Pentamino-ongelma  Pentamino on viiden neliön muodostama kuvio  Asetetaan pentamino satataulun päälle, lasketaan peittoon jäävien numeroiden summa ja.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

Eveliina Sirkeinen: Tekstianalyysi ja mielipidetekstit netissä
Yhtälön ratkaiseminen
Murtolukujen kertolasku
Estemenetelmät.
MK-Budjetti ohjelma Exceliin
Ohjaus työssäoppimisen oppimisympäristöissä Seija Rannikko.
Voimista liikeilmiöihin ja Newtonin lakeihin
Kielten tasotesti TAMK /Joni Sallila.
 Kyky harkita asioita monipuolisesti ja järkevästi  Ongelmat tarkasti tai löyhästi määriteltyjä  Arki vs. tiede  Miten tutkimustieto pätee arjen ongelmissa?
Numeerisia ja algebralllisia menetelmiä MA 12
Lukemaan oppii vain lukemalla
Valitse seuraaviin vaihtoehtotehtäviin oikea vastaus…
Ensimmäiselle luokalle Paattisten kouluun syksyllä 2010.
TIETOKONEOHJELMAN RAKENNE OHJELMALLA ON KAKSI OSAA  MÄÄRITYSOSA TIETOJEN KUVAUKSIA VARTEN  SUORITUSOSA TIETOJEN KÄSITTELYÄ VARTEN.
Metoditehtävä 1.Tee ohjelma, jonka tehtävänä on laskea jonkin tietyn käyttäjän syöttämän välin numeroiden summa. (Esim. käyttäjän syötöllä 1 ja 5 ohjelma.
Tampereen Aikuiskoulutuskeskus1 Toteutuminen 2 ryhmää, TAO ja TAKK verkkotaitojen opetuspäivää 7 viikon lähiopetusjakson aikana Käytössä.
KERTAUSTA PERUSASTEEN MATEMATIIKASTA Piia junes
Prosenttilaskua, tiivistelmä
Kuolinpesän omistusjärjestelyt
Juhani Tamminen ProAkatemialla vierailu 2014
Seuraava sivu Tekijä Marina Green-Järvinen, Tietotekniikka-ja kommunikaatiokeskus Tikoteekki.
Tiedon esittäminen.
KUN LASKEMINEN EI SUJU.
Kuolinpesästä omaan omistukseen
Kimble- game Intensiivikurssi.
Kympit – Kymenlaakson maahanmuuttajien paremman integraation tueksi Teemafoorumi Höyrypanimo, Kotka Metallialan osaamiskartoitus Riitta.
Murtoluvun supistaminen
Valmius tulevaisuuteen Arto Saloranta.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Algoritminen ajattelu
Matemaattiset oppimisvaikeudet
Toimisto-ohjelmat TVT osana Sädettä. Tehdään kyselylomake joko tekstinkäsittely- tai taulukkolaskentaohjelmalla. Pilvipalveluita käytettäessä saadaan.
PARAABELI (2. ASTEEN FUNKTION KUVAAJIA)
5. Lineaarinen optimointi
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Mallinnusmenetelmät 5 – Emilia Partanen Optimointiopin seminaari - Syksy 2005 Mallinnusmenetelmät.
Voima.
Vaihteluväli ja keskipoikkeama
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Tehtävänanto, otsikko, aloitus ja lopetus esseekokeessa
Algoritmin esittäminen
Ohjelmassa tänään Algoritminen ongelmanratkaisu Algoritmin määritelmä
MONILUKUTAITO Monilukutaito on kyky hankkia, muokata, tuottaa, esittää ja arvioida tietoa erilaisissa oppimisympäristöissä ja -tilanteissa. Myös hahmottaa,
TASO 1. SISÄLTÖALUE 2 Teema 2 Osaamistavoite 1 1
Jukka Saari haastattelu. Tietoa jota et ehkä tiennyt henkilöstä jota et tiennyt!!!
KYSELYT SOVELTUVUUSKOKEESSA Kuullun ymmärtäminen, kuinka hyvin hakija kykenee pitämään kuulemaansa tietoa mielessä, keskittymiskyky, ohjeiden ymmärtäminen.
KAIKUJA KAIVOKSELTA KOULUTUKSEEN TULEVAISUUDEN OSAAJAT MITÄ OPISKELIJALTA VAADITAAN.
Murtolukujen kertolasku Supistaminen ennen kertomista.
TERVEYSTIETO 8 1. Tunne itsesi. Tunne itsesi Itsetunto tarkoittaa omien hyvien puolien ja heikkouksien tuntemista sekä niiden arvostamista. Kukaan ei.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
Määrällinen tutkimus.
Viiden suora -peli ristinolla-peli (viiden suora) esim. yhtälön ratkaiseminen, prosenttilaskenta, sähköopin perussuureet (PUImURI) jne. 11x11-ruudukko,
Toimisto-ohjelmat TVT osana Sädettä.
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
TERVEYTEEN VAIKUTTAVAT TEKIJÄT
Luvut 16 ja 17 Motivoitunut ja sitoutunut opiskelija
Algoritminen ajattelu
Luku 07 Motivaatio saa ihmisen liikkeelle.
Magneettikoe Mitkä materiaalit tarttuvat magneettiin?
14. ENSIAPUTAIDOT HÄTÄTILANTEESSA
Matematiikkaa 3a, Kerto- ja jakolaskuja © Varga–Neményi ry 2016
1 Ydinsisällöt.
Murtoluku Murtoluku on jakolasku, jota ei ole laskettu loppuun asti.
9. Aritmeettiset operaatiot
Murtolukujen kertolasku
Arvot: luottamus, kunnioitus, tasa-arvo, joustavuus, sivistys
Talvityhyt-seminaari turvallisuutta - terveyttä - työkykyä -
Roolileikki - Läksykerhossa
Iitin yläaste Matematiikka 7. luokka
Matematiikan oppimisvaikeudet
Esityksen transkriptio:

