Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset

Advertisements

Innostavan esityksen muistavat kaikki. Ideasta käytäntöön NY 12h –leirin esitys2008.
Alustava liiketoimintasuunnitelma
… löytyykö markkinoita?
Avainlippu- bränditutkimus Avainlippu-bränditutkimuksen toteutus ja tavoitteet  Toteutustapa 1. Kvalitatiivinen tutkimus (kaksi ryhmähaastattelua,
Tietokanta.
Toimintajärjestelmän rakentaminen
Ohjaaja: Ville Hentilä, Elisa Oyj Valvoja: Prof. Jukka Manner
Kökkötraktori-verkkokauppa
Asiakkuudet luovalla alalla
Laatu LAATU EI TARKOITA SITÄ, ETTÄ TUOTE TAI PALVELU ON ABSOLUUTTISESTI HYVÄ VAAN SITÄ ETTÄ SEN TEKEMISEEN KÄYTETTÄVÄT MENETELMÄT JA TOIMINNOT ON DOKUMENTOITU.
MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Missä menee suomalaisten ruokakulttuuri?
1 AD – ryhmä ja johtoryhmä Asiantuntijana markkinoinnin professori Hannu Kuusela.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
Ratkaisunesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Erilaista verkkokaupankäyntiä Markus Myllymäki, TJ markus
Palvelun muotoilu, Workshop
Käsitteellisen mallinnuksen tekniikkaa
Miten verkko-opetuksen laatua mitataan? VOPLA-työpaja VVYOP´
TUOTTEEN LAATUMUUTTUJA
TUME II / TILASTOLLINEN OSUUS DATAN LAATU SEPPO RÄSÄNEN SAVONIA-AMK TERVEYSALA KUOPIO KEVÄT TYTUT21.
Ohjelmistotekniikka ja projektinhallinta, 4 op
Asiakasvalinta Asiakaskriteerit Asiakaspriorisointi Asiakashyödyt Asiakkaan päätösprosessi.
JANIKA, ANKI, HABEN, EMILIA
Projektityöskentely Projekti käsitteenä Projektin vaiheet Projektin asettaminen Projektin suunnittelu Projektin käynnistäminen ja toteuttaminen Projektin.
KÄYTTÄJÄKOKEMUKSEN HYÖDYNTÄMINEN NEUVONTAPALVELUIDEN UUDISTAMISESSA Asiakaslähtöinen kunta, Heli Rantanen,
SOTET Tuloskortin seuranta 4/2016. Asiakkaan palvelukokemus ja osallisuus
Pääkaupunkiseudun yliopistojen palvelukeskus PAVE
Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi
Vaikuttavuuden arviointi
Tuotteen dokumentointi
Kano-malli – asiakastarpeiden luokittelu
Onnistuneen tietovarastoprojektin edellytykset
Henkilöstö ja johtaminen asiakaskokemuksen tekijänä
Nova Scola Finlandia Teemaseminaarin Osanottajat
NY Vuosi yrittäjänä Yrittäjyyttä ja työelämäoppeja käytännössä
Millaisin mittarein vaikuttavuutta voidaan mitata?
Kilpailijat Teemu ja Niko.
Teollisuuden sijoittuminen
YRITYKSENI PAHIMMAT KILPAILIJAT
LIIKEKIRJEET.
Yritykseni pahimmat kilpailijat
Tuotteen nimi.
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Majoituspalvelun ostopäätökseen vaikuttavat tekijät Turun Osuuskaupan hotelleissa Opinnäytetyö, Hanne-Mari Tuike, Turun ammattikorkeakoulu.
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
T Tietojenkäsittelyopin ohjelmatyö Laatupalkinto
<Hankkeen nimi>
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Mittarit – mitä ja miten mitata
<Hankkeen nimi>
Työikäisten kuntoutus
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
Eroja ja yhtäläisyyksiä
Satakunnan polut hoitoon ja kuntoutukseen Kärkihanke: Osatyökykyisille tie työelämään (OTE) / STM Vertaisoppimispäivät Oulu
Yrittäjyys antaa virtaa
BtoB ASIAKKAAN TARVE MATKAILUALALLA
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
Päivittäinen toiminta Mittarit Muutos toiminnassa
…arviointia? (jo toimiva, mutta soveltuvin osin aloittavakin yritys)
Omavalvonta -työpaja THL:ssa
VERTTI Verkostojen suorituskykymittaristo.
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – (CTQ tree)
Kano-malli Etunimi Sukunimi.
Esityksen transkriptio:

Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely – CTQ Helsingin kaupunki Kaupunginkanslia 26.12.2018

Laatukriteeripuu – asiakastarpeen jäsentely - CTQ Asiakkaan tarve Vaikuttavat asiat Olennaisinta laadulle Millä Mitataan Tavoite Helsingin kaupunki Kaupunginkanslia 26.12.2018 Pohjautuu SixSigma CTQ malliin

Laatukriteeripuu - esimerkki Tuote tietous Arviointi koulutuksen jälkeen Vähintään 4 asteikolla 1-5 Asiakaspalvelun taidot Hyvä palvelu Asiakkaan huomiointi NPS kommentit asiakaspalvelijasta Vähintään 8 Nopea toimitus Montako tuntia tilauksesta Max 24h Toimitus laatu Tuote ehjänä perille NPS kommentit tuotteesta Vähintään 8 Hinta Halvempi kuin kilpailijoilla Hintakartoitus Vähintään 2% halvempi Halpa tuote Laatu Parempi kuin kilpailijoilla Hukka valmistuksessa PCE yli 20% Asiakkaan tarve Vaikuttavat asiat Olennaisinta laadulle Millä Mitataan Tavoite Helsingin kaupunki Kaupunginkanslia Pohjautuu SixSigma CTQ malliin 26.12.2018

Laatukriteeripuu – miten täytetään Laatukriteeripuuta käytetään kuvaamaan asiakkaan tarve mitattavina komponentteina. Asiakkaan tarve 1) jaetaan niihin asioihin, jotka vaikuttavat eniten tarpeen täyttymiseen 2). Seuraavaksi mietitään mitkä ovat olennaisimmat laatuun vaikuttavat tekijät kullekin asialle 3). Viimeiseksi selvitetään millaisella mittarilla muutosta voidaan seurata 4) ja mikä on mittaamiselle asetettu tavoitearvo 5).  1) Mitä asiakas on sanonut tarvitsevansa tai arvostavansa? 2) Minkä asioiden ymmärrämme vaikuttavan asiakkaan kokemuksen muodostumiseen? 3) Mitkä on olennaisin vaikuttava tekijä asiakaskokemuksen takana 4) Millaisella mittarilla kutakin laatukomponenttia on parasta mitata 5) Mikä on selkeä ja mitattavissa oleva tavoitearvo kullekin mittarille Hinta Halvempi kuin kilpailijoilla Hintakartoitus Vähintään 2% halvempi Halpa tuote Laatu Parempi kuin kilpailijoilla Hukka valmistuksessa PCE yli 20% Asiakkaan tarve Vaikuttavat asiat Olennaisinta laadulle Millä Mitataan Tavoite Helsingin kaupunki Kaupunginkanslia 26.12.2018 Pohjautuu SixSigma CTQ malliin