Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Jousto-hanke (ent. Joustavuutta oppimiseen) 2011-2013 OPH:n seurantakäynti 11.9.2013.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Jousto-hanke (ent. Joustavuutta oppimiseen) 2011-2013 OPH:n seurantakäynti 11.9.2013."— Esityksen transkriptio:

1 Jousto-hanke (ent. Joustavuutta oppimiseen) 2011-2013 OPH:n seurantakäynti 11.9.2013

2 Läpäisy2007 aloittaneet 2008 aloittaneet 2009 aloittaneet 2010 aloittaneet * Salpaus, koko 61,2 65,3 63,7 58,2 Salpaus, kone- ja metalli 55,4 63,6 58,6 38,6 Salpaus, logistiikka 45,9 60,6 60 62,5 Salpaus, sos. ja terveysala 63 69,5 65,1 51,8 Salpaus, liiketalous 58,9 73,2 63,9 71,4 Salpaus, muovi 61,9 61,1 45,5 26,3 Salpaus, luonnonvara- ja ympäristöala 54,1 59,8 49,6 55 *luku ei ole vielä vertailukelpoinen, koska läpäisyprosentti muodostuu 3, 5 vuoden ajalta

3 Jousto-hankkeen tavoitteet TuotoksetMuuta Joustavien ja yksilöllisten oppimispolkujen toteutus Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen - henkilöstön ohjaaminen -prosessikuvaus Fojo-malli Yrittäjyys opetusmenetelmänä Kome Opiskelijoiden motivaation parantaminen monipuolistamalla oppimisympäristöjä, opetusmenetelmiä ja opiskelijoiden osallisuutta Yrittäjyys opetusmenetelmänä pilottiryhmälle (kiinteistönhoitajat) Fojo-malli pilottiryhmälle Kome Toimintatapakysely Attointegrointi Lautapelit, Pulmapaini, Tangram Mobiililaitteiden hyödyntäminen Koko Salpaus levitetty muille aloille ja koulutuksen järj. Kome Henkilöstön ohjausosaamisen kehittäminen Keskitetty ohjaus; pedagogiset pajat, opekokoukset, henkilökohtainen ohjaus jne. (arviointi, osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen, yksilölliset opintopolut, työssäoppiminen, eril. opetusmenetelmät, nuorten kohtaaminen ja amm. kasvun tukeminen) Ryhmänohjaajan työkaluboxi Attointegrointi Lautapelit, Pulmapaini, Tangram Koko Salpaus Kome, varhoitajat,tiedotta minen koko Salpaus

4 Jousto-hankkeen tavoitteet TuotoksetMuuta Laadukkaan osaamisen tunnistamis – ja tunnustamisprosessin kehittäminen Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen - henkilöstön ohjaaminen - prosessikuvaus Yksilöinti/ henkilökohtaiset opiskelupolut Jatkuva sisäänotto Fojo Ryhmänohjaajan työkalupakin käyttöönotto Ryhmänohjaajan työkaluboxi käytössä syksy 2013 alkaenKoko Salpaus Vertaismentorikoulutus8 osallistujaa ; kehittäjiä, opettajia, opoja -Vermeryhmät talon sisällä ; opot, uudet opet, esimiehet, opettajat

5 Jousto-hankkeen tavoitteet TuotoksetMuuta tiivis yhteistyö eri hankeverkostojen kanssa TopLaaja, Valu, Pajaoppiminen, Erityisen hyvää Nuorisopalvelut, Tuoterengas, syrjäytymisen ehkäisy koskien opiskelijoita, jotka ovat vahvistaneet vastaanottavansa opiskelupaikan, mutta jättävät tulematta tai poistuvat opiskelemasta ennen syyskuun laskentapäivää Opintopolku-järjestelmä

