Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Juha Kauppinen Consulting oy Työntekijäkysely Tietoja
Advertisements

Suuri sosiaalinen innovaatio
Asukas-TV mCasting Oy Airport Plaza Äyritie 12 C, Vantaa
Lapin yliopisto Osatutkimus D: –vuotiaiden kokemuksellinen hyvinvointi Paltamo Marika Kunnari & Asko Suikkanen.
Isännöinnin asiakastyytyväisyys Kaikki isännöitsijät 2008 Esityksen sisältö 1.Tutkimuksen tausta ja toteutus v Hallitukset (vastaajat)7.
Kite – Kites – Leija ? Kites - Language Cluster Finland Kites-toimialalla tarkoitetaan tietotekniikan, kielen ja kulttuurin sekä.
Rinnakkaislääketutkimus 2010
Mikä vaikuttaa asiakkaiden lojaalisuuteen? Add Value - Asiakaspaneelit Autamme sinua rakentamaan vahvoja asiakassuhteita.
Jukka Vehviläinen, DiaLoog Tieto nuorten palveluiden tukena Nuorten elinolot -seminaari Forssa.
Vanhuspalvelujen kirjaamisen haasteet
Eväitä hyvän perhehoidon rakentamiseen – vahvaksi työssä ja kumppanuudessa Perhehoitajien ja kuntaedustajien 2. työtapaaminen Arvokas elämä –hanke /Paula.
1 Mistä löydän jatkajan? tai mistä ja miten jatkaja löytää sinut? OMISTAJANVAIHDOKSESTA POTKUA YRITTÄMISEEN Imatra Asko Virén Suomen Yrityskaupat.
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2007 Lehdistötilaisuus klo Suomen Isännöintiliitto ry.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Jukka Ollila | Novago Yrityskehitys Oy Yritystalo BusinessLohjan ensimmäinen vuosi.
Hyvä Hallintotapa Kiinteistöalan muutos Yhteiset toimintatavat
Matinkylän Huollon arvot Luotettava •Mitä se on? –MH Oy:n historia paikallisena toimijana –Asiakkaiden omistama ja johtama –Tunnettu ja avoin Yhteistyökykyinen.
Mielikuvia isännöintitoimialasta Suomen Isännöintiliitto Ristiin Rastiin -projekti.
Enfo käynnistää konsernin jakautumisvalmistelut Tiedotustilaisuus
Mielikuvat ja odotukset senioritaloista
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Tutkimuksen taustaa •Isännöintialan valtakunnallinen.
Isännöitsijöiden Auktorisointiyhdistys ISA ry perustettu 1987 taustalla Suomen Kiinteistöliitto ja Suomen Isännöintiliitto ISA:n perustaminen
Ryhmäkorjaamisen mahdollisuudet Tee Parannus –kiertue Helsinki toimitusjohtaja Mikko Virkamäki.
Eläkeselvitys 2012: Selvitys TEKin jäsenten näkemyksistä eläkeiästä ja eläke- ehdoista
Työhönvalmentajan käyttö henkilöstön palkkaamisessa
T IEDOSTA M ENESTYS Hämeenlinnan kaupunki Asiakastyytyväisyys 2013 – Lasten ja nuorten palvelut Varhaiskasvatus Tutkimusraportti Mikko Kesä Minna.
Palautteen olemuksesta
Paikkatietojen hyödyntäminen Turun sosiaali- ja terveystoimessa sekä kasvatus- ja opetustoimessa Katariina Hilke Turun kaupunki / Strategia ja viestintä.
Satakunnan ammattikorkeakoulun Liiketalous Rauman henkilöstön ja Rauman talousalueen yritysten yhteistyön selvittäminen ja kehittäminen Enni Karvinen.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS INCAR TV.
LEMPÄÄLÄN KUNTA TYÖHYVINVOINTIKYSELY 2013 (OTTEITA) Vastaajia yhteensä: 856 – Vastausprosentti 59 % Analyysi tuloksista.
Lohjan kaupungin asiakaspalvelukyselyjen tulokset 2008.
