Pasi Kurttila Markku Lang.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Poimintoja Sanomalehti opetuksessa -kyselystä. Kartoitimme Sanomalehtien Liitossa opettajien kokemuksia sanomalehden opetuskäytöstä, Sanomalehtiviikosta.
Advertisements

TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Tulevaisuuden oppimaisemaa etsimässä Muuttuva oppimaisema- hanke Pasi Kurttila Markku Lang.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
1 Työhyvinvointikartoitus tuntiopettajille ja luennoitsijoille Wahren-opisto.
Lääkekasvatus -ohje apteekeille Katri Hämeen-Anttila, FaT dosentti, kehittämispäällikkö Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Fimea.
Hippiäiset Varhaiskasvatussuunnitelma vuotiaiden sisarusryhmä Pieni, kodikas päiväkoti Päiväkotihistoriaa 40 vuotta, Hippiäiset 2004 alkaen.
RADIOTOIMITTAJA.
Opetusteknologia. Kysymykset Voisitko kertoa työstäsi? Kytöharju työskentelee Tampereen yliopiston tietohallinnossa. Onko työsi mielestäsi mielenkiintoista?
3. ELÄMÄNKULKU JA TERVEYS TERVEYSTIETO 7. IKÄJANA  Asiantuntijaryhmät: Lapsuus 0-11v Nuoruus 12-18v Aikuisuus 19-64v Vanhuus 65  v  Perehtykää apukysymysten.
Koordinaatiohankkeet
iTEC (Innovative Technologies for an Engaging Classroom)
Kysely sosiaalisen median käytöstä
VENÄJÄN KIELI on slaavilainen kieli
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Normaalikoulujen tuki perusopetuksen opetussuunnitelmatyölle
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
17. Löydä oma alasi s. 81‒83.
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Sosiaalinen media.
Miten koulu ympäristönä edistää terveyttä, turvallisuutta ja toiminnallisuutta
”OHJAAJANA KEHITTYMINEN”
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Korkeakoulukirjastojen tulokset
KPL 7 TEOLLINEN VALLANKUMOUS
Oulun normaalikoulun lukio
HALUATKO TUTORIKSI? TUTOR-INFO Ke
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Hops Oma opintopolku Osaamisen tunnustaminen Valinnaisuus
KUIVAKETJU10 Uudella kosteudenhallinnan toimintamallilla tulevaisuuden haasteita vastaan.
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Oppilaanohjaaja Sari Kuutsa-kettunen
Ops-iltapäivä Raumanmeri
Vinkkivideo työnhausta
YHTEISTYÖLLÄ YHDENVERTAISUUTTA
Pelastussuunnitelman opetusmateriaali oppilaille
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Ideaa lukemiseen Taina Kylmänen/OSAO
REKRYTOINTITIEDONKERUUN
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
Huoltajakysely lukuvuoden opiskelijoille
Vapaaehtoistoiminnan peruskurssi
Mielekäs oppiminen verkkoympäristössä | Jaakko Naakka
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Loimu ry Jäsenkysely Huhtikuu 2018 SFS ISO20252 Sertifioitu.
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Opintopsykologi Katja Hietanen
Loimun toiminnan suuntamerkit
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Opintopsykologi Katja Hietanen
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Ajanhallinta opiskelussa
PERHEPÄIVÄHOIDON TUTKINTOTOIMIKUNNALLE
OSAAMISKANSIO Nimi.
VINKIT VAIKUTTAVAAN VIESTINTÄÄN
Oppilaat ja opetussuunnitelma 2016.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Kulttuurishokki ja henkilökohtainen hyvinvointi
Työpöytäharjoitus 2.1. Reitinvalinta
Mielipiteet lasten digitaalisesta pelaamisesta
Blackout This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No
OmaLahti –yhdistystapaaminen Monitoimitalo Onni Yhteisen työskentelyn tulokset.
Nuorten kuuleminen Valtakunnallisen nuorisotyön ja –politiikan ohjelman valmistelu Materiaalin tuottaneet 1. vuosikurssin yhteisöpedagogi (AMK) -opiskelijat.
2.3 Tutustutaan kirjastoihin
opintoja Oulun kaupungin lukiolaisille etänä & verkossa
Esityksen transkriptio:

Pasi Kurttila Markku Lang

1. Hankkeen tavoitteena on suunnitella ja luoda yhdessä OPH:n kanssa kaikkien saavutettavissa oleva monimediaalinen julkaisualusta uusiin ja uudistettaviin oppimaisemiin liittyvistä tila- ja kalusteratkaisuhankkeista.

2. Hankkeen tavoitteena on saada Suomen koulutilasuunnittelu 2007 alkaen samaan julkaisualustaan.

3. Hankkeessa pyritään kehittämään ja suuntaamaan valtakunnallista koulu- ja opetustilasuunnittelua.

MOM- päivien haastattelukysymykset: SUUNNITTELIJA   Miksi koulujen suunnittelu on mielestäsi tärkeää? Mikä on toiminta-ajatus, jonka pohjalta tämä koulurakennus on suunniteltu? Mitkä ovat mielestäsi viisi tärkeintä asiaa, jotka pitää koulusuunnittelussa huomioida? Missä koulusuunnitteluun liittyvässä asiassa koet erityisesti onnistuneesi tässä kohteessa? Miten käyttäjien pitäisi sinusta osallistua koulun suunnitteluun? Mikä on suurin virhe, minkä koulua suunnitteleva henkilö mielestäsi voi tehdä? Mikä sinusta koulussa on pysyvää tai minkä koulussa pitäisi pysyä ennallaan? Minkälaisena näet tulevaisuuden koulun?

MOM- päivien haastattelukysymykset: OPETTAJA   Mitkä ovat tärkeimmät asiat jotka pitää koulusuunnittelussa mielestäsi ottaa huomioon? Mikä paikka nykyisessä työskentely- ympäristössäsi toimii parhaiten, miksi? Mikä on paras oivallus, minkä tämän koulurakennuksen suunnittelija on tehnyt? Mitä toimintoja tämä koulurakennus työssäsi rajoittaa? Minkälaisia terveisiä haluat uusien koulujen suunnittelijoille lähettää?

MOM- päivien haastattelukysymykset: OPPILAS   Mitä hyviä puolia omassa koulussasi on? Mikä on mielestäsi paras paikka tässä koulussa? Miksi? Missä täällä koulussa tunnet olosi erityisen turvalliseksi? Onko koulussasi sellaista paikkaa, mihin et mielelläsi mene? Mikä on koulusi kaikkein jännittävin tai mielenkiintoisin paikka? Missä paikoissa työskentelet oppituntien aikana? Missä työskentelet mieluiten? Miksi? Mitä opiskeluun liittyvää haluaisit koulussasi olevan?

Miksi koulujen suunnittelu on mielestäsi tärkeää?

Mitkä ovat tärkeimmät asiat jotka pitää koulusuunnittelussa mielestäsi ottaa huomioon?

Mikä on paras oivallus, minkä tämän koulurakennuksen suunnittelija on tehnyt?