6 Tilaisuuden/Hankkeen nimi6 pvmOpiskelija- määrät KOMEN12OKO Opiskelija- määrät KOMEN11OKO Opiskelijamäärät Kone- ja metalli, Salpaus 2012 aloittaneet Opiskelijamäärät Kone- ja metalli, Salpaus 2011 aloittaneet 31.8.2011-23 opiskelijaa-143 opiskelijaa (1 hojks) 30.11.2011-20 opiskelijaa (5 hojks) -127 opiskelijaa (37 hojks) 31.8.201222 opiskelijaa16 opiskelijaa (2 hojks) 143 opiskelijaa (3 hojks) 114 opiskelijaa (36 hojks) 30.9.201223 opiskelijaa (13 hojks) 15 opiskelijaa (2 hojks) 143 opiskelijaa (3 hojks) 111 opiskelijaa (35 hojks) 30.11.201222 opiskelijaa (13 hojks) 16 opiskelijaa (3 hojks) 134 opiskelijaa (51 hojks) 106 opiskelijaa (34 hojks) 31.5.201321 opiskelijaa, (15 hojks) 14 opiskelijaa (2 hojks) 109 opiskelijaa (46 hojks) 100 opiskelijaa (30 hojks) 12.8.201323 opiskelijaa (17 hojks) 14 opiskelijaa (2 hojks) 116 opiskelijaa (47 hojks) 102 opiskelijaa (29 hojks)

7 Joustokaks tavoitteetToimintasuunnitelmaMuuta Joustavien ja yksilöllisten oppimispolkujen toteuttaminen Osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen prosessikuvauksen jalkauttamien Hyvien mallien kehittäminen edelleen ja levittäminen -FOJO-malli -Yrittäjyys opetusmenetelmänä -Attointegrointi -Toimintatapakysely Koko Salpaus mm.Kome, muovi, luonnonvara-ala kiinteistönhoito, varastonhoitajat Integroitujen erityisopiskelijoiden tuki koulutuksen keskeyttämisen vähentämiseksi Attointegroinnin lisääminen FOJO-mallin levittäminen erityisopiskelijat amm. opinnoissa Kysely erityisopiskelijoille -> kehittämiskohteet Ervatiimin vuoden teema -> kehittämiskohteet Eri hankkeiden (mm. Erityisen hyvää- hanke) tuotosten hyödyntäminen ja levittäminen Koko Salpaus Henkilöstön ohjausosaamisen kehittäminen, pedagoginen osaaminen (vaihtoehtoiset toimintatavat) Keskitetty ohjaus; pedagogiset pajat, opekokoukset, henkilökohtainen ohjaus jne. (arviointi, osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen, yksilölliset opintopolut, työssäoppiminen, eril. opetusmenetelmät, nuorten kohtaaminen ja amm. kasvun tukeminen, opiskelijan työllistyminen) Ryhmänohjaajan työkaluboxi Attointegrointi Lautapelit, Pulmapaini, Tangram Prosessidraamakoulutus Koko Salpaus Liiketalous

8 Joustokaks tavoitteetToimintasuunnitelmaMuuta Laadukkaan osaamisen tunnistamis – ja tunnustamisprosessin jalkauttaminen Henkilöstön koulutusKoko Salpaus Ryhmänohjaajan työkaluboxin käyttöönotto henkilöstölle (PKKY:n AmmattiUra-hanke) Henkilöstön koulutus Hyödynnetään uusien opettajien pedagogisen perehdytysohjelmassa Koko Salpaus Salpauksen toimintatapakyselyn käyttöönoton mahdollistaminen muille verkoston osatoteuttajille Verkostotapaamiset O pintojen loppuun suorittamisen ja työllistymisen tukemisen toimet Ryhmänohjaajan työkaluboxin hyödyntäminen - ryhmänohjaajien ohjaaminen, tukeminen Ekamin Amisura-hankeen tuotosten hyödyntäminen Koko Salpaus


Lataa ppt "Jousto-hanke (ent. Joustavuutta oppimiseen) 2011-2013 OPH:n seurantakäynti 11.9.2013."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google