Vaikuttaminen ja viestintä taloyhtiössä -kyselyn tulokset.
Isännöintipalvelun laatu ostajan näkökulmasta, Reijo Savolainen Esitelmä Isännöinnin laatu, palvelun tuottaminen ja johtaminen –seminaarissa.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Yrityksen hallitustyöskentely: perusasiat
Akavan Erityisalat/ Jäsentutkimus 2008 Jäsentyytyväisyystutkimus 2008.
Jukka Läärä puheenjohtaja
CAF Poliisihallinnossa
MuotoCon tavoitteena on luoda palvelu, josta pk-yritys saa kootusti tietoa muotoilun käytön hyödyistä, löytää tekijät ja saa tietoa rahoitusmahdollisuuksista.
OTE PUTKISANEERAUKSEN HANKESUUNNITELMASTA:. PERUSTEET 1) Taloyhtiön yksi kerrallaan tapahtuva märkätilojen saneeraus johtaa todennäköisesti huonoon.
Onnistunut IT-projekti - Haaveesta totta? Tiken näkemys
Eväitä hyvän perhehoidon rakentamiseen – vahvaksi työssä ja kumppanuudessa Perhehoitajien ja kuntaedustajien 2. työtapaaminen Arvokas elämä –hanke /Paula.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Kooste Finna-organisaatioiden palautekyselystä Finna-konsortiokokous
Yleistä tutkimuksesta
Verkkotoimituskuntien yhteinen kokous Kehittämiskohteita Opetustoimen viestintä Yhteistyön kehittäminen Tiedotuskanavien valinnat Tiedotuskäytännöt.
Kokemuksia kilpailuttamisesta Kysely keväällä 2008 kunnille ja palveluntuottajille 59 vastaajaa.
Vau.fi SPOT®- kävijäprofiilitutkimusraportti Maaliskuu 2014.
Tähän tarvittaessa otsikko Kysely esi- ja perusopetuksen huoltajille Kirkkonummella
Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinnan strategia 2020 Työryhmä 3: Tiedon toisisijainen käyttö Pj. Sinikka Salo, Oulun kaupunki.
Isännöinnin Asiakastyytyväisyys yhteenveto 1 Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2010 (N9772) Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia.
© T 2 O Consulting Oy Liiketoiminnan tasapainoinen kehittäminen T 2 O Consulting Oy Juhani Pylkkänen Maj-Britt Rytkönen.
Isännöinnin Asiakaskuuntelututkimus 11/2014 JS-Audit Oy Yritysraportti Tulokset 12/2014 Vastaajamäärä 88.
Ulkoisen hallituksen merkitys liiketoiminnassa Veli-Matti Nopanen Pohjois-Suomen Hallituspartnerit ry.
Ryhmien tehtävistä : Etelä-Savon elinikäinen oppiminen ja nuorisotakuu Tuija Toivakainen ISO ELO -kokous.
Valtakunnalliset vammaisneuvostopäivät Jukka Lindberg, tilaajajohtaja.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Terveyspalvelujen tulevaisuus kunnissa Yhteenveto kuntapäättäjien ja kuntalaisten parissa toteutettujen tutkimusten tuloksista.
Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2012 Tulosyhteenveto Raportin kohderyhmä: JS-Audit Oy Vastaajia yhteensä: 50.
Energiarenessanssi Mahdollisuudet ja haasteet. Hallitus Huolto Isännöinti Asukkaat Taloyhtiö Osakkaat Sidosryhmät Muut kuin kaupungin 1.Kiinteistöliitto.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
Kansalaisten näkemykset sote-uudistuksesta ja valinnanvapaudesta
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
Puheenjohtajapäivät 2014, Kotka
Maaseutuverkosto vartissa
Kuntaraportti Siikalatva
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
Esityksen transkriptio:

Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä Marjut Joensuu Viestintä- ja koulutuspäällikkö Suomen Isännöintiliitto ry www.isannointiliitto.fi

Isännöinnin Asiakastyytyväisyystutkimus Liiketoiminnan kehittämistyökalu isännöintiyritykselle Sivutuotteena valtakunnalliset kokonaistulokset Toteutetaan vuosittain loka-marraskuussa, 4. kerran 2007 Suomen Isännöintiliitto ry koordinoi, Promenade Research Oy toteuttaa www.isannointiliitto.fi

Isännöinnin asiakastyytyväisyys 2006 -tutkimuksen tuloksia Osallistujat 101 isännöitsijätoimistoa 387 isännöitsijää 59 paikkakuntaa 8518 vastaajaa (taloyhtiöiden hallitusten jäsenet) noin 7500 taloyhtiötä Tiedonkeruu Paperilomakevastaaminen 80% Nettilomakevastaaminen 20% Asteikko 1-5 (1=heikko, 5= erinomainen) Vastausprosentti noin 32

Kaikki arvosanakysymykset Kokonaisarvosana Vastausjakauma N=8518 Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006

Hallitusten jäsenet Ikäjakauma Sukupuoli N=8518

Tiedottamisen määrä, laatu ja välineet kehittämiskohteita Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006

Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006 Kommunikointi isännöitsijän kanssa mielletään sujuvaksi, mutta määrä usein liian vähäiseksi Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006

Sähköisen viestinnän arvioinneissa huomattavat EOS-osuudet Eniten kokemusta sähköisistä palveluista: alle 46–vuotiaat puheenjohtajilla useammin kokemuksia kuin rivijäsenillä Heikoimpia arvosanoja: alle 46 vuotiaat uudet hallitusten jäsenet Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006

Tekijät joiden perusteella isännöintiin ollaan tyytymättömiä Tiedottaminen kiinteistönhuollosta ja muista jokapäiväisistä asioista ontuu Päätettyjä asioita ei hoideta sovitussa aikataulussa Isännöitsijätoimisto ei edesauta taloyhtiön pitkäjänteistä kehittämistä Kunnossapidon suunnittelu ja seuranta ontuu Hankittujen palveluiden laadusta huolehtiminen ontuu Korjaus- ja perusparannushankkeiden organisointi ontuu Isännöitsijän johtajuus taloyhtiön asioissa ontuu Isännöitsijän yhteydenpito riittämätöntä Sähköisiä tiedotuskanavia ei hyödynnetä Isännöintitoimisto on tehoton Pettyneet asiakkaat ovat erityisen pettyneitä näihin asioihin. Isännöinnin Asiakastyytyväisyys 2006

Isännöintitoimisto kuitenkin myi tämän. Miksi asiakas ei ole tyytyväinen? Taloyhtiö halusi tätä, mutta osti tämän. Isännöintitoimisto kuitenkin myi tämän.

Missä vika? Taloyhtiöllä ei ole visiota ja strategiaa eli yhteistä näkemystä siitä, miten taloyhtiötä johdetaan. Viestintäpalvelusta ei ole sovittu isännöintisopimuksissa. Isännöinnin rooli taloyhtiössä on epäselvä.

Viestintäpalvelu isännöintisopimuksiin Viestintäpalvelusta ei ole sovittu isännöintisopimuksessa. Viestintäpalvelu on määritelty ja hinnoiteltu isännöintisopimuksessa.

Isännöinnin rooli Isännöinti- Taloyhtiö yritys Palvelun- tuottajat Hankinta- osaaminen Luottamus Palvelun- tuottajat

Roolit taloyhtiössä Yhtiökokous Taloyhtiö Hallitus Pj. Osakkaat, sijoittajat Hallitus Pj. Asukkaat, käyttäjät

Roolit isännöintiyrityksessä Isännöintiyritys Taloyhtiö Yhtiökokous Osakkaat, sijoittajat Isännöintiyrityksen johto Isännöintipalvelut Hallitus Pj. Isän- nöitsijä Asukkaat, käyttäjät

Taloyhtiön viestintä Yhtiökokous Isännöintiyritys Taloyhtiö Palveluntuottajat Taloyhtiö Yhtiökokous Osakkaat, sijoittajat Isännöintiyrityksen johto Isännöintipalvelut Hallitus Pj. Isän- nöitsijä Asukkaat, käyttäjät

Isännöinnin uusi rooli taloyhtiön viestinnässä Isännöintiyritys Palveluntuottajat Taloyhtiö Yhtiökokous Osakkaat, sijoittajat Isännöintiyrityksen johto Isännöintipalvelut Hallitus Pj. Isän- nöitsijä Asukkaat, käyttäjät Välineet, palvelut Viestinnän johtaminen ja koordinointi Viestintätarpeet

Marjut Joensuu puh. (09) 5658 3122 marjut.joensuu@isannointiliitto.fi