Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Järjestökoulutus Pieti & Korhonen Co
Advertisements

1 Eurooppalainen kielitaidon arviointi- ja testausjärjestö
Potpuri Pereen päiväkodissa
LKK:n työnhakumaantait
VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Tämä on SUUNTA-työkalun käyttöön opastava diaesitys
Toimintaohjeet opelle
Ilon kautta tavoitteisiin Eveliina Pöllänen
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Executive Coach -koulutus
MIKÄ ON TIIMI?.
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
N-piirin johtamisvalmennus Klubitoiminnan suunnittelu (Strategia) N-piirin johtamisvalmennus Ossi Eloholma.
Faktoja jatkuvasti muuttuva toimintaympäristö vaatii organisaatiolta ja sen johdolta jatkuvaa kehittämistä ja kehittymistä vain 10 % organisaatioista toteuttaa.
Meri Heinonen Kestävän kehityksen kasvatuksen pääsuunnitteluryhmän kokous
Metropolian tietoturvapolitiikka Tai miltä se voisi näyttää.
Huolen puheeksiotto- koulutuksen palautteet
ITSETUNTEMUS JA OMA OSAAMINEN
Stratox Oy / HN / Oct 01 / for SiX1 määr arvi tavo kilp toim resu toim Strategia on yhteinen näkemys yrityksen suunnasta ja toimien yhteensovittaminen.
| | Osaamisen kehittäminen vanhuspalveluissa Tahkovuori Aija Hietanen ahietanen.vuodatus.net © Savonia-ammattikorkeakoulu.
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
ARVOT Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee Suuntaa toimintaa (Tiedetään mihin pyritään) Yhteinen käsitys suunnasta (Pelisääntöjä) Selkeä rakenne,
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA VASTUUALUE 1VASTUUALUE 3 VASTUUALUE 4 VASTUUALUE 2 SIHTEERI MALLISEURA RY / HALLITUS - dynaamisen organisaatiokaavion esittely.
Marja Toivonen gsm Tuumasta toimeen – seminaarin päätös Aktiivi
Johtajuus ja kansainvälisyys Siniboss 7. 6
STRATEGIAPROSESSI STRATEGIA Nykytilan analyysi, SWOT Skenaariot
Mitoitus yhteistyönä OPS-työ ja mitoitus Oulu Katariina Alha/W5W.
Vinkkejä koko koulun ASPnet- profiilin kirkastamiseksi ml. toimintakulttuuri Työpaja 3.
Opasnet on wiki-pohjainen järjestelmä joka pyrkii parantamaan päättäjien ja kansalaisten keskinäistä vaikuttamista. Eduskunnan ydinvoimapäätös: a) Hyvä?
Tietoturvallisuus osa 6
Kauneuden käytänteet HL-N. n Sama ryhmänohjaaja ensimmäisestä vuodesta kolmanteen vuoteen n Moduloitu opetus, jolloin yksi opettaja opettaa.
Seurantaa kehittämässä Ammattistartti-seminaari Jukka Vehviläinen / DiaLoog.
Ruuti - nuorten vaikuttaminen Helsingissä. Ruuti-toiminnan päämäärä Jokaisella nuorella on vähintään yksi myönteinen kokemus vaikuttamisesta.
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
PURKAAMO. Purkaamo -työskentelyn tavoitteet Orientoida ja aktivoida työyhteisöä opetussuunnitelmaprosessiin Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta.
Oppimisen tavoitteet ja osaamisen oivallukset SpiritUra -valmennuksessa Tavoitteeni - millaista muutosta tavoittelen valmennusprosessin tuloksena oman.
− työkalu toiminnan suunnittelun ja suunnitelman arvioinnin tueksi
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
Viestintäsuunnitelma
Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten. Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet:
Kysymys hyvästä ja pahasta, oikeasta ja väärästä
Kirkou – käynnistystilaisuus Maria Repo Helsingin kaupunginkirjasto.
Motivointi, sitouttaminen, yhteisöllisyys
Eveliina Okkonen & Johanna Hägg, LO-07
Haastatteluun valmistautuminen
Koulutuksen työelämälähtöisyyden hyvät ja huonot puolet AMOK: APE6/2005, KTM Ismo Koponen MO16,
Toimintaohjeet opelle
KESKI-POHJANMAA VUONNA 2030 –SEMINAARI Kommenttipuheenvuoro Ennakointiverkosto/Harri Lundell, KPEDU.
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Johdatus viestintään, kuudes luento
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
TEAviisarin käyttökoulutus klo
Klubin strategia työkalu KST
MOTTO, VISIO, MISSIO TAI MUU VASTAAVA OTSIKKO
Tulevaisuus on nuorten! Millainen olisi hyvä opettaja?
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee
Volitioprosessi, tahdon!
Evästystä paikalliseen ops-työhön
ERÄTAUKO-KOULUTUKSEN SUUNNITTELUPOHJA
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
Mitä muita asioita tulisi huomioida?
Avoimuus – kolme askelta
Esityksen transkriptio:

