MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Korjaa lauseet. Alex on myyjä
Advertisements

Pelisilmää asiakaskohtaamisiin Mikko Ojanen. Kauraa • Valitsin kirjan hiljattain pidetyillä myyntipäivillä buukattuja tapaamisia varten. • Asiakastapaamisia.
Asiakkaan ja potilaan kohtaaminen
Hetken kuluttua, sinulle avautuu taian maailma...
M M o o V V E E Ammatillisen huippuosaamisen mallintaminen Modeling Vocational Excellence.
Tutkimustuloksia asunnonvaihtoprosessista ja Igglon ensimmäisistä kuukausista Jaana Wikström.
Kulttuuri, mieli ja kasvatus
Matkailutuotteen markkinoinnin perusteet
Opinnäytetyöprosessi
Asiakkuudet luovalla alalla
1 KIINTEISTÖPALVELUIDEN OSTAMINEN JA MYYMINEN – TOIMITETAANKO MITÄ OSTETAAN? OSTETAANKO MITÄ TOIMITETAAN? Rakennusfoorum Juha-Matti Junnonen.
MYA9114 Matkailun perusteet
Toimintasuunnitelma.
”Niille, jotka olivat tätä kuulemassa, Jeesus esitti vielä vertauksen, koska hän oli jo lähellä Jerusalemia ja monet luulivat Jumalan valtakunnan ilmestyvän.
Hyvää asiakaspalvelua!
Asioita pohdittavaksi tuotekehitystyötä tehtäessä
HYVÄ MONIKULTTUURINEN KOHTAAMINEN Juha Parkkinen
Kokous-, kongressi- ja tapahtumamatkailu / Meetings Industry (8 op)
Perusopinnot 20 op Pääaineopinnot 80 op Sivuaineopinnot 40 op Valinnaiset opinnot 25 op Opiskelija voi sisällyttää näihin enintään 15 op vapaasti valittavia.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Toimintasuunnitelma.
Viittomien käyttö eri tulkkaustilanteissa asiakkaan näkökulmasta
Täysivaltainen osallisuus – vammaisalan tulevaisuusseminaari
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Tiedon esittäminen.
Ohjelmistotekniikka - Tenttiin valmistautumisesta Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Mika Väyrynen tuottaja
Valmennuskurssi sosiaalitieteiden tutkinto-ohjelmaan
MAHDOLLISUUKSIA KULTTUURILLE. Kulttuurin matkailullinen tuotteistaminen Tavoite on edistää taide- ja kulttuurisisältöisten matkailupalveluiden kehittämistä.
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön nimi Tekijä: Etunimi Sukunimi Ohjaaja:
Brandi… …ja brändääminen (8.2. Merkkitavarat ja brandit s. 77-)
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Onnistunut IT-projekti - Haaveesta totta? Tiken näkemys
Tietopalvelu verkkoympäristössä Nina Granlund 2006.
”Et ne kattoo, että mihin palveluihin mun pitäs mennä” Lainrikkoja-asiakkaiden näkökulma palveluihin Katariina Pekkola Teija Sundman.
HAJAUTTAMISEN IDEAA SEPPO RÄSÄNEN SAVONIA-AMMATTIKORKEAKOULU TERVEYSALA, KUOPIO Ohjelmistotekniikka ja projektinhallinta, 4 op.
Kirkou – käynnistystilaisuus Maria Repo Helsingin kaupunginkirjasto.
Sanoma Lehtimedia / Tiina Eskelinen
Puhelintyöskentely.
Mitä tieto-oppi eli tietoteoria tutkii?
LASTENSUOJELIJAT KAHDEN EETOKSEN RISTIPAINEESSA ERJA SAURAMA HELSINGIN YLIOPISTO
MYA9113 Matkailu- ja majoituspalvelun perusteet, 5 op Matkailun perusteet, 2 op Hilkka Lassila Jorma Korhonen Savonia UAS / JKo.
Markkinoinnin kilpailukeinot Jakelu, vai Saatavuus ? Asiakaslähtöisyys. Vaikuttaako ajattelu toimintaan, ja vaikuttaako muutos ajat- telussa.
TIPTOP Palvelumallit Mats Lindstedt Tausta Tiptopin tuotokset ovat vapaasti käytettävissä projektin jälkeen ja voidaan integroida jo olemassa.
Toimintaohjeet opelle
Perusopinnot 20 op Yhteiset ammattiopinnot 80 op Syventävät ammattiopinnot 40 op Valinnaiset opinnot 25 op Opiskelija voi sisällyttää näihin enintään 15.
Yritysesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus.
Mikä on geenien rooli mikro- ja makroevoluutiossa?
OEH ja todellinen tuote OEH ja tuotemielikuva ?
”Mitä tahansa voi saavuttaa kunhan vain yrittää!” Pikkuyrittäjien hissipuheet.
MAKSETTU HOTELLIHUONE. SISÄÄNKIRJAUTUMISEN AJANKOHTA. VAHINGON RAJOITTAMINEN. JANIKA KAITO & SUSANNA KAINSALO M2A.
Luku- ja tenttivihjeet 7 Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
Asiakashankinta. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Perusopinnot 20 op Pääaineopinnot 80 op Sivuaineopinnot 40 op Valinnaiset opinnot 25 op Opiskelija voi sisällyttää näihin enintään 15 op vapaasti valittavia.
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
”Palvelu” –kokonaisuus, osa 2
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
Toimintasuunnitelma.
Asiakaslähtöisiä matkailutuotteita Venäjän markkinoille
Yhteiset ammattiopinnot
”Palvelu” -kokonaisuus
Lähde: Lapin suhdannekatsaus 2015
Perusopinnot 20 op Harjoittelu 30 op Pääaineopinnot 80 op ONT 15 op
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ
Työikäisten kuntoutus
Markkinointi - tuote/tuotevalikoima
Esityksen transkriptio:

MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op Matkailutuote

Matkailutuote 1 Matkailun kokonaistuote koostuu kaikista niistä palveluelementeistä, jotka matkailija kuluttaa sinä aikana, kun hän lähtee kotoaan ja palaa takaisin. Tämä tuote on ajatus, odotus tai mielikuva kuluttajan mielessä sillä hetkellä, kun tuote myydään” (Middleton 1989)

Matkailutuote 2 Tuottajan näkökulma Asiakkaan näkökulma yksittäinen palvelu hotellihuone, ateria, yksittäinen ohjelmapalvelu Asiakkaan näkökulma laajempi kuin pelkkä yksittäinen palvelu palvelupaketti –ajattelu kohdeajattelu (Lappi, Etelä)

Matkailutuote 3 käsitteitä ”matkailutuote” ja ”matkailupalvelu” käytetään rinnakkain matkailussa palvelu on kuitenkin aina olennainen tuotteen lopulliseen muotoon vaikuttava tekijä

Matkailutuote 4 varsinaista tuotetta ei ole – tai se on aineeton (mikä se sitten oikeasti on?) matkailutuote tuotetaan ja kulutetaan samanaikaisesti – sitä ei voi varastoida asiakas yleensä osallistuu itse tuotantoon vähintään olemalla mukana palveluyhteisön eri jäsenet osallistuvat

Matkailutuote 5 toteutuu vaiheittain eri osista ei voi jälleenmyydä esineenä – vain käyttöoikeus siirtyy myyjältä ostajalle sidoksissa fyysiseen ympäristöön: luonnonolosuhteet, rakennetut ympäristöt muut asiakkaat vaikuttavat tuotteen kokonaisuuteen

Asiakaslähtöisen matkailutuotteen malli

Asiakaslähtöinen matkailutuote: esimerkit (Lähde: Komppula & Boxberg 2006, 26)

Asiakaslähtöinen matkailutuote Keskeinen teoreettinen viitekehys Savonia-amkin opinnoissa Asiakkaan kokemus on tuotteen ydin eli perussyy miksi matkustetaan