Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kokemuksia ja kommentteja arvioinnista Rehtori Maija Vehviläinen Lahden Diakoniasäätiö Lahden diakonian instituutti.
Advertisements

JOINT ENTRE - YRITT Ä JYYDEN EDIST Ä MISHANKE Suomalais-saksalainen Double Degree (BBA) FH Hannover - SEAMK Liiketoiminta, Yritt ä jyys M. Arola 10/2008.
Perusopetuksen toimintakulttuurin kehittämishanke (OKM) Puolalan lähikoulun luokat
ONKO VERKKO-OPPIMINEN RIKKI ?. PERUSOPETUKSEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN SEKÄ OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN PERUSTAITOJEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA.
TURKU Monikulttuurinen opetus 1.jakso Ulla Rasimus & Leena Nousiainen.
ARVIOINTI SALO OPS 2014 perusteet Ulla Rasimus, Leena Nousiainen Koulun toiminta- kulttuuri Monialaiset oppimis- kokonaisuudet Ilmiöpohjainen.
Opintojen ohjaus –kehittämishanke Oulun yliopiston kirjastossa Jani Sassali, informaatikko Oulun yliopiston kirjasto
© COACH 1.jakso: MINÄ JA JOHTAMISTYÖ Tampere Vuorovaikutus oppisopimustarkastajan työssä ”Millä työkaluilla?”
Arviointi osana oppimisprosessia
LAPSEN ITSEARVIOINTI Alueelliset koulutukset Itäinen, Pohjoinen ja Eteläinen alue Syksy 2016.
Työssäoppiminen Yrittäjänä TOY -malli OTSIKKO Alaotsikko.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Heippa taas! Kiva nähdä!.
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
TOIMINTA-REFLEKTIO-OPPIMINEN.
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Infoa tutoropettajille
Kotiväen foorumi laatupäällikkö Marita Syrjälä
Borgarnes, Islanti ( ).
Perehdy, Opi ja Kehitä - Arvioi! (POKA)
Nopolan koulu Opettajien veso
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Tervetuloa Innokylään
7lk:n arviointi.
Aloita täältä, täydennä säännöllisesti!
Arviointi.
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
TAIDOT EDELLÄ © Petteri Elo OPS-koulutus 2016
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Maahanmuuttajaoppilaiden arviointi
Lecture series – lean in office and knowledge work
Oppilaitoksen nimi Päivämäärä
Valinnaisiaineista Valinnaiset tunnit ovat osa yhteisinä oppiaineina opetettavien taide- ja taitoaineiden opetusta ja ne myös arvioidaan osana tätä opetusta.
Monialainen yhteispalvelu
YLEINEN TUKI TEHOSTETTU TUKI ERITYINEN TUKI YLEINEN TUKI
Kaivosteollisuus ry:n asiakirjat
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Think global act local Tavoitteet projektille yhteistyötaidot
Vasun toteutuminen näkyväksi -huoltajat ja lapset arvioimassa Mervi Räty, varhaiskasvatuksen vastaava, KM.
Liiketalouden perustutkinto, merkonomi
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Marttaliiton #järkiruokaa lautasella -seminaari, Mitä on ruokataju?
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
Pelaajalle tehtävät ennen fba-tapahtumaa - tunnusten aktivointi huoltajan toimesta - harjoituspäiväkirjan pitäminen.
Haaga-Helia amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Yrittäjyys ja yritystoiminta BUS1LH001-opintojakso, 6 op
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Mikä Paltamo-mallissa kannustaa – ja mikä ei?
Koulutusiltapäivä lk. 7-9 opettajille
Myeway ohjeita Valmennuspäälliköille tehtävät ennen fba tapahtumaa - valmentajien ja joukkueenjohtajien lisäys.
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Asiakas- ja palveluohjaustyöryhmä helmikuu 2018
Ajanhallinta opiskelussa
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö Pasila
Kehittämispäällikkö Eija Lappalainen
Mitä uutta töissä.fi-palveluun?
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
OSAAMISKANSIO Nimi.
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
HUOMIO! Voit vaihtaa minkä tahansa dian pohjaväriä
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
OPETUKSEN EHEYTTÄMINEN…
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Esityksen transkriptio:

Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu

Lähestymisen näkökulma “Arviointi ohjaa opiskelua ja oppimista enemmän kuin mikään muu tekijä oppimistilanteessa.” (Entwistle & Entwistle, 1992; Hodgson & Pang, 2012; Segers & Dochy, 2006; Struyven, Dochy & Janssens, 2005) “Sillä, että opetukseen sisällytetään formatiivista arviointia on valtava merkitys oppimiseen” (Hattie, J. (2012) Visible Learning for Teachers.) 4th point is how to get versatile assessment data during the learning process? From there we come to Qridi. Isoja väitteitä!

Arvioinnin tehtävät Qridi on formatiivisen arvioinnin työväline! Suomalaisessa peruskoulussa arviointi ymmärretään prosessina, jonka tehtävänä on tukea oppimista ja antaa oppilaalle palautetta hänen osaamisestaan (formatiivinen tehtävä). Toinen keskeinen tehtävä kuvata kaikille arviointitietoa tarvitseville oppilaan edistymistä ja suoritustasoa (summatiivinen tehtävä). Arvosanojen avulla haetaan jatko-opintoihin ja työelämään. Arvosanoilla voidaan motivoida, kannustaa ja palkita. Arvosanoja voidaan käyttää vallanvälineenä. Qridi on formatiivisen arvioinnin työväline! Kokki, joka tekee maistelee ruokaansa ruoanteon aikana (formatiivinen arviointi). Kokki, joka esittelee tuotoksensa muille (summatiivinen arviointi)

Mitä arvioidaan? Meta-Learning “How we reflect and adapt” Qridin avulla on mahdollista arvioida ja samalla opettaa laaja-alaista osaamista: tiedon, taidon, arvojen, asenteiden ja tahdon muodostamaa kokonaisuutta sekä käyttäytymistä. Työkalu on laadittu erityisesti jatkuvan oppimisen arviointiin ja ohjaukseen. Knowledge “What we know and understand” Character “How we behave and engage in the world” Skills “How we use what we know” 21st Century Learner Meta-Learning “How we reflect and adapt” Source: @Center for Curriculum Redesign.

Qridi pähkinänkuoressa

Opettajalla on oma käyttöliittymä, jossa hän pyytää oppilaita tekemään erilaisia toimintoja.

Oppilaat käyttävät Qridiä oman käyttöliittymän kautta...

… jossa he voivat itsearvioida tekemiään tehtäviään…

... ja arvioida omaa sekä vertaisen työskentelyä.

Kirjoittaa huomioita oppimisestaan omaan päiväkirjaan.

Luoda itselleen oppimistavoitteita…

… ja seurata niiden toteutumista visuaalisesti.

Havainnolliset raportit kertovat oppilaalle miten oppiminen on edennyt.

Miten huoltaja voi osallistua?

Opettaja luo huoltajille tunnukset omasta käyttöliittymästään. Täältä

Molemmat huoltajat saavat oman kertakäyttöisen kirjautumiskoodin.

Huoltajat luovat omat tunnuksensa nettiosoitteessa X. Tarkka osoite löytyy kertakäyttöisen kirjautumiskoodin yhteydestä.

Huoltajan tulee täyttää vaadittavat tiedot… …ja varmentaa tunnukset sähköpostiin lähetetyn linkin avulla.

Linkkiä klikkaamalla huoltaja voi määrittää itsellensä salasanan. Vaihtoehtoisesti huoltaja voi linkittää Qridi-tunnukset Google-tunnuksiin ja käyttää Qridiä niillä.

Huoltajan voi käyttää Qridiä luomillaan tunnuksilla nettiselaimen tai mobiiliapplikaation avulla.

Kirjauduttuaan Qridiin näkymä näyttää tältä.

Huoltaja voi nähdä käyttöliittymästään huollettavansa raportit, tehtävälistat, päiväkirjan ja tavoitteet. Huoltaja voi myös vastata hänelle lähetettyihin kyselyihin huollettavastaan.

Lisätietoja: Henri Karjalainen Pedagogiikka ja asiakkuudet Qridi Oy www.qridi.fi