ARK-E1506 - Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe 26.1.2018.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Advertisements

UMF 2. Suoritus 1.Kurssiin osallistuminen Kotivälikoe 1: klo 10:15 – klo 14:15 Kotivälikoe 2: klo 12:15 – klo 14:15 (Loppu)välikoe:
Koti ja perhe voimavarana Hurtig Vanhemmuuden roolit Vanhemmuuteen kuuluu monia rooleja: 1. Rakkauden antaminen 2. Huoltaja 3. Rajojen asettaja.
Tuloksia THL:n ja harjoittelukoulujen yhteistyöstä eNorssi -seminaari, Hämeenlinna Anne-Marie Rigoff.
Opiskelijoiden palautteita Villa Elban ryhmäytymispäivältä ”Terveisiä Villa Elbaan!” Kansilehtivaihtoehto.
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö.
Arviointi osana oppimisprosessia
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Muuttumisen MahdollisuudeT
Arviointi Arviointiasteikko ja -merkinnät Tutkinnon osan arviointi
Biologian ja maantiedon kenttä- ja harjoituskurssi
Sihteerin ammattitutkinto on uudistettu
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
Pedagogiset aineopinnot lv
o7318so Seniori- ja vanhustyö 6 op
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
TE1 Terveyden perusteet
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Liikesaksan perusteet I
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
Kulttuuriympäristökasvatus yliopistossa
Kumma nimi yrittäjyydelle…
AISTIT JA VUOROVAIKUTUS ASIAKKAAN KOHTAAMISESSA
Luennot : Esa Muurinen Harjoitukset : Tiina Pääkkönen ja Ari Vuokila
Oppijalähtöiset verkko-oppimisympäristöt, 3 op
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Verkko-opetuksen käyttö opettajankoulutuksessa
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 3 Ryhmätapaaminen: Oman osaamisen tunnistaminen Pe klo ,
Sosiaalinen kehitys Tarja Rauste
Stressinhallintaa muodin opiskelijoille workshop (1 op)
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 2 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan tunteet Pe klo ,
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Yliopistojen intrapäivä
Tutustumistreeni Nimi, ammatti, mistä tulee,
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Luovat menetelmät osallisuuden ja osaamisen tukena
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Ydinsisältö
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Opinnollistamisen pähkinät
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Yrittäjyys- ja innovaatiotoiminta ammatillisessa koulutuksessa ja korkeakouluissa Johanna Kolhinen Juha Vettenniemi Anni Tuurnas Kansallinen koulutuksen.
shine Strong human increases new energy
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
TäsmäKoulutus ja muut osaamisen kehittämisen palvelut
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Kouluttajan rooli SPR:n valmiudessa
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Yrtin tärkeät päivämäärät (BUS1LH001:28)
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Korkealämpötilakemia
Validointi vapaassa sivistystyössä
Ajanhallinta opiskelussa
Metallurgian seminaari
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
Espoon Rakennusmestariyhdistys
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Tervetuloa lukion 1. vuosikurssin vanhempainiltaan
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

ARK-E1506 - Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Pe 26.1.2018 klo 9.15-11.45, Oppimiskeskus Johanna-ryhmätyötila R015/113 Mikko Inkinen, Paula Sjöblom (opintopsykologeja) Suunnittelussa mukana prof. Jenni Reuter + Arkkitehtikilta (KIITOS!)

OHJELMA 1 Ryhmätapaaminen: Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat Kurssin esittely ja rakenne Kurssilaiset esittäytyvät Minä arkkitehtinä ryhmätehtävä Paratiisityöpaikka-harjoitus Kotitehtävän esittely: tunnepäiväkirja Haastattelutehtävän pohjustaminen ja ryhmäjako Loppurentoutus

Kurssin esittely ja rakenne Työtavat Kurssilla on 6 x 3 h lähiopetustapaamista Oman työskentelyn seurantatehtäviä Työelämässä toimivan arkkitehdin haastattelutehtävä Kurssin suorittaminen Kurssi suoritetaan olemalla läsnä kaikissa lähiopetustapaamisissa Tekemällä kurssitehtävät Koostamalla kurssitehtävistä ”Minä suunnittelijana” -portfolio.

TAPAAMISAJAT pe 26.1.2018 klo 9.15-12.00 Suunnittelijan identiteetin rakennuspalikat pe 2.2.2018 klo 9.15-12.00 Suunnittelijan tunteet pe 9.2.2018 klo 9.15-12.00 Oman osaamisen tunnistaminen pe 23.2.2018 klo 9.15-12.00 Omien työtapojen suunnittelu pe 2.3.2017 klo 9.15-12.00 Ryhmätyötaidot pe 23.3.2018 klo 9.15-12.00 Arkkitehtihaastattelujen purku

Työmääräarvio (3op ~ 81 h) Lähiopetus: 6 x 3 h = 18h + sen sulattelu ~ 18h Kurssiin orientoituminen, hallinto ym. 6h Tehtävät: Ennakkotehtävä 2h Tunnepäiväkirja 4h Oman osaamisen tunnistaminen 4h Ajankäytön seuranta 5h Minä ryhmässä opiskelijana 3h Arkkitehtihaastattelun runko 6h Arkkitehtihaastattelu 3h Arkkitehtihaastattelun esittely 6h Loppuportfolio, yhteenveto opitusta 6 h

Esittäytyminen

”Minä arkkitehtinä” -ryhmätehtävä Aluksi itsenäistä työskentelyä, millainen on hyvä arkkitehti: Teidän opettajien mielestä? Opiskelukavereidesi mielestä? Ammatissa toimivien arkkitehtien mielestä? Sinun itsesi mielestä? Kuvittele, hahmottele, aavistele… Kuinka eri tahot puhuvat arkkitehdeistä ja arkkitehdin työstä.

”Minä arkkitehtinä” -ryhmätehtävä Millainen on hyvä arkkitehti ”Minä arkkitehtinä” -ryhmätehtävä Millainen on hyvä arkkitehti? Työskentely ryhmissä Teidän opettajien mielestä? Opiskelu-kavereidenne mielestä? Ammatissa toimivien arkkitehtien mielestä? Sinun itsesi mielestä?

Unelmien työpaikka Luonnostele itsellesi unelmien työpaikka Millainen olisi minun näköinen työ? (työn sisältö, työympäristö, työyhteisö, työajat, työtavat jne.) Nyt ei tarvitse olla realistinen Kuva: Kaisa Heinonen

Kotitehtävä Tunnepäiväkirja ympärämallit joka päivälle vähintään kaksi merkintää tilanteista per päivä

HAASTATTELUTEHTÄVÄ Arkkitehdin / maisema-arkkitehdin haastattelutehtävän pohjustaminen Ryhmäjako

Lopuksi – rentoutusharjoitus - hengitys