Pentamino-ongelma  Pentamino on viiden neliön muodostama kuvio  Asetetaan pentamino satataulun päälle, lasketaan peittoon jäävien numeroiden summa ja jaetaan se viidellä.  Miten saat nopeasti selville, meneekö jako tasan ja ellei mene, mikä on jakojäännös?

Ongelmanratkaisutaidon osatekijät  Ymmärtävä luku- ja kirjoitustaito  Affektiiviset tekijät  Matemaattiset taidot  Strategiat ja heuristiikat  Selektiivisyys  Taito hahmottaa kokonaisuus

Ymmärtävä luku- ja kirjoitustaito  Ymmärtävä luku- ja kirjoitustaito – Tehtävän ymmärtäminen –Kyky käsitellä ja tuottaa matemaattista informaatiota •Mm. Omat muistiinpanot)  Affektiiviset tekijät  Matemaattiset taidot  Strategiat ja heuristiikat selektiivisyys, eli kyky tehdä järkeviä valintoja  Taito hahmottaa kokonaisuus

Affektiiviset tekijät  Ymmärtävä luku- ja kirjoitustaito  Affektiiviset tekijät –Innostuu –Jatkaa sinnikkäästi  Matemaattiset taidot  Strategiat ja heuristiikat  Selektiivisyys  Taito hahmottaa kokonaisuus

Matemaattiset taidot  Ymmärtävä luku- ja kirjoitustaito  Affektiiviset tekijät  Matemaattiset taidot –Yhteen- ja jakolasku heti aluksi –Myöhemmin mm. Muuttujan idea  Strategiat ja heuristiikat  Selektiivisyys  Taito hahmottaa kokonaisuus

Strategiat ja heuristiikat  Ymmärtävä luku- ja kirjoitustaito  Affektiiviset tekijät  Matemaattiset taidot  Strategiat ja heuristiikat –Kokeilee erikoistapauksia –Systemaattisuus –Variointi –Taulukointi  Selektiivisyys  Taito hahmottaa kokonaisuus

Selektiivisyys  Ymmärtävä luku- ja kirjoitustaito  Affektiiviset tekijät  Matemaattiset taidot  Strategiat ja heuristiikat  Selektiivisyys =Kyky tehdä järkeviä valintoja –Aloittaa helpoista erikoistapauksista  Taito hahmottaa kokonaisuus

Taito hahmottaa kokonaisuus  Ymmärtävä luku- ja kirjoitustaito  Affektiiviset tekijät  Matemaattiset taidot  Strategiat ja heuristiikat  Selektiivisyys  Taito hahmottaa kokonaisuus –Kaikkien edellisten koordinointi •Osaset pysyvät ’hanskassa’ •Päämäärä pysyy mielessä