Ennen luottamusverkostoa: Tunnistautumissopimus suoraan pankin kanssa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti laskuttajille
Advertisements

Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti kuluttajalle
Holvi.com -maksutili 1 Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa
Verkkopankkien tietoturva
Tilastotietoja pankkien maksu-järjestelmistä Suomessa
Pk-yrityksen rahoituskysely toukokuu 2002 julkaisijat Finnvera Oyj ja Suomen Yrittäjät ry.
1 TILASTOTIETOJA PANKKIEN MAKSU- JÄRJESTELMISTÄ SUOMESSA
KANSALAISEN ASIOINTITILI SOSIAALIASIAMIESPALVELUSSA.
Tilastotietoja pankkien maksujärjestelmistä Suomessa
Kansalaisen asiointitili asiakkaan näkökulmasta Sähköisen asioinnin tietoturvallinen viestintäkanava kansalaisen ja viranomaisen välillä. Osa Suomi.fi-portaalia.
Mikä HYRRÄ ? Anne Heikintalo, ProAgria Länsi-Suomi
Käyttöoikeustietojen välittäminen Haka-luottamusverkostossa FinELib-päivä Arto Tuomi CSC - Tieteen tietotekniikan keskus Oy.
VALTIOVARAINMINISTERIÖ HKO, Valtion IT-toiminnan johtamisyksikkö Julkishallinnon sähköisen asioinnin rakenneosat Kehitettävät yhteiset alustat,
Lainaus Haasteet lähitulevaisuudessa Uuden kirjastojärjestelmän valmisteluryhmän kokous Ari Ahlqvist
VETUMA, verkkotunnistaminen ja - maksaminen Tietotekniikkaosasto Ismo Aulaskari
Kansalaisen tunnistus- ja maksamispalvelu VETUMA Tietotekniikkaosasto Ismo Aulaskari
Prosessin pää-/ongelmakohdat  Ilmoittaja – Opettaja, ohjaaja, tentinvalvoja, toinen opiskelija, ulkopuolinen henkilö, epäilty opiskelija itse – Nimetön.
Kelan kuntoutusraha - toimeentuloturva kuntoutuksen aikana Anne Flak suunnittelija.
1 VERKKOPANKIN JA VERKKOPANKKITUNN USTEN KÄYTTÖ 2015 IRO Research Oy.
Laki hallinnon yhteisistä sähköisen asioinnin tukipalveluista 571/
TERVETULOA OPPILAITOSTEN VEROPÄIVÄÄN Verohallinto.
Helsingin yliopiston mobiilivarmennepilotti Ville Tenhunen, Juha Ojaluoma
Tervetuloa Tekesin asiointipalveluun! Palvelussa annetut tiedot tallentuvat suoraan Tekesin tietokantaan, mikä vähentää virheiden mahdollisuutta ja nopeuttaa.
Copyright © Tekes Innovaatiot sosiaali- ja terveyspalveluissa Innovaatiosta käytännöksi Maarit Lahtonen DM
Asiaka s KORTTIMAKSUT Maksamine n KIIRE, kiireiset asiakkaat K PÄÄ ASIAKAS MUKAVUUS, Mukava palvelu asiakkaalle Lisäpalvelu t Veikkaus, Lotto.
Perusmaksutilidirektiivi Rahoitusmarkkinaosasto II Kuuleminen Risto Koponen.
Suomi.fi-palvelut Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0.
Kuluttajan e-Lasku Juha Mäkinen
SÄHKÖINEN LASKUTUS Lähde: Taloushallinnon taitajaksi, 2014.
Mobiilivarmenteet Hakassa Henri Mikkonen Haka-seminaari
Kuluttajatarvitsee pankkia Kuluttaja tarvitsee pankkia s
Suomi.fi-valtuudet Toiminnallisuuksien esittely-simulaatio
Suoraviivainen viestintä julkishallinnon asiakkaille
2C Metsätalouden veroilmoituksen täyttäminen Suomi
Varsinais-Suomen ELY-keskus/Sirkka Rantala
Kuva C. Hoidon ja laskutuksen kulku tapauksessa, jossa kunta ohjaa potilaan hoitoon erikoishammasteknikolle tai muulle proteettista hoitoa antamaan hyväksytylle.
Varhaiskasvatuksen tietovirrat ja kansallinen palveluarkkitehtuuri
Mitä etuja on Mobiilimaksulla?
Oirekartoitin Asiakkaan käyttöohje.
Tässä käsittely ohjaus-yhteistyössä
Ota 2. jaksossa.
LIIKEKIRJEET.
Laskutusprosessin tavoitetilan kuvaus
Elinikäisen ohjauksen / tieto-, neuvonta- ja ohjauspalvelujen kokonaisuus ns. OHJAAMO – malli (luonnos TEM) Kansalainen oppimisen ja työn siirtymissä.
OmaVero.
<Maakunnan nimi>
Raha, korko ja pankkilaina
Trafi - Ajoneuvot Rekisteröintiprosessien kuvaus
Sinulle - Verohallinnon verkkopalvelut
Hankintalain mukainen menettely
Sote ja Valinnanvapaus Kela Esa Tallbacka Inari Otonkoski
Avoin rajapinta Espoon kaupungin internet-sivuille
Suomi.fi-yrityssivusto
Kysely Varsinais-Suomen maakunnan verkkopalveluista Maria Nykyri /muutosorganisaation viestintäyksikkö Elokuu 2018.
Olemme lähellä ja läsnä
OTE maakunnassa -Polut kuntoon
TOIKE-hanke Verkostomaisen työkyvyn tuen mallin rakentaminen osatyökykyisille Työryhmä: Tuija Cojoc, Tuula Haukka-Wacklin, Heli Hauta, Virpi Heikkinen,
Tilastotietoja pankkien maksujärjestelmistä Suomessa
Yhteinen monialainen asiakas-suunnitelma
Tulorekisterin vaikutus palkanlaskentaan
Hyvinvointitiimin pilotti
YHTEISPALVELUN TEHOSTAMISHANKE ETENEE
Tilastotietoja pankkien maksujärjestelmistä Suomessa
RAPIAT-työryhmä. Asiakasprosessin kuvaus (rajapinta-asiakkaat)
ICT-hanke YritysCRM ICT-projektipäällikkö: Anne-Marie Aartola
Tilastotietoja pankkien maksujärjestelmistä Suomessa
Hyväksytyt palveluntarjoajat
Kelan palvelukanavat Neuvontapalvelupäivät, Paasitorni
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Esityksen transkriptio:

