Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTeija Korpela Muutettu yli 6 vuotta sitten
1
Viiden suora -peli ristinolla-peli (viiden suora) esim. yhtälön ratkaiseminen, prosenttilaskenta, sähköopin perussuureet (PUImURI) jne. 11x11-ruudukko, pelataan pareittain, kummallakin pelaajalla omat ruutukohtaiset kysymykset ja kilpakumppanin vastaukset
2
Pelin kulku Peli päättyy viiden suoraan Jos menee väärin? Vaihtoehdot:
11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 A B C D E F G H I J K 1. Pelin aloittaja (x) merkitsee ruutunsa omalla pienellä merkillä, katsoo omasta paperistaan kyseisen ruudun kysymyksen ja kertoo vastauksen kilpakumppanilleen. 2. O:n pelaaja tarkistaa vastauksen paperistaan, jos vastaus on oikein ruutu menee X:lle. O jatkaa seuraavaksi valitsemalla oman ruudun ja katsoo omasta paperistaan kyseisen ruudun kysymyksen. 3. Mikäli O saa ratkaistua oikein oman kysymyksensä hän saa ruudun itselleen. Vuoro vaihtuu. Jos menee väärin? Vaihtoehdot: o x O O X A: Ruutu menee vastustajalle x O x B: Ruutu on molemmille O C: Ruutu ei ole kummankaan käytössä vaan se mustataan. Pelaajat päättävät minkä vaihtoehdon (A, B vai C) mukaan pelataan O O Peli päättyy viiden suoraan
3
Taktisia vinkkejä Peli kannattaa aloittaa mahdollisimman keskeltä, koska silloin on eniten tilaa rakentaa omaa kuviota. Seuraavaa siirtoaan kannattaa miettiä valmiiksi ja ryhtyä ratkaisemaan sitä jo siinä vaiheessa, kun kilpakumppani ratkaisee omaa tehtäväänsä, näin säästyy aikaa.
4
Vinkkejä Aloittaja voidaan arpoa esimerkiksi kivi-paperi-sakset -menetelmällä. Tehtäväpapereita voi vaihtaa pelin päätyttyä, niin saadaan eri tehtävät ratkaistavaksi. Jos viiden suoraa ei synny: voittaja selviää, kun lasketaan X- ja O-ruutujen lukumäärät.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.