Tietoteknikot : Opetusharjoittelut

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lavian lukio.
Advertisements

Harvialan koulu ja päiväkoti
S2-tiimin muistiinpanot
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
SUULLINEN HARJOITTELU
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Viikko 41 ( – ) Maanantai: (11.10.) -Kulttuuripolku: Elokuvan salat 6B klo , 6C ja 6A lk: Gideon –vierailu auditoriossa.
OPPIMISYMPÄRISTÖN KEHITTÄMINEN
Joensuun normaalikoulun opetussuunnitelmatyö
Oman äidinkielen ja kotikielen opiskelun merkityksestä
OPS MH/IK
Raija Hirvonen ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen Toteutusmuodot.
LUKUINTOOLLEN! Kirjaston ja koulun yhteistyötä Kurikan malliin
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Hyvät Minät -pilotti – Tavoitteet Alkanut maaliskuussa 2012 Kehittää draamakasvatuksen menetelmiä esiopetuksen ja alakoulujen tunnetaitokasvatukseen.
3. luokan englanti Vanhempainilta
MITÄ TAPAHTUU 6. LUOKALLA? Tammikuu Helmikuu Maaliskuu Huhtikuu Toukokuu Kesäkuu Heinäkuu Elokuu Syyskuu Lokakuu Marraskuu Joulukuu Luokanopettajat täyttävät.
Iida Kukkonen, Saara Könönen, Maiju Laurila, Laura Lundberg, Janne Junell, Susanna Ranta, Susanne Peltoniemi, Mikko Koskinen.
Monialaiset oppimiskokonaisuude t ja valinnaisaineet VESO-PÄIVÄ LIISA RUONTI.
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2016 Opetussuunnitelma uudistuu.
Mankalan koulun vanhempainilta ti Opetussuunnitelmauudistus valinnaiset Sari Juuti.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
OPS 2016 Pedagoginen kahvila Porin kaupungin perusopetuksen tuntijako Sivistyslautakunta
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Uuden opetussuunnitelman mukainen arviointi Mukkulan koulussa
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Katrina Vartiainen, Turun normaalikoulu
Opetussuunnitelma uudistui- mikä muuttuu?
Pedagogiset aineopinnot lv Tietotekniikka
Kieli itseilmaisun välineenä
INNOSTU KIELISTÄ! MONIKIELISYYTTÄ KOULUN ARKEEN
TET =Työelämään tutustuminen
3.c
Vanhempainilta
Pedagogiset aineopinnot lv
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
HS HS Onko koulunkäynti nyt pelkkää projektia ja teemapäivää Onko koulunkäynti nyt pelkkää projektia ja teemapäivää? Vai riittääkö yksi.
Vanhempainilta
Plaza – uudenmuotoinen oppimisympäristö
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Opetussuunnitelma uudistui – mikä muuttuu?
Tammikuu Joulukuu Marraskuu Helmikuu Lokakuu LUKUVUOSI
3. luokan englanti Vanhempainilta
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
IPPO-MALLI Toimintamalli opetuksen
Mikä on monialainen oppimiskokonaisuus?
POM10CC Mikämikä-päivien Kirjallinen suunnitelma
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Pedagogiset aineopinnot lv
VSOP= vuosiluokkiin sitomaton alkuopetus Länsi-Puijon malli
Tammikuu Joulukuu Helmikuu Marraskuu LUKUVUOSI Maaliskuu
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
TET =Työelämään tutustuminen
Koodaamista Ohkolan koululla
Merja Öhman Kielten lehtori Karelia ammattikorkeakoulu
Laaja-alainen arviointi
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
3. luokka Mervi Pietilä Perusopetuksen lehtori
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Hanna Karlsson / Hanna Karlsson /
Tulevaisuuden koulu 2016 peItsarin koulu
. Käytännön kokemuksia /
7. luokat kevät 2019 Maikkulan koulu
KAUHAJOEN YHTEISKOULU 7.lk - VALINNAISAINEILTA
Uuden opetussuunnitelman ajankohtaiset teemat
Esityksen transkriptio:

Tietoteknikot 2015-16: Opetusharjoittelut Ritva-Liisa 3.9.2015

OPEA515: Ohjattu perusharjoittelu; 8 opetustuntia norssilla yläkoulussa jokaiselle; 8 opetustuntia seuraavasti: Kaksi opiskelijaa oman äidinkielen opetukseen: oman äidinkielen (unkari) opettaja Johanna Haimi tarvitsisi apua vesiteemaisen pelin kehittelyyn (tabletille). Pelin hahmotelma on lautapelinä (Tonava kulkee pelialustan läpi: maantiede, saastuminen, luonto joessa ja sen ympäristössä), ja siitä pitäisi saada jonkinmoinen yksinkertainen e-versio. Johanna tarvitsisi apua pelin kehittelyyn ja testaamiseen tunnillaan oppilailla. Ranima Kaja (arabia). Ranimilla on norssilla yläkoululaisten ryhmä, joten esim. pädin appsien hyödyntämistä Kolme opiskelijaa norssin alakoululle

