjiä. •Kirjallinen taustatieto on aina paikallaan.

Haastattelu on mahdollisuus •Ota selvää, millaisesta haastattelusta on kysymys. •Varaa miettimisaikaa. •Älä juokse karkuun kameroita. •Kerää taustamateriaali. •Päätä, mitä sanot ja kenelle sanot. •Pysy tosiasioissa ja ydinviesteissä. •Asiallisuus ja selkeys ovat valtteja.

Mediajulkisuuden plussat •Kun minut tunnetaan, minua kuunnellaan. •Julkkiksena on kivaa. •Median kautta saan asioille kannatusta. •Visioiden ja faktojen julkinen esittäminen on demokraattista. •Median kautta toimiminen on nykyaikaa.

Mediajulkisuuden miinukset •Tunnettavuus lisää haavoittuvuutta. •Joka paikan julkkis menettää uskottavuutta. •Tavoitteitasi on helppo vastustaa ja kritikoida. •Media yksinkertaistaa. •Avoimuus toteutuu parhaiten, kun se on arjen ohjenuora. •Median kautta toiminta vain osa nykyaikaa.

Johtopäätökset •Julkisuuden hallinta on osa modernia johtajuutta. Siihen on suhtauduttava asiallisesti. •Media heijastaa todellisuutta ja luo agendaa. •Sinä tuotat todellisuutta, jossa media toimii.