Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Facebook JYTY-koulutus

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Facebook JYTY-koulutus"— Esityksen transkriptio:

1 Facebook JYTY-koulutus 18.04.2013
Teppo Räisänen Yliopettaja Liiketalouden yksikkö Teppo Räisänen

2 Sisältö Taustaa Sosiaalinen media Facebook Esimerkki Yhteenveto

3 Taustaa Väitöskirja: ”All for One, One for All – Organizational Knowledge Creation and Utilization Using a New Generation of IT Tools” Miten tukea tietämyksen syntyä sosiaalisessa mediassa? vierailevana tutkijana Stanfordin yliopistossa Persuasive Technology Miten teknologialla vaikutetaan ihmisten asenteisiin ja/tai käyttätyymisen? Tietojenkäsittelyn yliopettaja Liiketalouden yksikkö elokuu

4 Web - aikajana Tim O’Reilly 2003 Tim Berners-Lee 1990: Web
Douglas Engelbart 1960: NLS Vannevar Bush 1945: MEMEX

5 Digitaalinen media Digitaalisen median etu perinteisiin medioihin nähden on…

6 Digitaalinen media Digitaalisen median etu perinteisiin medioihin nähden on… vuorovaikutteisuus

7 Sosiaalinen media Sosiaalinen media on tehnyt tästä vuorovaikutuksesta sosiaalista

8 Sosiaalisen median käyttö voidaan jakaa
Informaation kuluttaminen Lukea, katsella, ladata, kuunnella Informaation arviointi Järjestää, äänestää, kommentoida, tykätä Informaation luominen Kuvien/videoiden lisääminen, tekstin tuottaminen Yhteistyö Sosiaalinen toiminta, yhdessä tekeminen

9 Social Media Feedback Cycle
Tietoisuus Harkinta Osto Käyttö Mielipiteen muodostus Keskustelu

10 Social Media Feedback Cycle
Tietoisuus Harkinta Osto Käyttö Mielipiteen muodostus Keskustelu Markkinoinnin tuotos

11 Social Media Feedback Cycle
Tietoisuus Harkinta Osto Käyttö Mielipiteen muodostus Keskustelu Markkinoinnin tuotos Käyttäjien tuotos

12 Social Media Feedback Cycle
Tietoisuus Harkinta Osto Käyttö Mielipiteen muodostus Keskustelu

13

14

15 Facebook Yli 1000 miljoonaa aktiivista käyttäjää
612 miljoonaa päivittäistä käyttäjää 680 miljoonaa käyttää Facebook:ia mobiilisti Noin 2 miljoonaa suomalaista Käyttäjällä on keskimäärin 130 kaveria

16 Facebook Kasvu on ollut todella nopeaa
Joulukuu miljoona käyttäjää Joulukuu miljoonaa käyttäjää Joulukuu miljoonaa käyttäjää Joulukuu miljoonaa käyttäjää Joulukuu miljoonaa käyttäjää

17 Facebook Sisältöä on paljon
900 miljoonaa objektia (sivua, ryhmää, tapahtumia) Sisältöä jaetaan 30 miljardia kertaa kuussa Keskimääräinen käyttäjä On yhteyksissä 80 objektiin Luo 90 objektia kuussa

18 Facebook Miljoona Web-sivua kytketty Facebook:iin
66% USA:n Top 100 Web-sivuista on kytketty Facebook:iin 50% maailman Top 100 Web-sivuista Facebook applikaatiota kehitetty Miljoona kehittäjää 180 maasta

19 Facebook esimerkkejä Facebook sivut (42 miljoonaa)
Facebook ryhmät (620 miljoonaa) u/?fref=ts /?fref=ts

20 Facebook esimerkkejä Facebook applikaatiot (9 miljoonaa)
Facebook tapahtumat (events) Facebook suosituin valokuvien jakamispalvelu

21 Facebook harjoitus Jos teillä ei ole tunnusta, luokaa se
Alkakaa toistenne kavereiksi Tykätkää jostain mielenkiintoisesta sivusta Liittykää johonkin ryhmään

22

23 Facebook Jokaisella käyttäjällä on Facebookissa profiili
Koostuu profiilikuvasta, käyttäjän syöttämistä tiedoista ja status-päivityksistä sekä muista aktiviteeteista

24 Facebook Facebookissa lisätään tuttuja kavereiksi
Keskimäärin käyttäjällä on 150 kaveria Lisäämäsi kaverit näkevät tietosi, kuvasi, tekemäsi status- päivitykset jne Kavereiden kanssa voi chattailla, pelata pelejä, lähettää viestejä

25 Facebook Uusiin mobiililaitteisiin saa erillisen Facebook-sovelluksen, jolla Facebookia voi käyttää. Esim Apple iPhone, Android, Nokia Lumia Sovelluksen avulla voi esimerkiksi lisätä ottamiaan kuvia näppärästi Facebookiin.

26

27 Facebook Mitä enemmän kavereita Facebookissa on, sitä enemmän siitä saa irti Ei kannata lisätä kavereiksi tuntemattomia ihmisiä Ei myöskään kannata klikata outoja linkkejä, jos ei ole aivan varma että ne ovat turvallisia

28 Facebook mainokset

29 Facebook mainokset CPC
Cost Per Click, paljonko keskimäärin maksaa se, että käyttäjä klikkaa mainosta Vaihtelee $0.05-$0.5 CPM Cost Per Mille, paljonko keskimäärin maksaa se, että mainos näytetään 1000 käyttäjälle Noin $0.10 – $0.20


Lataa ppt "Facebook JYTY-koulutus"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google