Henkilöstö kilpailutekijänä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
HRD-Kunto – tuotteen markkinointi -markkinoinnin kohderyhmät -myyntimenetelmät -myynnin välineet.
Advertisements

Mielenterveys- ja päihdeasiakas terveyskeskuksessa - Palvelumuotoilulla parempia palveluita riskiryhmille päätösseminaari Salon avoterveydenhuollon.
TORNION KAUPUNGIN NUORISOPALVELUT STRATEGIA
Esteetön opiskelu Jyväskylän yliopistossa Hannu Puupponen Hakija- ja opiskelijapalvelu (T256)
Turvallisuustekniikan neuvottelukunta (TENK), Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) ja Kemianteollisuus ry Kirsi Levä I Turvallisuusosaamisen kehittäminen.
Yleiset kompetenssit (Generic competences) Osaamisen kuvaus (description of the competence) Oppimisen taidot (Learning competence) Tradenomi  osaa arvioida.
Sosiaalityön koulutuksen työelämälähtöisyys- hankkeen vastuuopettajien sekä tutkimus ja opetusklinikoiden vastuuhenkilöiden tapaaminen Helsingissä.
LTOL-JAOSTON TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2016 Vuosikokous
RISKIENHALLINNAN MALLEJA TTM 21 | YHTEISTYÖSSÄ.
Oppisopimuskoulutus yrityksen kilpailutekijänä. Yksi taho vastaa oppisopimuskoulutuksesta Yhtenäiset ohjeet Byrokratian selättäminen vs. raha Koulutuksen.
Peikko Mummolassa - toimintamallin edellyttämät uudistukset Lahden kaupungin kotihoidon palvelu- kokonaisuudessa Lahden kaupunki Kotihoito Kotihoitopäällikkö.
Y RITYSESITTELYT JA SUHDETOIMINTA Pertti Strandman ja Samuli Viitala.
Lisää teksti N = TYÖPAIKKASELVITYKSEN ESIKYSELY 2016 Sauvon kunta N = 91 Sähköpostikutsuihin N = 76 / 132 (58%)
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Ideasta euroiksi YRITTÄJYYS ON TIETOA, TAITOA JA MAHDOLLISUUKSIA Päivi Lindfors, 4H Outi Jokela, 4H Nina Rajainmäki, InnoSata Oy.
KEHITYSKESKUSTELU - Ennalta sovittu ja suunniteltu keskustelu esimiehen ja työntekijän( voi olla myös tiimin) välillä Tuija Takkula,
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
Asiakasosallisuuden edistäminen Kokemuksia pelillisestä kehittämisestä
Tuotteen dokumentointi
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
TOIMENKUVAKARTTA / VALMENTAJAT
Henkilökunta Tavoitteet Visio Lapsi Laadukas vaka, eo, po Vanhemmat
Motivaatioteoriat Julia L..
PALAUTEKYSELY Tämä palautekysely on suunniteltu pohjaksi jatkuvalle kehittymisellemme valmennusten tarjoajana. Sen tarkoitus on 1) auttaa meitä kehittämään.
MINI-INTERVENTIO TAVOITTEENA ON LÖYTÄÄ JA HOITAA VARHAISESSA VAIHEESSA ALKOHOLIN SUURKULUTTAJAT JA ONGELMAKÄYTTÄJÄT.
YRITTÄJYYS OP2.
Merja Fischer, Tkt, KTM Positiivinen vuorovaikutus synnyttää hyvinvointia ja tyytyväisiä asiakkaita Merja Fischer, Tkt, KTM
Opiskelija Työelämä Henkilöstö Kansainvälinen toiminta
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Riskien arviointi, Oulun eteläinen osakokonaisuus
Tiimien toimintasuunnitelmapohja
TYÖKYKYKOORDINAATTORITOIMINTA TYÖTERVEYS WELLAMO OY:SSÄ
TK- johdon ja PPSHP:n yhteistyöseminaari
Tieto tutkijan työpöydälle
YHDESSÄ VOIMISTUEN – laadukasta sosiaalityötä lappilaisille 1. 10
ASIAKKAIDEN OSALLISTUMISEN TOIMINTAMALLIN RIKASTAMISEN JA PARASTAMISEN TYÖPAJA THL.
Tietoturvan soveltaminen käytäntöön
OSUMA-Visio syntynyt työpajassa
VALMISTAUDU MEININKI-HENKILÖSTÖKYSELYYN työntekijä
näkökulmia toimistotyön organisointiin ja kehittämiseen
Yhteiskunnallinen osallisuus Toteutusvaihe –tuumasta toimeen
Avainresurssit ja kyvykkyydet
Oulun yliopiston intranetprojekti
Tavoite- ja kehityskeskustelut prosessina, syksyllä 2014
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
Ekosysteemifoorumin ratkaisutyöpaja 15. 8
Yhteinen keittiö -hanke
TäsmäKoulutus ja muut osaamisen kehittämisen palvelut
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Työelämän kehittämis- ja palvelutehtävä Palveleva ILO
IKINÄ – kaatumisten ehkäisyn implementointi Vanhusten palveluiden ja kuntoutuksen vastuualueella Iiris Salomaa
Viestinnän työkalupakki
KOHTI SAVUTONTA SAIRAALAA
167. Sinettiseurojen tyytyväisyyskysely - Seuratoimijat ja valmentajat
Ulkoinen viestintä Viestintäryhmä valmistelee viestinnän hankepäällikön johdolla ja esittelee hankeryhmälle ja edelleen ohjausryhmälle keskeiset ratkaisuehdotukset.
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
Työhönvalmennustiimi esittäytyy
Esitys maakunnan rekrytointipalvelusta
Tilapäinen työskentely ei-laillistettuna sosiaalityöntekijänä kunnassa – Talentian linjaus
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Ohjaus ja yhteistyö -korin tilanne - JORY 7. 5
Tulospalkkiojärjestelmä PKKY:ssä
Pasi Patrikainen Johtaja, Pohjois-Savon TE-toimisto
Kaakko135 markkinointi 2014 Sanna Nikki
YRITYSTOIMINNAN MALLEJA
Avoimen nuorisotyön arviointiväline: käyttöönotto Lounais-Suomessa (I aalto) Anu Gretschel, Erikoistutkija, FT, Nuorisotutkimusverkosto Pori,
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
Esityksen transkriptio:

