PORKKANAPIRTTI PERHEKOTI 3.4.2017.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
HALSUAN VASU -avain kasvuun
Advertisements

Seurakuntien Lapsityön Keskus ja Lasten Keskus Selvitystyö 2000-luvun lapsiperheiden huolenaiheista Osa 2 – Lapsiperheellisten tutkimus.
. Rauman freinetkoulu.
Vihdin seurakunnan ilta
 Toiminta, joka tukee perheessä, parisuhteessa ja vanhemmuudessa jaksamista sekä perheessä tapahtuvaa kristillistä kasvatustyötä.  Perhekerho  Perheleirit,
Junioritoiminta Savonlinnan pursiseura. Vuosittain järjestetään •L•Leiri - kesän alussa - helpoin aika aloittaa harrastus •V•Viikkoharjoitukset –k–kerran.
Opettaja eettisenä kasvattajana Launonen Leevi, Opettaja eettisenä kasvattajana – historiallinen näköala kasvatusajattelun muutokseen.
PERHEHOIDON HYVÄT KÄYTÄNNÖT Perhehoitoliitto ry
ASUNTOLAKURSSI SUUNNITELMA.
Tavoitteet Aamu- ja iltapäivätoiminnalla on oma erityisluonteensa, jossa painottuu laadukas vapaa-ajan toiminta → olympiakasvatusmateriaalista poimittiin.
Terveysosaaminen ja media
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
1 TERVEYSTOIMI Terveystoimen strategia Arvot, toiminta-ajatus ja visio Kriittiset menestystekijät Arviointikriteerit ja mittarit Terla
KODIN JA KOULUN PÄIVÄ Rehtorin aamukaffe –tilaisuus;
VASTUUNTUNTO Ohjaus Käydään eettisiä keskusteluja (oikein, väärin). Kiitetään ja kannustetaan. Kontrolli Tarkastetaan tehtävät ja välineet. Vaaditaan,
Hakeminen Päivähoidon laatukriteerit
Sijaisperheiden ja sijoitettujen lasten kanssa tehtävä työ
Oppimiskäsitys Käsitys ammattitaidosta
YK:n lapsen oikeuksien sopimus (LOS)
YKSILÖ – JA PERHEKOHTAINEN LASTENSUOJELU
DEMOKRATIA, OSALLISUUS JA VAIKUTTAMINEN UNESCO-KOULUSSA
Terveystieto 7.
Arvo ja arvoitus Terveystieto 1, 2012.
Prosessikuvaus Joensuun normaalikoulun OPS –prosessista 2003
Varhaiskasvatuspalveluiden kehittämissuunnitelma Varhaiskasvatuspalveluiden visio Varhaiskasvatuksesta hyvä alku lapsen kasvulle, kehitykselle.
Työntekijän kokemuksia asiakkaan kohtaamisesta jalkautuvassa työssä
Perusopetuksen opetussuunnitelma 2016
MITÄ TIETOA JA OSAAMISTA LASTENSUOJELUTYÖ TARVITSEE? Lastensuojelun tila nyky-Suomessa Helsingin yliopisto Ylisosiaalineuvos Aulikki Kananoja.
Saku Ylä-Soininmäki Psykologi, Lahden ammattikorkeakoulu
MIELENTERVEYSTYÖ JA OMA JAKSAMINEN Copyright Tero Lappalainen 2011
VARHAISKASVATUSSUUNNITELMA
Terveysosaaminen ja media
Koulussa elämää opettelemassa
AH Lastensuojelulaki sosiaalityön arjessa Oulun seudun lastensuojelun kehittämisyksikkö Arja Honkakoski Sosiaalityön kehittämispäällikkö.
Suomen mielenterveysseura
Lapsen oikeudet kuvakäsikirjoitus
Miksi lasten suojelu hämmentää? mirja satka helsingin yliopisto
Hoito- ja kasvatustyö lastensuojelun sijaishuollossa - erikoistumisopinnot 30 op Yleisiä tavoitteita Opiskelija jäsentää ja kehittää työtään moniammatillisessa.
TURVALLINEN HOITOYMPÄRISTÖ 0-6 VUOTIAAT. 0-6 v. lapsille  ei pieniä esineitä, koska lapsi voi tukehtua  ulkona aidat, ettei lapsi karkaa  luotettavat.
Moision päivähoitoyksikkö Kiusaamisen ehkäisy suunnitelma.
Perhesosiaalityö  Lastenvalvojien palvelut Johtava sosiaalityöntekijä- lasten- valvoja 3 lastenvalvojaa  Ennaltaehkäisevä perhetyö Johtava perhetyöntekijä.
VaVe-koulutus Sininauhaliitto Vapaaehtoistoiminnan muodot Psykososiaalista tukea tuottava vapaaehtoistoiminta Tukea tuottava toiminta esim. tukihenkilötoiminta.
Mitä yksilö / yhteisöt / yhteiskunta voi tehdä ehkäistääkseen mielenterveyden häiriöitä? vastaa vain siihen, mitä kysytään (keskity tähän koko vastauksen.
Helena Törmi ”Painavaa asiaa” Lapsen ylipainon ehkäisy, ylipainoon puuttuminen ja perheen tukeminen.
Hippiäiset Varhaiskasvatussuunnitelma vuotiaiden sisarusryhmä Pieni, kodikas päiväkoti Päiväkotihistoriaa 40 vuotta, Hippiäiset 2004 alkaen.
Nuorten tieto- ja neuvontatyön auditointi- ja itsearviointimalli Heta Malinen Lähde: Mervi Ahola.
Lastensuojelun perhetyö Imatran kaupunki Hyvinvointipalvelut.
Kadonnutta vanhempaa etsimässä Tarja Hiltunen Tohtorikoulutettava Jyväskylän yliopisto Lapsi- ja läheistyön koordinaattori Sininauhaliitto.
Lähiötalo -toimintamalli Kuntaliiton kilpailu 2015 Kirsti Kurki.
Lapsen ja nuoren tukeminen ja osallisuuden vahvistaminen kuntouttavilla elementeillä Petra Suonio 2012.
PERHEPÄIVÄHOITAJAN AMMATTITUTKINTO Petra Suonio 2011.
Kasvatustyylit Petra Suonio 2011 perhepäivähoitajat.
Psyykkisen kehityksen keskeiset tekijät ja uhkat eri ikäkausina
Johtaja Jorma Kauppinen Opetushallitus EDUCA-messut
Lapsen osallisuus sosiaalityössä
Tiimikoulu Raimo Laaksonen ja Vesa Joutsen
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
YH 1, OPS Aloitustunti.
Sosioemotionaalinen kehitys
Yksilön lyhyt historia
SEURAAVAT TAIDOT HYÖDYLLISIÄ OHJAAMISESSA JA KOHTAAMISESSA
Lapsen osallisuus sosiaalityössä
VARHAISKASVATTAJA LUO TURVALLISEN KASVU- JA OPPIMISYMPÄRISTÖN
Miten Turussa edistetään hvvinvointia ja ehkäistään syrjäytymistä?
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
PORKKANAPIRTTI PERHEKOTI
FC NOKIA ”Laadukasta tyttöfutista huipulle asti”
Opiskeluhuollon palvelut
Koivurinteen päiväkodin kehittämissuunnitelma
Koulun aloitus: Uusi askel lapselle ja vanhemmalle
Esityksen transkriptio:

