Nuorten Tietokoneenkäyttö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Sosiaalinen media Iida Kiesi.
Sama keho ja sama pää koko elämän
Minecraft Palikkapeli!.
Mannerheimin Lastensuojeluliitto. MIKÄ MLL? • Valtakunnallinen järjestö, joka toimii lasten, nuorten ja lapsiperheiden oikeuksien ja etujen hyväksi •
”Määrittää ihmisen yksilönä”
LinkedIn - verkostoitumispalveluna Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Historia • Blogger-palvelun perusti pieni sanfranciscolainen yritys nimeltään Pyra Labs jo vuoden 1999 elokuussa • Bloggerin kehittivät kolme kaveria,
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Nuorten suosima nettiyhteisö
LAPSET JA INTERNET Miten suojella lapsia Internetin vaaroilta?
Sosiaalinen media. Timo Suvanto
Sosiaalinen media.
SOME (sosiaalinen media)
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Joulututkimus Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten jouluun liittämiä ajatuksia Stressiä aiheuttavat tekijät Lahja toiveet ja ajatellut joululahjat.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Ohjelmistokehittäminen. Luku 1 – Mitä on ohjelmistokehittäminen?
SearchIM Search Mikko Ketola Regional Manager (Finland, Ireland, Baltic States) Helsinki Nuorten yhteisöt netissä – miten kommunikoin ja viestin.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Lapsi ja internet Seppo Mentula
WE LOVE HELSINKI.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Tietotekniikan käyttö opetuksessa alakoulussa Tuukka Kivioja.
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Turvallinen internetin käyttö
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Vapaa aihe Kysymykset.
Instagram Katariina Toivonen.
”Elämä oli sotkuista, meluista ja sekavaa.” Sosiaalinen media ja nuoret Tomi Kiilakoski Oulu
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Maija Laatikainen Anni Lantto Jannika Sammalkangas
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
MEDIAVAIKUTTAMISEN MAHDOLLISUUDET RAUNA RAHJA KOORDINAATTORI MEDIAKASVATUSSEURA UUSI KOULU III -seminaari , Mikkeli.
 YouTube  MySpace  Vimeo  Reddit  Picasa  Photobucket  Mikseri.
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Sosiaalinen media. Sisällysluettelo 3. Kuvat – Picasa 4. Sosiaaliset verkostot – Facebook 5. Videot –Youtube 6. Blogit ja wiki- Wikispaces 7. Oppimisympäristöt.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
2000-luvun medialukutaito MikkoAleksiMatias.  Sosiaalisen median räjähdysmäinen kasvaminen nykymaailmassa on muuttanut merkittävästi perinteistä joukkoviestintää.
Netiketti ja nettikiusaaminen
Kiravo-projekti 2011 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
K IDS P LACE – P ARENTAL C ONTROL Eetu Suokas, Toni Nieminen & Topi Ruokanen.
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
World of Warcraft Maailman kovin Nettirooli peli kautta aikain.
Verkkokiusaamisen ehkäiseminen
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Sosiaalisen median hyödyntäminen ja kehittäminen nuorille suunnatuissa sosiaalipalveluissa Case: nuorten Facebook-palveluohjaus Oulussa Saila Lähteenmäki,
OPAS MEDIAKASVATTAJALLE Mediakasvatus esi- ja alkuopetusikäisten lasten arjessa Hanna Martinviita, Saara Pasanen ja Anna Ristaniemi.
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Jarkko Muhonen TeamProg
Facebook.
Vanhempaintoimikunnan kokous 4/2017 Anna Niemi koulukuraattori, YTM

Instagram.
Sosiaaliset mediat alakoulussa
Facebook JYTY-koulutus
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
ASIAKASTYÖTÄ SOSIAALISESSA MEDIASSA JA PELIMAAILMASSA
Kirjaston avoimet tietotekniikkaopastukset 2018
Esityksen transkriptio:

Nuorten Tietokoneenkäyttö. pelit Sisällön tuottaminen Sosiaalinen media Ohjelmointi Nuorten kuvagalleriat Blogit Videoiden tuottaminen Musiikki Verkkosivut Nuorten pelaaminen, haitta vai hyöty? Luovat pelit. Ikärajat ja niiden noudatus/rajoittaminen Nuorten useimmiten käyttämät sosiaaliset mediat. Nettikiusaaminen Haitallinen tai hyödyllinen sisältö