Henkilöstö kilpailutekijänä Alastalo & Bågeberg

Henkilöstö kilpailukeinona Henkilöstön osaaminen ja motivaatio  sisäinen markkinointi. Keskeinen kilpailutekijä niin palveluja kuin tavaroita tuottavassa/myyvässä yrityksessä. Rekrytointi mahdollisuus tai uhka.

Onnistunut sisäinen markkinointi Henkilöstö motivoituu ja viihtyy Uudet ideat ja parannukset Asiakkaiden kuuntelu Vähäinen rekrytointitarve Hyvä palvelu Tyytyväiset asiakkaat, hyvä kannattavuus ja hyvä maine Kilpailukyky paranee

Henkilöstö kilpailukeinona Sisäinen markkinointi (internal marketing): Henkilöstöön kohdistuva markkinointi. Johtamiskäsitys. Johto ja esimiehet varmistavat liikeidean ja markkinointisuunnitelman toteutumisen. Johtamisessa markkinoinnillinen ote = Motivointi, yhteishengen luominen, kannustaminen kehittämiseen ja kehittymiseen.

Henkilöstö kilpailukeinona Sisäinen markkinointi: Johdon työkalupakki  varmistetaan liiketoiminnan tavoitteiden toteutuminen. Kaksi tavoitetta = Työntekijät ymmärtävät ja hyväksyvät yrityksen liikeidean ja arvot. Motivaatio tehdä työtä liikeidean mukaisesti.

Henkilöstö kilpailukeinona Sisäinen markkinointi onnistuu, jos: Asiakaskeskeinen ja toimiva liikeidea. Toimintaa ohjaavat arvot laadittu yhdessä henkilöstön kanssa  hyväksyminen ja sitoutuminen. Liikeidea ja arvot konkretisoidaan  vaikutus käytännön työhön. Selkeät päämäärät ja tavoitteet.

Toteutuskeinot KUVA: elainefogel.net Tiedotus. Koulutus. Kannustaminen. Yhteishengen luominen

Henkilöstö kilpailukeinona Sisäinen markkinointi  haasteet: Toteutusvastuun jakautuminen eri osastojen välillä. Tiedonkulku. Kokonaisbudjetin puuttuminen. Kokonaisvastuun kantaminen.

Henkilöstö kilpailukeinona Sisäinen markkinointi vastauksia haasteisiin: Tavoitteet ja toimenpiteet suunniteltava kokonaisuutena  yhteistyö. Toteutusten ja tulosten jatkuva seuraaminen. Seurannassa apuna: Henkilöstön työtyytyväisyyskyselyt. Asiakaspalautteet. Sidosryhmäkeskustelut.

Yrityksen johdon päätökset ja toimenpiteet Sisäisen markkinoinnin suunnittelu TIEDOTUS: Intranet, sähköposti Kokoukset, tapaamiset, keskustelut KOULUTUS: Sisäinen, ulkoinen Tilaisuudet, ohjeistot Tiedot, taidot, asenteet ARVIOINTI JA KEHITTÄMINEN: Jatkuva tai säännöllisesti toistuva Ulkoiset tutkimukset: asiakastyytyväisyys, asiakaspalaute, palaute muilta sidosryhmiltä Sisäiset tutkimukset: henkilöstön tyytyväisyys, työilmapiiri KANNUSTUS: Palkka, palkkiot, edut Kiittäminen, huomiointi Alennukset YHTEISHENKI: Tilaisuudet, tapahtumat Matkat, harrastukset Työtilat, kohtelu Yhteiset tunnusmerkit HENKILÖSTÖ: Tietää, kuinka tulee toimia ja miksi Osaa toimia eri tilanteissa oikein Tahtoo tehdä työnsä mahdollisimman hyvin Viihtyy työssään ja haluaa kehittää sitä