PORKKANAPIRTTI PERHEKOTI 3.4.2017

PERUSTEHTÄVÄ Lastensuojelulain mukainen, ammatillisesti toteutettu, perhekeskeinen, kodinomainen, aikuisjohtoinen, huostaanotettujen, sijoitusvaiheessa leikki- tai alakouluikäisten lasten kokonaisvaltainen hoito-, kasvatus- ja huolenpitotehtävä Toiminnassa korostuu terveen elämän ja liikunnan merkitys sekä ohjaava- että työkasvatus Pyrkimys saattaa lapsi yhteiskuntaan vastuuntuntoisena, sosiaalisena, itsetuntoisena ja elämänhaluisena ihmisenä 3.4.2017

TOIMINTA-AJATUS Lähden elämään vastuuntuntoisena, sosiaalisena, itsetuntoisena ja elämänhaluisena. Kodinomaisuus, yksilöllisyys ja turvallisuus tukevat ”varttani”. Rakennusaineeni imen vuorovaikutuksesta Juureni ovat hyvä ilmapiiri 3.4.2017

TOIMINTAA OHJAAVIA ARVOJA Arvopohja perustuu ihmisoikeuksien kunnioittamiseen. Suvaitsevaisuus, henkinen ja fyysinen hyvinvointi ja turvallisuus, toisten kunnioittaminen, mielipiteen vapaus, tasa-arvoisuus ja yksilöllisyys Avoimuus, toiminnan ulospäin suuntautuneisuus 3.4.2017

Hoito- ja kasvatusperiaatteet Lapset kohdataan yksilöinä sekä yksilöllisesti Aikuiset ovat aidosti läsnä ja sitoutuneita kasvatustehtävään Lapsia kannustetaan ilmaisemaan omia mielipiteitään ja tunteitaan Kasvatus on aikuisjohtoista, vastuullista ja suunnitelmallista toimintaa (rajat, rakkaus, rohkaisu elämäntaitoihin) 3.4.2017

Kasvatuksen tavoitteet (haasteet) Kasvattaa lapsista itsetuntoisia kansalaisia, joilla on realistinen käsitys oikeasta ja väärästä. He ovat rehellisiä, suvaitsevaisia ja heillä on hyvät käyttäytymistavat. He ovat yhteistyökykyisiä ja kokevat yhteisöllisyyttä niihin ryhmittymiin joihin he kuuluvat esim. perheen, harrastuksen, työskentelyn ym. kautta. 3.4.2017

Heillä on terveet elämäntavat ja rohkeutta noudattaa niitä. … Heillä on terveet elämäntavat ja rohkeutta noudattaa niitä. He ovat vastuullisia niin itsestään kuin muistakin He ovat kriittisiä, heillä on kykyä arvioida omia sekä muiden mielipiteitä ja toimintoja. 3.4.2017

Toiminnan arviointi ja kehittäminen Käytännön tasolla toimintaa peilataan ja arvioidaan eri yhteistyötahojen luona tukikäynneillä, työnohjauksessa, henkilökunnan arvokeskusteluissa, asiakassuunnitelman tarkistamisneuvotteluissa, hoito - ja kasvatussuunnitelmien tarkistuksissa Toimintaa kehitetään kouluttautumalla, avoimella yhteistyöllä kaikkien yhteistyötahojen kanssa, vertaisryhmä työskentelyllä Asiakastyytyväisyys kyselyillä Aktiivisesti mukana erilaisissa sijaishuollon ja lastensuojelun hankkeissa 3.4.2017