Oikea palvelut oikeaan aikaan
Keskeistä: Monitoimijaisuus, asiakasosallisuus, kokonaisvaltaisuus --- asiakasta osallistava toimintamalli Yhteiset lähtökohdat, yhteiset johtopäätökset Case ”Pori”; Case ”Satakunta” jne. Rakenne perustaso: terveydenhuolto / sosiaalihuolto, erityis
Kuvataanko prosessia miten vai enemmän sitä mitä on tehty Teema: asiakasosallisuus + esim. ”Case Rauma” Mitä halutaan sanoa, kenelle Asiakkaat ottavat itse vastuun omasta hoidostaan
Kuvaukset saman rakenteen mukaan: tavoite, miten, mitä, mitä vaatii (henkilöstö ja talousresurssit) mitä opimme, kokemusten reflektointi, jatkokysymys
Asiakkaan polku: asiakas keskiössä, liikkeelle asiakkaan äänestä ja kokemuksesta Elämänhallinnan pallukat - visualisointi Asumispalvelun portaat Matti ja Maija -caset Kehitetään käytäntöjä Irti hallinnosta
Yksi, etenevä tarina? Asiakas tietyissä ”elämänhallinnan vaiheessa” vai tietyssä palvelukontaktissa (hallinnollinen näkökulma?)
Mahdolliset tarinat Kalle, muutti tehostetun palveluasumisen yksiköstä itsenäiseen asumiseen. Sairaalajakso Päihdeongelmainen mies, jonka vaimo oli joutunut laitoshoitoon; Nainen, joka koki yksinäisyyttä ja oireili somaattisesti Henkilö, jolla on kaksoisdiagnoosi
Johdanto: kuvaus hankkeen prosessista ja yhteenveto toimintamalleista Kokonaisuudet 2 – 4, joissa tulee esiin seuraavat teemat: Kokonaisvaltainen hoito; Sosiaalityön rooli mielenterveys- ja päihdetyössä (?); asumisen tuki; Annetaan ideoita ja konkretiaa siitä, miten näitä asioita voi lähteä kehittämään
”vinkkejä” Roolit (roolijako) moniammatillisessa työssä Hoitajavetoisuus, kokonaisvaltaisuus käsitteiden avaus, konkretisointi
Nimi
Suorat lainaukset asiakkailta
Johdanto – hankkeen kuvaus lyhyesti, keskeiset periaatteet Kalle: ”elämä on välillä vähän hankalaa sairaalan, kodin ja kajiksen välillä” Oikea palvelut oikeaan aikaan: satshp Asumisen tuen portailla: Salo Merja: ”nyt vasta huomaan miten yksinäinen olin” Kokonaisvaltaista hoitoa: pori