Ilman jatkuvaa kehitystä ja muutosta tulevaisuus on epävarma Konkreettisia askelia, joilla saavutamme visiomme Arvot Missio Perustehtävä Visio Millainen koulu 2010 Visio Millainen koulu 2010 Toiminta- ajatus Tätä ei koululla voi tehdä elleivät arvot ole mietitty valmiiksi. Strategiat Näitä ei saa olla liikaa. Max. 5 VISIO JA KESKEISET TAVOITTEET Täällä pitäisi koulujen käydä pientä yhteiskuntakeskustelua siitä, millaisia taitoja ja tietoja oppilailta tarvitaan esim Seuraavaksi tarvitaan yleinen aivoriihi ja visiointi siitä, miltä meidän koulumme näyttää Tämän jälkeen keskustelu tulisi siirtää oman koulun piirteisiin ja erityisesti niihin, jotka ovat viemässä oikeaan suuntaan. Lisäksi tulisi ideariihen kautta tuottaa uusia mahdollisia tapoja vision saavuttamiseksi. TÄMÄ ENSIN! Täällä pitäisi ryhtyä tarkemmin rajaamaan ja karsimaan niitä jo olemassa olevia tai uusia vahvuuksia ja keinoja, joilla koulu saavuttaa asettamansa vision. Tästä mahdollinen työmalli hieman myöhemmin. Koulun vahvuudet kannattaa ottaa hyvin käyttöön. TÄMÄ TOISEKSI!

Esimerkki 3 x 3 x 3 strategiasta - johtaa 27 toimenpiteeseen (4 x 4 x 4 -> 58) (2 x 2 x 2 -> 16) Pääsuunta 1 Konkreettiset, mitattavat toimenpiteet (n 3 jokaiseen) Alastrategia 1 Alastrategia 2 Alastrategia 3 Strategian tavoite / visio Pääsuunta 2 Pääsuunta 3 Alastrategia 1 Alastrategia 2 Alastrategia 3 Alastrategia 1 Alastrategia 2 Alastrategia 3 Konkreettiset, mitattavat toimenpiteet (n 3 jokaiseen) Konkreettiset, mitattavat toimenpiteet (n 3 jokaiseen) TÄSSÄ TYÖKALU ILMAN SELITYSTÄ

STRATEGIATYÖKALUN AVAAMINEN ESIMERKIN AVULLA Tähän keskelle tulisi kiteytettynä se mihin oma koulu pyrkii – visio – miltä meidän koulu näyttää esim Esim. HYVÄT EVÄÄT TULEVAISUUTEEN AMMATTITAITOINEN HENKILÖSTÖ Jokaiseen kylkeen tulee valita pääsuunta, joka tukee keskellä olevaa ajatusta. Tässä yhtenä pääsuunnista on henkilöstö. REKRYTOINTIKOULUTUSTYHY Jokainen pääsuunta jaetaan kolmeen alastrategiaan, jotka ovat kaikki tukemassa pääsuunnan toteutumista. Jokaisen alastrategian alle tulisi saada KOLME KONKREETTISTA TOIMEN- PIDETTÄ, jotka kuuluvat kyseiseen strategiaan. TÄRKEÄÄ! - ajan tasalla oleva koulutussuunnitelma - kaikki käyvät vuodessa väh. yhdessä koulutuksessa - talon sisällä järjestetään vuodessa kaksi omaa koulutustilaisuutta