Ennen luottamusverkostoa: Tunnistautumissopimus suoraan pankin kanssa Asiointipalvelu Esimerkiksi Kela, verottaja, Veikkaus tai muu taho, joka haluaa tunnistaa asiakkaansa sähköisesti Tunnistusvälineen tarjoajat Pankit -tunnistautuminen pankkitunnuksilla Teleoperaattorit - tunnistautuminen mobiilivarmenteella Väestörekisterikeskus - tunnistautuminen kansalaisvarmenteella Pankkien TUPAS-rajapinta Asiakas tunnistautuu

Luottamusverkostossa tunnistautuminen tapahtuu välityspalvelun kautta Pankkien TUPAS-rajapinta Asiointipalvelu Esimerkiksi Kela, verottaja, Veikkaus tai muu taho, joka haluaa tunnistaa asiakkaansa sähköisesti Välityspalvelun tarjoaja Tekee sopimuksen tunnistusvälineiden tarjoajien kanssa Asiointipalvelu tekee sopimuksen välityspalvelun kanssa Tunnistusvälineen tarjoajat Pankit -tunnistautuminen pankkitunnuksilla Teleoperaattorit - tunnistautuminen mobiilivarmenteella Väestörekisterikeskus - tunnistautuminen kansalaisvarmenteella Esim. SAML tai OIDC -rajapinta Asiakas tunnistautuu