Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

TOIKE-hanke Verkostomaisen työkyvyn tuen mallin rakentaminen osatyökykyisille Työryhmä: Tuija Cojoc, Tuula Haukka-Wacklin, Heli Hauta, Virpi Heikkinen,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "TOIKE-hanke Verkostomaisen työkyvyn tuen mallin rakentaminen osatyökykyisille Työryhmä: Tuija Cojoc, Tuula Haukka-Wacklin, Heli Hauta, Virpi Heikkinen,"— Esityksen transkriptio:

1 TOIKE-hanke Verkostomaisen työkyvyn tuen mallin rakentaminen osatyökykyisille
Työryhmä: Tuija Cojoc, Tuula Haukka-Wacklin, Heli Hauta, Virpi Heikkinen, Sinikka Karhu, Päivi Lehtimäki, Anni Mäkelä, Anne Sundberg, Miisa Visakorpi, Janina Yliluoma Palvelumuotoilun konsultti: Marika Järvinen, FinnMedi Oy

2 Verkostomaisen mallin rakentamisen työvälineet
Palvelumuotoilu Pshp ja Epshp työryhmässä (kaksi kertaa kuukaudessa) Verkostotyöpajat (4) Punaisten henkilöiden verkoston kokoaminen Info-tapaamiset toimijoille Asiakaskehittäjätyöryhmä Asiakastarinat ja dokumentoidut asiakaspolut: työllinen, työtön, yrittäjä

3 Palveluekosysteemi ASIAKAS Pilvipalvelu Internetsivut ja -palvelut
Työkykykoordinaattori ASIAKAS Työlisyys ja uravalintaohjaus TOIKE Perhe ja ystävät Työpaikka Työyhteisö ABC Koulutuspalvelujen tarjoajat Osatyökykyinen Sosiaaliturva-palvelut Integroitu digitaalinen palveluvarasto Kuntoutuspalvelut Terveydenhuollon palvelun tarjoajat

4 Reitti työelämään Töihin Töihin Reitti räätälöidyille palvelupoluille
Palvelukokonai-suuden suunnittelu yhdessä Reititys suuntaa antaville poluille Työtön Työssä oleva Yrittäjä Avun hakeminen heikentyneen työkyvyn vuoksi Osatyökykyisen tunnistaminen ja palveluun ohjaus Perusterveydenhoito Työterveyshuolto Erikoissairaanhoito Työllisyyspalvelut TE-toimisto KELA TOIKE Toimintakykykeskustyyppiset palvelut Työkykykoordinaattorin palvelut kulkevat rinnalla, tukea tarpeen mukaan Palvelueko-systeemi tarvittavin palvelukoko-naisuuksin

5 Miten asiakkaiden kokemuksia aiotaan hyödyntää?
Asiakaskokemusten perusteella muokataan palvelukokonaisuuksia ja kehitetään TOIKEn toimintaa Mallin kehittämiseen perustettu asiakastyöryhmä tehtävät rakennetaan yhdessä ensimmäisessä tapaamisessa Systemaattinen asiakastyytyväisyyskysely tietoa palvelukokemuksesta ja sen hyödystä asiakkaalle Asiakkaiden palvelukokemuksia mitataan myös asiakashaastatteluilla tunne palvelukokemuksesta merkitys palvelusta

6 Verkostomaisen toimintamallin hyöty asiakkaalle?
Osatyökykyisen työkyvyn tuen palvelut toimivat maakunnassa toisistaan tietäen palvelut ovat koordinoituja verkostossa ei tehdä päällekkäistä palvelua palvelupolku nopeutuu ja joustavuus lisääntyy

7 Keskustelua Kuinka yksityiskohtaisia polkuja (yrittäjä, työllinen, työtön) on mahdollista toteuttaa? Voiko palveluntarjoajien palveluja laittaa aikajärjestykseen? Onko mahdollista, että kunkin tahon palvelut/palvelupolut kuvattu yhtenevästi ja kuinka niistä saadaan yhtenäisiä asiakkaan kannalta? Rajoitteet ja mahdollisuudet?

8 stm.fi/hankkeet/osatyokykyisyys
Kiitos! stm.fi #OTEhanke stm.fi/hankkeet/osatyokykyisyys Etunimi Sukunimi


Lataa ppt "TOIKE-hanke Verkostomaisen työkyvyn tuen mallin rakentaminen osatyökykyisille Työryhmä: Tuija Cojoc, Tuula Haukka-Wacklin, Heli Hauta, Virpi Heikkinen,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google