Case-työskentely Rovaniemellä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ä OHJAUSKESKUSTELU JA OHJAUKSEN TY Ö V Ä LINEET Teema 1. Ohjausprosessi ja ohjauksen ty ö v ä lineet Oppilaanohjauksen kehitt ä minen P ä ivi-Katriina.
Advertisements

Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Lapsikeskeinen tilannearvio Lastensuojelutarpeen arviointi peruspalveluiden sosiaalityössä Vertaiskonsultaatioseminaari Metsä-Luostolla /
Kaikkien aikojen Porvoo Alla tiders Borgå KUULEMISTILAISUUS JA JATKOTYÖSTÖ NUORTEN KUULEMINEN PORVOOSSA.
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Asiakasosallisuuden edistäminen Kokemuksia pelillisestä kehittämisestä
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Innokylän arviointimittari
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Tervetuloa Innokylään
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Työhyvinvointia järjestötyöpaikoille
Mitä VamO-hankkeessa on meneillään Rovaniemellä
Monialainen yhteispalvelu
Sähkötysavain ”morsetin”
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
ASIAKKAIDEN OSALLISTUMISEN TOIMINTAMALLIN RIKASTAMISEN JA PARASTAMISEN TYÖPAJA THL.
Tietoturvan soveltaminen käytäntöön
Työkokous - palkkatuki ja sen vaikuttavuus
Sosiaalialan tehtävärakenne
Tervetuloa Innopajaan
Osallisuus vammaissosiaalityössä
Esteellisyys KA-työryhmissä
Opinnoista töihin KP OTE Hyvinvointitiimi
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Tavoite- ja kehityskeskustelut prosessina, syksyllä 2014
RAI-välineiden arviointi Rovaniemen omaisten työryhmässä
Työyhteisöhaastattelujen yhteenveto
Terveiset Yö-ryhmästä
Aikuisten kyselyn alustavia tuloksia
Päätösten lapsivaikutusten arviointi
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Esteellisyys KA-työryhmissä
Innopaja
SOS II TYÖPAJA 2 Maanantai
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Mitä Kiekun kehitysehdotukseen kannattaa täyttää Pointissa?
Uusi suunta työelämään -hanke
Aikuissosiaalityön prosessi Tanskassa
Henkilökohtainen budjetointi
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Kumppaniksi ry:n palkkatuella työllistettävien
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
ETSIVÄN NUORISOTYÖN KÄSIKIRJA
Kehittäjä-sosiaalityöntekijä Nelli Lindroos, Rovaniemen kaupunki
LAPE-PÄHKINÄT vol Keino osallistua Pirkanmaan vanhemmuuden ja parisuhteen tuen palveluiden kehittämistyöhön - Tekstidia Dian voi valita.
Meneillään oleva tutkimustoiminta/Mari Kivistö
Arviointi, vaikutukset ja vaikuttavuus HYTE -työssä
Tulospalkkiojärjestelmä PKKY:ssä
Työhyvinvoinnin vertaiskehittäminen Työhyvinvointikyselyn tulosten käsittely työyhteisön kanssa ja vertaissparraus-toimintamallin esittely Osastonhoitajat.
Innokylän Verstas tutuksi
VamO-hankkeen Rovaniemen alueellisen asiakasosallisuusryhmän tapaaminen
Innopaja
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
VamO -hankkeen työntekijät Iiris-keskus
VamO-hanke tuo asiakasosallisuuden palvelujen kehittämiseen
Muutoksen tuulet Eksoten alueella
[‎15.‎5.‎ :27] Katariina Kontu:
Annukka Harjula, kokemusasiantuntija
Kokemuksia yhteiskehittämisestä
RAI Espoossa
Kehittäjätyöntekijä Ellinoora Mantere, Rovaniemen kaupunki
Koulutuskiertue Suomen Sotaveteraaniliitto, Leena Seppälä.
Esityksen transkriptio:

Case-työskentely Rovaniemellä Kehittäjätyöntekijä Ellinoora Mantere, Rovaniemen kaupunki

Case-työskentely Esimies valitsee työntekijälle päättyneen asiakasprosessin, joka käydään läpi case –työskentelyssä. Rovaniemellä päätettiin, että työntekijät valitsivat Casen, josta toivoivat palautetta Prosessin ei tulisi olla yli 6 kk vanha, jotta asiat olisivat työntekijällä tuoreessa muistissa Esimies ja työntekijä valmistautuvat Case -työskentelyyn perehtymällä prosessin dokumentteihin Case arvioidaan ja dokumentoidaan erillisellä arviointipohjalla

Case-työskentelyn keskustelun runko 1. Lainsäädäntö ja järjestelmä Palvelutarpeen arvioinnin, palvelusuunnitelman ja päätösten arviointi (mm. palvelutakuu, prosessin kesto vs. asian kiireellisyys, olennaisten tietojen kirjaaminen ja kieliasu, riittävän osaamisen varmistaminen palvelutarpeen arvioinnissa, päätöksen yksilölliset perustelut, asiakkaan näkemyksen huomioiminen,...) 2. Organisaatio Onko prosessi noudattanut sovittua palvelutarpeen arvioinnin rakennetta ja käytäntöjä? (Valmistautuminen, sovittujen välineiden käyttö, osallistava kirjaaminen, miten asiakkaan osallisuutta prosessissa on edistetty?) 3. Asiakasjärjestelmä Onko asiakasjärjestelmässä merkitty kaikki oikein?

Case-työskentelyn arviointi 1. Miten asiakasprosessi toteutui työntekijän arvion mukaan? a) Mitkä asiat prosessissa menivät hyvin? b) mitkä asiat olisivat voineet mennä paremmin? 2. Esimiehen näkemys työntekijän vahvuuksista ja kehittämistä vaativista osa-alueista: 3. Asetetut tavoitteet ja keinot asiakastyön kehittämiseksi: 4. Case-työskentelyn arviointi: Auttoiko case –työskentely työntekijää oman asiakastyön kehittämisessä, miten?

Case-työskentelyt toteutettiin keväällä 2019.. + - Informatiivinen, antoi paljon tietoa miten asiakasprosessi oli työntekijällä sujunut teknisesti. Oma työ tulee näkyväksi Esimiehet saivat kattavan kuvauksen koko työyhteisön kehittämiskohteista asiakasprosessiin liittyvien kirjauksien ym. osalta Työntekijät kokivat saaneensa Case- työskentelystä hyvää palautetta koskien esim. omia kirjaamiskäytäntöjä Case-työskentelyä haluttiin jatkaa, työntekijät valitsevat casen. Vikana kun tuijottaa vaan tekniseen puoleen - onnistuneet kohtaamiset eivät tulleet näkyväksi Työntekijän vahvuudet eivät tulleet esiin -> voisiko Case-työskentelyä elävöittää jotenkin? Ei sopinut ohjaajille, koska työnkuva erilainen Case-työskentelyn yhdistäminen osaksi kehityskeskustelua?

Löydä meidät: www.innokyla.fi/web/tyotila3989514 www.ulapland.fi/vamo Tervetuloa mukaan! Löydä meidät: www.innokyla.fi/web/tyotila3989514 www.ulapland.fi/vamo