Ohjeet videotarinan tekemiseen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
DRAMATURGIAN PERUSKÄSITTEISTÖÄ
Advertisements

Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
ELOKUVAN TEKEMISEN VAIHEET
Hyvää työpäivää!.
Opettajien täydennyskoulutusprojekti
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
TYÖNHAUN PORTAAT Työsopimus ”Täällä voi harjoitella
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi foorumi ja kuinka kommentoida foorumiin. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Toimintaohjeet opelle
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Syksy 2011/Pirjo Kinnunen. Miten hanke etenee? IdeointiSuunnittelu KäynnistysToteutus TUOTOS PäättäminenArviointi Käyttöön otto ja seuranta.
Mitä tehdään? Tavoitteena on vaikeiden sanojen selittäminen omin sanoin ja kuvin, mahdollisimman selkeästi.
OHJEITA VIDEOKUVAAMISEEN
TIETOTURVAPÄIVÄ 2011 Iivisniemen koulu. Videoita • Tietoturvapäivä 2011 – kampanjavideo >>>>>> • Lopeta nettikiusaaminen >>>>>> • Bulletin Board – kuvien.
Luetaan! Kota-projekti, Diat laati Maija-Liisa Halme-Briedis.
Ohjeita animaation tekoon:
Urheiluseuran viestintä
Mitä tänään tapahtuu? Cityseikkailu Internetissä.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
T Personal SE assignment Communication Practices Miikka Lötjönen.
Näyttely ja Kansio Pirjo Moilanen.
Osallistumista tukeva mediakasvatus peruskoulussa
Laajennettu työssäoppiminen ©koulutus()eximo5.fi.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Kuvaus – Kamera - Käy. Ideoidaan. Suunnitellaan. Käsikirjoitetaan. Kuvataan. Näytellään. Editoidaan. Esitetään. Arvioidaan.
Versolan pääsivu Paluu Takaisin Versolaan Soteversot Koulunkäyntiavustajan ammatti.
Ammatin esittely Digitarina Pohjankartanon lisäluokkien opetuksessa.
Harjoituksissa tehdään digitarina
KUVAKÄSIKIRJOITUS  Kuvakäsikirjoitus on kuvallinen ja/tai kirjallinen selvitys siitä, millaisin kuvin tarina aiotaan kertoa.  Kirjallisessa muodossa.
Vammaisten henkilöiden tulkkauspalvelut Katja Savolainen
Netiketti ja nettikiusaaminen
Sisältö Menetelmän taustaa Menetelmän 8 askelta – 1. Liikkeelle (Move!) – 2. Video minulle – 3. Puhetta minulle – 4. Video sinulle – 5. Puhetta sinulle.
KUVAKÄSIKIRJOITUS Kuvakäsikirjoitus on kuvallinen ja/tai kirjallinen selvitys siitä, millaisin kuvin tarina aiotaan kertoa. Kirjallisessa muodossa kerrotaan.
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
Soili Fabritius  Tiivis, vain olennaiset asiat  Selkeästi jäsennelty, erilaiset oppijat huomioiva 1) Aiheen esittely yleisesti, lyhyesti 2) Tärkeimpien.
Tehtäväpohja Soili Fabritius Tavoitteena havainnollinen, värikäs, ytimekäs opetushetki tai tietoisku - Etsikää perustiedot lähteistä. Rajatkaa.
Kilpailijan starttikurssi
Toimintaohjeet opelle
Kuinka esittää ratkaisu menestyksekkäästi B2B –myyntineuvottelussa Based on Thesis (2013) Mari Klemola.
Tunnetko tekstilajit, entä tekstityypit?
Proosatekstin erittelyä tekstitaitokokeessa
Koppi-hanke Minna Saikkonen Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Jyväskylän Lyseon lukio Tikkakosken toimipiste THO / Minna Saikkonen.
- Osallistuvan median menetelmien ja työkalujen kehittämishanke.
Äidinkieli 2 Puheenvuoroteoriaa. Puhuminen Seuraavassa yleistä teoriaa, tietoiskuohjeet s. 12.
AINEISTOPOHJAINEN KIRJOITELMA
 Valitse itseäsi kiinnostava ja sinulle sopiva kirja.  Kannattaa pohtia seuraavia asioita:  Mikä on kirjan aihepiiri?  Onko kirjan pituus sinulle.
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
#MEDIAISO VIDEO-OHJEITA Hanna
Kirjautuminen Opiskelijat kirjautuvat yleensä sisään vieraana. Kirjoita nimesi kenttään ja kirjaudu sisään. Voit kirjautua sisään myös omilla tunnuksilla.
Huomautus: Tämä esite on suunniteltu tulostettavaksi. Ennen kuin ryhdyt tulostamaan korttikartongille, tee koetulostus tavalliselle paperille ja varmista,
YK eli Yhdistyneet kansakunnat
KAMERAKYNÄ JA ISMO KIESILÄINEN
Luen, kirjoitan ja kerron
(Fiktiivinen) tarinankerronta ja käsikirjoittaminen
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
Artikkelin rakenne Miettikää ryhmissä:
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
Videokuvaaminen Jokela Henkka tlpt15B.
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
28. YMPÄRISTÖN VAIKUTUS TERVEYTEEN
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Yritysesite Toiminta-ajatus kannattaa kirjoittaa tähän
Blogger Teppo Räisänen.
Tervetuloa uudelle luokalle!
Oma osaston käyttöön! Esityksen tavoitteena:
Työkykypassiohjaajien koulutuspäivä
KANSILEHTI LUONTAISET TAIPUMUKSET™ KIIHDYTYSPÄIVÄN VALMENNUSMATERIAALI 1. Viestintätyylit/vuorovaikutusharjoitus 2. Palautteenanto 3. Ongelmanratkaisu.
Esityksen transkriptio:

