Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Avainlippu- bränditutkimus 2006. Avainlippu-bränditutkimuksen toteutus ja tavoitteet  Toteutustapa 1. Kvalitatiivinen tutkimus (kaksi ryhmähaastattelua,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Avainlippu- bränditutkimus 2006. Avainlippu-bränditutkimuksen toteutus ja tavoitteet  Toteutustapa 1. Kvalitatiivinen tutkimus (kaksi ryhmähaastattelua,"— Esityksen transkriptio:

1 Avainlippu- bränditutkimus 2006

2 Avainlippu-bränditutkimuksen toteutus ja tavoitteet  Toteutustapa 1. Kvalitatiivinen tutkimus (kaksi ryhmähaastattelua, 20-34-vuotiaat sekä 35-55-vuotiaat) 2. Internet-paneeli, 2 x 500 vastaajaa  Tavoitteena selvittää 1. Avainlipun synnyttämät mielikuvat 2. Avainlipun brandilupaus 3. Avainlipun merkityssisältö

3

4  Vastaajalle näytettiin Avainlipun kuva  Kysymys: mikä tunnus tämä on? Avainlippu-bränditutkimus

5

6  Vastaajia pyydettiin luonnehtimaan Avainlippu-tunnusta väittämäparien avulla  Vastaukset annettiin viisiportaisella asteikolla  Vain ääripäät oli nimetty Avainlippu-bränditutkimus

7

8  Väittämät: 14 + 14 (joka toinen vastaaja)  ”Miten hyvin seuraavat väittämät sopivat kertomaan tuotteesta tai palvelusta, jossa on tämä (Avainlippu) tunnus?”  Arviointi asteikolla 5-1 (erittäin hyvin - erittäin huonosti) Avainlippu-bränditutkimus

9

10

11  Sini-testi: vastaajia pyydettiin katsomaan tarkkaan kuvassa olevia tietoja  Millaisen mielikuvan saatte tuotteen valmistajasta, laadusta, ominaisuuksista, valmistusmaasta ja tuotemerkistä  Vastausasteikko 5-1: joka toiselle vastaajalle esitetyssä kuvassa oli mukana Avainlippu-tunnus, joka toiselle ei Avainlippu-bränditutkimus

12 Sini-kuivain Avainlipulla ja ilman

13

14 Johtopäätelmiä Avainlippu:  Positiivinen, selvä ja uskottava viesti  Tunnetaan nimeltä  Sopii hyvin alkuperämerkiksi  Perinteinen, mutta samalla myös uudenaikainen  Avainlippu-tuote työllistää

15 Johtopäätelmiä Avainlippu:  Antaa varmuuden tuotteen valmistuksen alkuperästä  Sopii yhtä hyvin palveluihin  Lupaa korkeata kotimaisuusastetta  Herättää myönteisiä mielikuvia alkuperästä, valmistajasta, laadusta ja brändistä

16 Kiitos!


Lataa ppt "Avainlippu- bränditutkimus 2006. Avainlippu-bränditutkimuksen toteutus ja tavoitteet  Toteutustapa 1. Kvalitatiivinen tutkimus (kaksi ryhmähaastattelua,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google