Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jousto-hanke (ent. Joustavuutta oppimiseen) OPH:n seurantakäynti
Advertisements

Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
Ammattikorkeakoulutuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimuspäivät sekä yliopettajapäivät Seinäjoella Aija Töytäri-Nyrhinen, TtL Projektipäällikkö.
Johtavat ammattiin. Monimuotoiset opinpolut johtavat ammattiin Kesto: 01/ /2011 Kohderyhmä: Koulutuskeskus Sedun opiskelijat, opinto-ohjaajat, erityisopettajat,
K-P ammattiopiston kuulumisia!. Saimme 4 kultaa, yksi kaksoisvoitto ja 4 pistesijaa!
Lapin sosiaalityön ja sosiaalialan opetus- ja tutkimuskeskus Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys –hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus- ja opetuskeskuksien.
Ammatillisen koulutuksen kysymykset ja silta työelämään VAMPO toimenpiteet 64, 65, 66 Opiskelijoille suunnatut tukitoimet ja erityisopetus yleisissä ammatillisissa.
Koordinaatti – Nuorten tieto- ja neuvontatyön kehittämiskeskus -Valtakunnallinen nuorisotyön palvelu- ja kehittämiskeskus. Toiminta käynnistyi Koordinaatin.
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tulevaisuuden haasteet ja ratkaisut Ylijohtaja Mika Tammilehto
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Opetushallituksen puheenvuoro Pääjohtaja Aulis Pitkälä Ammatillisen peruskoulutuksen läpäisyohjelman loppuseminaari.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Osaamisen tunnistaminen ja dokumentointi OVA –verkoston tapaaminen ) Kirjoitetaan osaamistodistus/annetaan osaamismerkkejä.
Osaamistodistus työllistämisen monitoimityökalu Taidolla tulosta -työllisyyden asiantuntijaseminaari
ALOITUSINFO PROJEKTIKOORDINAATTORI SARI ÅGREN Toimintakulttuurin kehittäminen.
VESO Anne Hakanen Pirjo Vuorio Jaana Karlamaa NOPS 7.5. Osa-aikainen erityisopetus.
TYÖVOIMAKOULUTUS JA REFORMI
Reformi haltuun OKM.
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
LARK5-hankkeen workshop Sari Mikkola
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
HelliTalent Moniammatillisesti toimien - yhdessä yrittäen
Työelämäosaajana OKM.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
- Johtoryhmän toimintasuunnitelma
Tervetuloa Innokylään
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
Opetustoimi osana Jyväskylää
Opetus- ja kulttuuriministeriö Lukiouudistuksen maakuntakiertue
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry
Ammatinen koulutus uudistuu
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Sosiaalialan tehtävärakenne
Esityksen nimi / Tekijä
Sosiaalisen kuntoutuksen valtakunnallinen kehittämishanke SOSKU
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Vantaan ammattiopisto Varia Projektit Syksy 2014
Luovat menetelmät osallisuuden ja osaamisen tukena
AMMATILLISEN OPINTOPOLUN KRIITTISET KOHDAT
HIEKKIKSEN YRITTÄJYYSKASVATUSHANKE
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
OT-keskus Erityistaso
Hankeen tavoitteet ja toimenpiteet
Ammatillisen koulutuksen reformista
Kela ammatillisen kuntoutuksen kokeilu Pähee OTE
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
TäsmäKoulutus ja muut osaamisen kehittämisen palvelut
Taitava-hankkeen hyvät käytänteet
Ammatillisen koulutuksen ops-työkalu ja toimintaympäristö / liittymät
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Tervetuloa Innokylään!
Omnia.fi/yhteishaku.
Validointi vapaassa sivistystyössä
Kirjoita omia muistiinpanoja tähän
Tervetuloa työelämätoimikuntatyöhön
Mitä jokaisen ammattilaisen tulee osata ja tietää nepsystä?
Liikkuva ja osallistuva amis – työkykyinen ja luova ammattilainen
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
– sujuvien siirtymien kansallinen koordinointi
Kumppanuus-/yrityspolkumalli
Esityksen transkriptio:

Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui 20.9.2018 Joustavuutta oppimiseen Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Merja Rui Pedagogisten ratkaisujen kehittäminen ja opetusjärjestelyjen joustavoittaminen yksilöllisten opintopolkujen ja työn ohella opiskelun mahdollistamiseksi ja tukemiseksi Hankkeen yhteiset tavoitteet: Erilaisten opetuksen ja ohjauksen toimenpiteiden sekä toimintamallien ideointi, suunnittelu ja kehittäminen, opetus- ja ohjaushenkilöstön osaamisen vahvistaminen mm. yksilön ohjaus, opiskelijan innostaminen ja kohtaaminen sekä ammatillisen kasvun tukeminen, ryhmädynamiikka (valmennusohjelma), työelämälähtöisen opetuksen kehittäminen mm. työvaltaiset oppimisympäristöt ja opetusmenetelmät, työhönvalmennusmenetelmät, yksilölliset oppimispolut, opiskelijoiden osallisuuden kehittäminen, huoltajayhteistyö , työelämään tai jatko-opintoihin siirtymisen tukeminen ja edistäminen, osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen osaksi jokapäiväistä toimintaa, hankeverkoston kehittämispajat Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet: Perustutkintokohtaisissa työpajoissa selvitetään opintojen läpäisyastetta kuvaavia tilastoja ja opiskelijoiden ilmoittamia keskeyttämisten syitä. Näiden tietojen pohjalta analysoidaan opintojen keskeyttämisen ja/tai keskeyttämisvaarojen määriä ja keskeisimpiä syitä sekä etsitään vaihtoehtoisia ratkaisumalleja keskeyttämisen vähentämiseksi ja läpäisyn tehostamiseksi Työpajoissa asiantuntijat ohjaavat opetus- ja ohjaushenkilöstöä (opettajat, opo, kuraattori, atto-opet, pulssi, kaupungin työpaja) sekä työpajoihin osallistuvia opiskelijoita alakohtaisten tietojen analysoinnissa. Toimenpiteet tarkentuvat työpajojen jälkeen alla oleviin laatikoihin Autoalan pt Logistiikan pt Metallialan pt Lähihoitajan pt Liiketalouden pt Salpaus Salpaus Tuoterengas Kaupungin työpajat oppimisympäristö-jen kehittäminen -> kaupungin työpajat AOTT-koulutus ryhmädynamiikan kehittäminen ryhmäyttämistyö-kalujen avulla opetusta tukevien pelien kehittäminen yksilöllisten oppimistyylien huomioiminen AOTT-koulutus opiskelijan identiteetin ja osaamisen vahvistaminen luovuuden, draaman ja osallisuuden avulla (LUDO-pilottiryhmä) opetuksen kehittäminen: pajatoiminnalla tukea lääke-laskuihin AOTT-koulutus ryhmädynamii-kan kehittäminen ryhmäyttämistyö-kalujen avulla osallistuminen nivelvaiheen koulutukseen kodin ja koulun välisen yhteistyön kehittäminen yksilöllisten oppimistyylien huomioiminen yksilöllisten oppimispolkujen mallintaminen (esim. nopeapolku/ täsmäpolku/ yrittäjyyspolku) oppimistyyli-matriisin kehittäminen ja kokeilupajat AOTT-koulutus alueyhteistyön kehittäminen (mm. nuorisotoimi, perusopetus, Kela) henkilöstön koulutus hankeverkos-ton kehittämis-pajoihin osaalistuminen ja koordinointi opetuksen ja ohjauksen sekä oppimisympäristö-jen kehittäminen -> työpajat Osaamis-todistukset Työpajatyöskente-lyn opinnollista-minen Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui

Joustavuutta oppimiseen 20.9.2018 Joustavuutta oppimiseen