Nuorten sisällön tuottaminen Nuoret tuottaa Internetiin monenlaista sisältöä. Ohjelmia, Kuvat Blogit Videot Musiikki Verkkosivut

Ohjelmointi Nuoret voi luoda ohjelmia, joita voidaan hyödyntää IT- ja Muiden Atk-alojen yrityksissä Nuoret voi tuottaa pelejä Nuoret on potentiaalisempia tekemään tällaisia ohjelmia mitä aikuiset Mitä nuorempana ohjelmoinnin aloittaa, sitä nopeampaa/paremmin sen/sitä oppii.

Minecraft on ruotsalaisen  Markus "Notch" Perssonin kehittämä peli Pelin kehittäjä on 32-vuotias Peli on saavuttanut suuren suosion ympäri maailmaa 1,801,487 kappaletta myyty maailman ympäri Kappalehinta oli aluksi 10€, nykyisemmin 14,95€ Persson on tienannut siis pelillä vähintään 18 miljoonaa. Persson aloitti ohjelmoinnin noin seitsemän vanhana.

Omistaja Bill Gates Perustettiin Gatesin ollessa 20. Gates tienasi ensimmäiset isot rahansa ohjelmilla 15-vuotiaana, kun hän kehitti liikennettä mittaavan ohjelmansa, summa oli kaksi tuhatta dollaria. Gatesin omaisuus on ollut suurimmillaan noin sata miljardia Amerikan dollaria.

Nuorten kuvagalleriat Tunnetuimpia nuorten gallerioita: Irc-galleria (”Galtsu”) , ii2, Facebook. Nuoret voi jakaa kuvia ja kommentoida toisten kuvia. Kuvat voi olla itsestä, eläimestä, tai vaikkapa kaverista

Blogit Henkilöiden ”päiväkirja” Kaikki sisältö avointa Blogeissa voidaan jakaa kuulumisia

Pelit Haitta vai hyöty? Luovat pelit Ikärajat ja niiden noudattaminen

Haitta vai hyöty? http://www.mediakasvatus.fi/tietopankki/wiki/ikarajat sisältää tietoa ikärajoista ja niiden noudattamisesta ja laeista. Ikärajat luotu lasten suojaksi. Nuori itse tietää mikä on sopivaa itselleen, jos ei niin kyseisen ikärajan pelejä nuorelle ei pitäisi ostaa.

Sosiaalinen media Paljon kohuttu Hyödyllinen jos haluaa pitää yhteyttä kaukana asuviin kavereihin. Myös tietoa lähellä asuvista kavereista. Sisältää mainoksia jolla palvelun toimintaa pyöritetään Ihmiset yrittävät onkia tietoja luottokorttien väärennökseen erilaisten ”pelien”/sovellusten avulla

Useimmiten käytetyt sosiaaliset mediat Facebook Twitter Myspace Youtube Irc-galleria ii2 Yms.

Nettikiusaaminen Voi olla: Tavaroiden/käyttäjien varastamista pelistä, haukkummista, uhkailua tms. Usein ei aiheuta mitään suurempaa. Voi häiritä nuorta vakavasti. Se kuinka vakavasti henkilö ottaa nettikiusaamisen riippuu henkilöstä.

Haitallinen sisältö. Muutama vinkki: Nuoren ei tulisi käyttää sovelluksia Facebookissa, koska jotkut voi viedä tunnuksia/vakoilla nuoren profiilia. Puhelinnumeron laittaminen mihinkään ei hyvä idea. Jos numero on laitettu johonkin niin laskut saattavat kasvaa kummasti.

Hyödyllinen sisältö Uutispalvelut Yritys-seuranta Esim: Sony Ericsonin/Youtuben sivun ”tykkääminen” Facebookissa. Apu kavereilta Tuki jos esimerkiksi läheinen loukkaantuu/kuolee Neuvot jos esim ongelma tietokoneen kanssa Keskustelu kavereiden kanssa Yms.

”Mun Tekelehet”