OPEA515: Norssin alakoulu Vaihtoehtoja mm. Ykkösluokkalaisille pädejä Ohjelmoinnin alkeita eri luokkatasoille; koodauskerho Kerhomuotoista toimintaa Uuden älytaulun ja dokukameran haasteet ja mahdollisuudet Yleisiä tvt-taitoja iPad-agenttikoulutus 5. lk alk. 14.9. iPad-agentit toimivat apuopeina nuoremmille Alkutapaaminen Anna Laukkarisen kanssa to 17.9. klo 16.00 norssin alakoulun luokassa A221

OPEA525: Syventävä ohjattu harjoittelu, 18 tuntia: jokaiselle 6 tuntia nossin yläkoulussa sekä Yksi opiskelija Mankola-projektiin Toteutus viikoilla 43 ja 44 syksyllä 2015 Mahdollisuus suorittaa myös sivuaineharjoittelun osuus (6+6 tuntia) Yksi opiskelija POM10CC Integroivat oppimiskokonaisuudet –jaksolle Kulttuurinen osaaminen, vuorovaikutus ja ilmaisu Keväällä tammikuun lopulta alkaen Tehtävänä rakentaa opintojaksolle alusta ja tarvittaessa paikka virtuaaliselle lukupiirille sekä tukea opiskelijoita oman tuotoksen (esim. kuva, video) tekemisessä

OPEA525 jatkuu… Kolme opiskelijaa ”tavallisiin” äikkäprojekteihin Toteutus keväällä (yleensä helmi-huhtikuu) 2016 Mahdollisuus suorittaa sivuaineharjoittelu (6 tuntia) osallistumalla Mikämikä-päiviin maaliskuussa 2016, jolloin voi toteuttaa saman projektin ”kenttäkouluissa”

Mankola-projekti Takaisin Toteutetaan englantia, äidinkieltä (ja tietotekniikkaa) yhdisteleviä projekteja syksyllä 15 toisesta jaksosta lähtien (syyslomasta eteenpäin): 8a-luokka, 3 tunnin jaksot (1 + 2 t) opiskelijat osallistuvat esim.  3 - 4 kolmen tunnin  jakson toteuttamiseen Opiskelijat ottavat osaa 2 teemakokonaisuuden suunnitteluun, toteutukseen ja osin arviointiin: Tekstitieto: kielen rakenteista verbioppi aikamuodot sekä modukset: erityisesti imperfekti ja konditionaali; kytketään viestintätilanteisiin ja käyttöyhteyteen: epäsuora pyynto, pyyntö - käsky, miten pyydetään kohteliaasti oppilailta suullinen tai kirjallinen tuotos; opeopsikleijat tekevät näihin arviointikriteerit (kuvaukset ja skaalaus arvosana-asteikkoon) 2. Tekstilajit mainonta; mainoksen toteuttaminen (uusi innovaatio), kysely kulutuskäyttäytymisestä kuluttaminen, kestävä kehitys teemana myös ylipäänsä vaikuttavat tekstit teemana: enkussa näiden käsittely sisältölähtöisesti, äikässä puhumisen ja kirjoittamisen motivointi esim. väittelyin mielipideteksti, runo, ohjevideot; teksti jolla saa asioita tapahtumaan kuva- ja mainosanalyysi, ihmisten väliset suhteet, kierrätysohjeet Huom. Marjutin kautta kontakti tsekkiläiseen ystävyyskouluun     Hannelella kontaktit kahteen kenialaiseen kouluun Takaisin

POM10CC Integroivat oppimiskokonaisuudet: Kulttuurinen osaaminen, vuorovaikutus ja ilmaisu Kurssilla toteutetaan kulttuurikasvatusta kokemuksellisen oppimisen menetelmin. Käytössä ovat kirjallisuuden kasvokkaiset/virtuaaliset lukupiirit, voimauttava valokuva, videotyöskentely sekä draamaoppiminen työtapana. Kokemuksellista oppimista ja kurssin työtapoja hyödynnetään luokissa MikäMikä-työpajojen suunnittelussa, toteuttamisessa ja arvioinnissa keväällä 2016. Takaisin