Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTopi Kivelä Muutettu yli 9 vuotta sitten
1
Avainlippu- bränditutkimus 2006
2
Avainlippu-bränditutkimuksen toteutus ja tavoitteet Toteutustapa 1. Kvalitatiivinen tutkimus (kaksi ryhmähaastattelua, 20-34-vuotiaat sekä 35-55-vuotiaat) 2. Internet-paneeli, 2 x 500 vastaajaa Tavoitteena selvittää 1. Avainlipun synnyttämät mielikuvat 2. Avainlipun brandilupaus 3. Avainlipun merkityssisältö
4
Vastaajalle näytettiin Avainlipun kuva Kysymys: mikä tunnus tämä on? Avainlippu-bränditutkimus
6
Vastaajia pyydettiin luonnehtimaan Avainlippu-tunnusta väittämäparien avulla Vastaukset annettiin viisiportaisella asteikolla Vain ääripäät oli nimetty Avainlippu-bränditutkimus
8
Väittämät: 14 + 14 (joka toinen vastaaja) ”Miten hyvin seuraavat väittämät sopivat kertomaan tuotteesta tai palvelusta, jossa on tämä (Avainlippu) tunnus?” Arviointi asteikolla 5-1 (erittäin hyvin - erittäin huonosti) Avainlippu-bränditutkimus
11
Sini-testi: vastaajia pyydettiin katsomaan tarkkaan kuvassa olevia tietoja Millaisen mielikuvan saatte tuotteen valmistajasta, laadusta, ominaisuuksista, valmistusmaasta ja tuotemerkistä Vastausasteikko 5-1: joka toiselle vastaajalle esitetyssä kuvassa oli mukana Avainlippu-tunnus, joka toiselle ei Avainlippu-bränditutkimus
12
Sini-kuivain Avainlipulla ja ilman
14
Johtopäätelmiä Avainlippu: Positiivinen, selvä ja uskottava viesti Tunnetaan nimeltä Sopii hyvin alkuperämerkiksi Perinteinen, mutta samalla myös uudenaikainen Avainlippu-tuote työllistää
15
Johtopäätelmiä Avainlippu: Antaa varmuuden tuotteen valmistuksen alkuperästä Sopii yhtä hyvin palveluihin Lupaa korkeata kotimaisuusastetta Herättää myönteisiä mielikuvia alkuperästä, valmistajasta, laadusta ja brändistä
16
Kiitos!
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.