Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
Tieto tutkijan työpöydälle
Toteutus ja hyödyntäminen THL:ssä TASY/tietopalvelu
2
Vastaajat 161 vastaajaa Heistä
tohtori tai lisensiaatti > 50%, ylempi korkeakoulututkinto n. 40 % lääketiede ja terveystieteet n. 60 % yhteiskunta- ja käyttäytymistieteet n. 20 % biotieteet n. 11 % pääosin empiiristä tutkimusta > 65 % pääosin suunnittelu ja kehitystyötä n. 24 % TASY/tietopalvelu
3
Viestinnän haasteita Edelliseen FinELibkyselyyn vastauksia niukasti
Vastaajat kiireisiä Kilpailu huomiosta Sähköpostit kuormitettuja Sisäiset massasähköpostit kiellettyjä Vastausväsymys Erilaisia kulttuureja, erilaisia vastausmotivaatioita: monitieteinen; yhteiskunta-, talous-, käyttäytymis-, hallinto-, terveys-, lääke-, bio- … hybridiorganisaatio: sekä tutkijoita että kehittäjiä TASY/tietopalvelu
4
Viestinnän monikanavaisuus
Intra (Terho) pikatiedotepalsta Intra ”Pinnalla nyt” –nosto Intra, Tietopalvelun sivut: Ajankohtaista-uutiset, Tietoaineistot-etusivu, englanninkieliset sivut yksikkökohtaiset sähköpostilistat (>50) Bannerit verkkosivuilla ja informaatikoiden sähköpostiallekirjoituksissa Kuppilakeskustelut ym. henkilökohtainen viestintä, kokoukset TASY/tietopalvelu
5
Hyödylliseksi koettiin
Kohderyhmän ”oma kieli” Henkilökohtaiset S-postit, Intra yksin ei tavoita Bannerit huomioelementteinä verkkoviestinnässä ja sähköpostien allekirjoituksissa Yhteistyö oman talon viestinnän kanssa FinELibin väliaikatiedot vastaajien motivoinnissa FinELibin tausta-aineisto hyvä pohja, mutta viestit räätälöitävä vastaanottajien kokemusmaailmaan TASY/tietopalvelu
6
TASY/tietopalvelu
7
Viestinnän ajoitus 1. Kyselyn käynnistämispäivä:
Pikatiedote Intran etusivulle linkki tietopalvelun palvelusivuilla olevaan uutiseen 2. Viikko 1: sähköposti 1 Teemainformaatikkojen räätälöidyt sähköpostiviestit omien vastuutoimialojen ja ryhmien postituslistoille [>50 yksikköä/postituslistaa] 3. Viikot 2 - 3: sähköposti 2 Uudet räätälöidyt sähköpostiviestit yksiköiden postituslistoille 4. 4. viikko: Intra, uutisnosto etusivulle ”Pinnalla nyt” TASY/tietopalvelu
8
Näihin nojattiin Analyysi edellisestä kyselystä: suunta ylöspäin
Kaikki kanavat käyttöön Jatkuva näkyvyys & säännölliset muistutukset Persoona peliin lähestyttiin vastaanottajia oman teemainformaatikon nimellä ja äänellä Räätälöinti Viestit kohderyhmää puhutteleviksi Perusviestit hyödyt tutkijoille kannustus vapaamuotoiseen kommentointiin TASY/tietopalvelu
9
Tulosten hyödyntäminen
Loppukäyttäjän muotokuvan täsmentyminen, tutkimuskumppanuuden syventäminen; informaatikon tarjoama tietopalvelu toivotuin tuki Palvelutarjonnan kehittäminen edelleen; koulutuksen painopisteiden pohdinta Palvelujen markkinoinnin viilaaminen: Tervetuloa- viesti, koekäytöt, eri palvelumuodot, intran uudistus Selkeä viesti e-aineistojen merkityksestä tutkijan työlle: 90 % vastaajista käyttää jatkuvasti Kokoelma-analyysin täydentäminen E-kirjapaineen seuranta TASY/tietopalvelu
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.