Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Toimintaohjeet opelle
Opitaan ja työskennellään yhdessä
Anne Leppänen, Hannele Torvinen & Seija Koskela
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
Palautetaidot ja opponointi
Ajatuksia oppimisesta
Savonia-ammattikorkeakoulu Liiketalous Kuopio | Opinnäytetyön nimi Tekijä: Etunimi Sukunimi Ohjaaja:
Marja Susi/TUAS Vastaa esitettyihin kysymyksiin omalta kohdaltasi lyhyesti. Korvaa kysymykset omilla vastauksillasi. Kiitos!
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
Verkko-opetuksen laatukäsikirja Kristiina Karjalainen, Ulla Ritvanen Erika Löfström Laadun teoriasta käytäntöön työpajat
Verkko-opetuksen laatukäsikirja ja verkostotoiminnan laatu Annika Evälä, Kristiina Karjalainen SVY-yhdyshenkilöpäivä
Opiskelun ja opetuksen tukipalveluiden ja hallinnon viitearkkitehtuuri Pekka Linna, CSC.
Toimintaohjeet opelle
5/2007 Kv. harjoittelun haasteet sessio 15 Kv. kevätpäivät, Seinäjoki
Taitajat framilla Taru Toivonen & Teemu Vesalainen.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Palautetaidot ja opponointi Rinna Toikka. Opponoinnin tarkoitus Oppia lukemaan kriittisesti Laajentaa näkökulmaa Synnyttää tieteellistä keskustelua Auttaa.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
RAAHEN SEUDUN HYVINVOINTIKUNTAYHTYMÄ
Minno meets Innokylä – Innopaja
-projektin koordinaatio Jenni Wessman, Peppi Saikku
Lämpimästi tervetuloa!
Työpaja 2: Uudistunut Finna.fi viestintäkanavana
Eero Nukari - Työterveyslaitos
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Valmentajakoulutuksen suunnittelu
Verkkokoulutuksen tietoisku
Finna.fi:n etusivu-uudistuksen suunnittelu
Tervetuloa Innokylään
Mistä tunnistan innovaation? Juha Järvinen asiantuntija, innovaatiot
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
Open Space –työskentelymalli edellisten esitysten syventämiseksi
TOIKE-hankkeen toimintamalli ja nykytila Polut hoitoon ja kuntoutukseen -kokeilujen OTE7 vertaisoppimispäivät Tampere Kärkihanke: osatyökykyisille.
Tiekartta digitaalisuuteen
Miten Learning cafén ideaa voisi hyödyntää työpaikalla / työpajalla?
OTE maakunnassa -Polut kuntoon -hanke
Hyvien käytäntöjen dialogit Yhdessä eteenpäin työpaja 25. 4
Osatyökykyisille tie työelämään
Hoitopaikanvalinta.fi Verkkopalvelun kehittämistyö – missä mennään?
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
THL:n asiakkuustyön ja CRMn vaikuttamissuunnitelma
Partion johtamismallin avulla
Polut hoitoon ja kuntoutukseen –koordinaatiohanke vt
Polut hoitoon ja kuntoutukseen OTE7 projekti – Toimintamallin prototyyppi Leini Sinervo ja Nina Nevala.
Mikä on koordinaatiohanke ja miten se tukee alueellisia kokeiluja
Työpajan ohjelma   Teema: Miksi osatyökykyisille tarvitaan uusi työkyvyn tuen toimintamalli 9.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi Työpajan avaus ja.
Mikä on koordinaatiohanke ja miten se tukee alueellisia kokeiluja
Arvionti ja kokeilujen esitykset Oulu 23.1.
OTE7 Polut hoitoon ja kuntoutukseen projekti
Yhteiskehittäminen Innokylässä
Merja Lyytikäinen ja Hanne Savolainen
Satakunnan polut hoitoon ja kuntoutukseen
Polut hoitoon ja kuntoutukseen Kohti työkyvyn tuen toimintamallin prototyyppiä Etunimi Sukunimi.
Klo – Polut hankkeen työkokous Yhteisen toimintamallin työstö pienryhmissä ja yhteinen purku.
Innopaja
Työikäisten kuntoutus
Siirtymä uusimuotoiseen kuntoutukseen – implementaatiotutkimus Aslak-kuntoutuksen päättymisestä ja KIILA-kuntoutuksen aloittamisesta (SIKU)
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
OTE maakunnassa – Polut kuntoon
Innopaja
Kokeilut käytäntöön – Arviointi kaikkien taidoksi!
209:my ois Otetaan koko Savonian opintosuunnitelmassa käyttöön toimintatapa, jossa opiskelija rakentaa itselleen oman virtuaalisen OIS-ympäristönsä. Se.
Kuntoutuksesta ja työttömyydestä
Satakunnan polut hoitoon ja kuntoutukseen Kärkihanke: Osatyökykyisille tie työelämään (OTE) / STM Vertaisoppimispäivät Oulu
Tuetun päätöksenteon koulutus
PAKU –Palvelupolut kuntoon!
Innopaja
Esityksen transkriptio:

Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5 Digitaalisen oppimisohjelman työpaja Jyväskylän vertaisoppimispäivä 5.10.2017 klo 13-15 Eero Nukari

© Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi Työpaja - seuraavat 2h Mikä digitaalinen oppimisohjelma? Learning cafe -työskentelyllä oppimisohjelma eteenpäin Yhteenveto 2.1.2019 © Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi

© Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi Mikä oppimisohjelma? Digitaalinen oppimisohjelma hoitoon ja kuntoutukseen ohjaamisen uudesta toimintamallista Oppimisohjelma havainnollistaa monimutkaisia asioita ja auttaa ihmisiä ymmärtämään toimintamallia ja sen hyötyjä paremmin Digitaalista oppimisohjelmaa voidaan hyödyntää sekä ammattilaisten koulutuksessa että viestinnässä ja toimintamallin käytäntöön levittämisessä -> Keskeinen työkalu hankkeen tuotoksista viestittäessä Kokeiluhankkeet ovat oppimisohjelman asiakkaita ja loppukäyttäjiä. 2.1.2019 © Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi

© Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi 2.1.2019 © Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi

© Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi 2.1.2019 © Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi

Oppimisohjelman pohjapiirustus Kenelle? Asiakasrajapinnassa työskenteleville ammattilaisille, jotka kohtaavat työssään osatyökykyisiä ja jotka haluavat kehittää omaa ammattitaitoaan ja tehdä moninäkökulmaista verkostoyhteistyötä Oppimistavoitteet? Oppija ymmärtää osatyökykyisyyteen liittyvät käsitteet Oppijan valmiudet tehdä moninäkökulmaista organisaatiorajat ylittävää yhteistyötä kehittyvät Oppija näkee osatyökykyisen henkilön kokonaisuutena sekä aktiivisena toimijana ja oman asiansa asiantuntijana Oppija ymmärtää hoitoon ja kuntoutukseen liittyvän uuden toimintamallin ja osaa käyttää sitä omassa työssään Millainen oppimisohjelma? Selkeä, puhutteleva ja kiinnostava Huomioi sekä työttömät että työssä olevat osatyökykyiset henkilöt. 2.1.2019 © Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi

© Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi Rakenne, versio 1 Etusivu Mitä on osatyökykyisyys? Työ- ja toimintakyvyn tuen uusi toimintamalli Osatyökykyisten palvelut Asiakasnäkökulma Moninäkökulmainen yhteistyö 2.1.2019 © Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi

Oppimisohjelman työstä Learning cafe -menetelmällä Learning cafe on: Tapa ideoida ja oppia Yhteistoimintamenetelmä keskusteluun, tiedon luomiseen ja siirtämiseen Mahdollisuus kommentoida ja kyseenalaistaa toisten näkökulmia - tärkeää myös yhteisen mielipiteen löytäminen Learning cafe eli oppimiskahvila – Toimintamalli (Hanna Savolainen, THL) https://www.innokyla.fi/web/malli2825539 2.1.2019 © Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi

© Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi Työskentelyn tavoite Palautetta ja uusia ideoita oppimisohjelman käsikirjoituksen jatkokehitykseen Kokeiluhankkeiden ”ääni” kuuluviin oppimisohjelmaan 2.1.2019 © Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi

© Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi Prosessi Viisi ryhmää, viisi pöytää, viisi puheenjohtajaa 15 minuuttia aikaa ideoida ja hakea vastauksia pöytäkohtaiseen kysymykseen –> pöydän vaihto, vain puheenjohtaja jää pöytään Pöytien vaihdon yhteydessä puheenjohtaja tiivistää edellisten ryhmien tuotokset pöytään tuleville Kirjataan kaikki ideat ja ajatukset post-it lapuille ”määrä on laatua” hengessä Lopuksi yhteenveto pöytien tuotoksista (Laura Seppänen) 2.1.2019 © Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi

Pöytien kysymykset ja puheenjohtajat Mitä sisältöä ja mihin kohtaan meidän kokeilu toisi oppimisohjelmaan? (Laura) Miten motivoimme ammattilaiset käyttämään oppimisohjelmaa ja miten sitä markkinoimme? (Eero) Miten oppimisohjelmassa kuvataan palveluiden oikea-aikaisuutta ja mitä palvelun oikea-aikaisuus tarkoittaa? (Nina) Miten oppimisohjelma voisi kannustaa ammattilaisia asiakaslähtöisyyteen? (Niina) Miten oppimisohjelma voisi auttaa eri alojen ammattilaisia yhteistyöhön? (Leini) 2.1.2019 © Työterveyslaitos | Esittäjän Nimi | www.ttl.fi

Kiitos! ttl.fi @tyoterveys @fioh tyoterveyslaitos tyoterveys