Ohjeet videotarinan tekemiseen

Pohtikaa aluksi videotarinan aihetta: Mistä tarina kertoo? Kuka on tarinan päähenkilö? Ketä muita henkilöitä tarinassa on? Mihin tarina sijoittuu?

Miettikää mitä haluatte tarinalla kertoa? Onko tarina: Hauska? Surullinen? Opettavainen? Miten tarinan viesti saadaan selkeästi esille: Esimerkkien näyttäminen Kuvat tai piirustukset Äänet, ilmeet ja eleet

Mitä materiaalia täytyy etsiä ja mistä? Mitä tietoa? Taustatietoa Kuvia Mistä tai keneltä? Kirjasto Internet Haastattelut

Kirjoittakaa tarinan rakenne Alku Miten tarina alkaa? Keitä henkilöt ovat? Keskikohta Miten juoni etenee? Loppu Miten tarina päättyy? Onko loppu yllättävä?

Suunnitelkaa kuvattavat otokset Otos= yksi videopätkä Yleensä tarvitaan 3-6 otosta Otoksen pituus= 10-20s. Kirjoittakaa ylös mitä eri otoksissa tapahtuu Voit myös tehdä sarjakuvana Kirjoittakaa ylös henkilöiden vuorosanat

Miettikää tarvittavat välineet: Missä tarina kuvataan? Koulussa Pihalla Kotona Mitä välineitä tarvitaan? Muistiinpanot Kännykkä/kamera

Jakakaa tehtävät ryhmässä: Ketkä esiintyvät videossa? Mitkä heidän roolinsa ovat? Kuka toimii kuvaajana? Kuka on avustaja? Tarvitaanko muita rooleja?

Kuvatkaa tarinan otokset Vinkkejä kuvaukseen: Tarkista valaistus Vältä taustamelua Pidä puhelin vaakasuorassa Ota muutama testivideo Kuvaa yksi otos useampaan kertaan

Ladatkaa valmiit videot MoViE:en Pohdi mitkä videot kannattaa ladata MoViE-alustalle: Mitkä otokset ovat onnistuneita? Mitkä ovat tärkeitä tarinan kannalta?

Rakentakaa tarina MoViE:ssa Mitkä otokset tarinaan käytetään? Tarvitseeko videopätkiä editoida? Missä järjestyksessä videoiden tulee olla, jotta tarina etenee loogisesti?

Videotarinoiden katsominen yhdessä Kun ryhmän videotarina on valmis, lisää se luokan yhteiseen ryhmään MoViE:ssa Kun kaikki ovat valmiita, videotarinoita katsotaan yhdessä Videotarinoita voidaan myös arvioida ja kommentoida