HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
ARJEN HISTORIA HI08.
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
Oppikirja: Kokkonen ym. : Lukion biologia
Opiskelijakunta Pekka Halosen akatemiassa Päivitetty
Vanhempainilta Hamulan koulu 3 B
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Mitä opetan ammatillisessa oppilaitoksesta? Tuija Saarimaa
Sotungin etälukio Täydennä päivälukion opiskelujasi etäkursseilla.
Tampereen aikuislukion etälukio Jaana Leppä vt. rehtori Tampereen aikuislukio Tampereen aikuislukio.
Tytöt teknologian taitajiksi
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA. Mikä vaikuttaa oppimiseen? O Fyysinen oppimisympäristö ja opetusmateriaali O Motivaatio O Emootiot O Opettajan pedagogiset valinnat.
Mitä opetan ammatillisessa?
Opetuksen arviointi ja kehittäminen: ET ja filosofia Kurssin suoritus
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Jari Rantamäki MIKÄ TEKEE työnäytteiden kokoelmasta suoritettujen työtehtävien luettelosta opintojen dokumentaatiosta opetuksen dokumentaatiostaPORTFOLION?
3. luokan englanti Vanhempainilta
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
Ihminen, ympäristö, kulttuuri Hi1 Karhulan lukio.
TEHOKKAA JA MIELLYTTÄVÄN KOULUTYÖN EDELLYTYKSET POISSAOLOT ja TUNTITYÖSKENTELY AMMATTILUKIOSSA.
Arviointi ja monipuoliset oppimismenetelmät. Peruskoulu  Perusopetuslain mukaan oppilaan arvioinnin tehtävänä on ohjata ja kannustaa opiskelua sekä.
Ro -12B Oppituntien ajat, opinto-opas s. 6 Miten lukiossa opiskellaan, s.9.
TE 3 TERVEYS JA TUTKIMUS Perhon lukio Essi Rantala
TN Suullinen viestintä = puhetaito ► Retoriikka (jo Aristoteles aikanaan) ► Maailman vanhin oppiaine?  Taito, jota on tarvittu aina ► Ihmisen.
8-luokan terveystiedon sisältö, suoritustavat, tavoitteet ja arviointi KILPELÄNAHO
Avaimia oppimiseen  Kuuntele tarkkaavaisesti  Tee muistiinpanoja  Selvitä asiat, joita et ymmärrä  Keskustele, kysy, kyseenalaista, arvioi  Etsi lisätietoja.
TERVEYSTIETO 8 1. Tunne itsesi. Tunne itsesi Itsetunto tarkoittaa omien hyvien puolien ja heikkouksien tuntemista sekä niiden arvostamista. Kukaan ei.
Tervetuloa vanhempainiltaan. Opiskelu lukiossa Lukion oppimäärä 75 kurssia ( 3v) Lukion päättötodistus edellytys ylioppilastutkintotodistuksen saamiseksi.
Oppikirjana Magnet 5 (WSOY), (käytetyt kirjat (valmiit vastaukset-1 arvioinnissa, e-kirja) tuntiaktiivisuuden arviointi asteikko O=osallistunut, 4-10)
Kaikki yhden puolesta ja yksi kaikkien puolesta!
Säteilysuojelu-kurssi 0,5 op
ÄIDINKIELI JA kIRJALLISUUS 1. KURSSI
HI04- Eurooppalaisen maailmankuvan kehittyminen
Hyvän osaamisen kriteerit ET:n eri teema-alueissa
Eurooppalaisuus ja Euroopan unioni
Käänteinen opetus ja oppiminen – Miten ja miksi?
MIKSI LUKIOON???.
Psykologian arviointiperusteet
Ihminen ympäristön ja yhteiskuntien muutoksessa Hi1
PS3S Ihmisen tiedonkäsittelyn perusteet
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Tavoitteet ja arviointi
Sähköiset yo-kirjotukset
Vanhempainilta -15 Keuruun lukio internetissä
3. Terveystottumusten tutkiminen
7lk:n arviointi.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Kotitalouden kurssit lukiossa
3. luokan englanti Vanhempainilta
Uskonto ja kriisit nuoren elämänkulussa
3. luokan englanti Vanhempainilta
PUOLUE C Periaateohjelma: Arvot
OSTA – ET ja filosofia: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä
KIELI, KIRJALLISUUS JA IDENTITEETTI
Koeviikko Koeviikolla noudatetaan erillistä lukujärjestystä
NET – Nivelvaiheessa erityistä tukea - koulutus 6 op
Kirjoittajaprofiilit
Lukion tehtävä antaa laaja-alainen yleissivistys
ARVIOINTIKAVERI Oppiaine/ jakso/aika:__________________________________ Saavuttaaksesi hyvät taidot (arvosanan 8) tässä jaksossa, sinun tulee oppia seuraavat.
Jatkossa varhaisen tuen perhetyö
ALAJÄRVEN LUKIO ENSIMMÄINEN VUOSIKURSSI
TERVEYSTIETO 8 Aloitus.
Virtuaalikylä virtuaalinen oppimisympäristö
Kauppatieteet Tampereen yliopisto
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
ESR Osaan! – Avaimia aikuisten perustaitoihin
To2 Tutkiva työskentely teknologialla Sananvapaus ja maailmankatsomus
Esityksen transkriptio:

HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI

LÄSNÄOLO Poissaolot selvitettävä mahdollisimman pian Tuntiaktiivisuutta on monenlaista ☻

OPETUS/opiskelu Suunnitellaan yhdessä opiskelu- menetelmät ja niiden arvioinnit Annetaan työrauha kavereille ja opettajalle

OPISKELUTARVIKKEET OPPIKIRJA: Forum, Ihminen ympäristön ja yhteiskuntien muutoksessa (Otava, uusin painos) Kaikki mikä on kirjassa, on tärkeää Lue kaikki tekstit, artikkelit yms. Kirjan tehtäviä tehdään oppitunneilla ja kotona

opiskelutarvikkeet TIETOKONE Käytetään jokaisella oppitunnilla Opettaja jakaa luentorungot pedanetissa otetaan esille oppitunnilla ja niitä voi täydentää open puheesta Luo itsellesi kansio Driveen, johon kokoat kaiken materiaalin

TEHTÄVÄT Oppitunneilla tehdään erilaisia tehtäviä : Kirjan tehtäviä itsenäisesti tunnilla ja kotona (lista pedassa) Paritöitä Ryhmätöitä Keskusteluja Dokumenttiohjelmia Kirjallisia tehtäviä myös läksyksi

AKTIIVISUUS Tuntiaktiivisuus vaikuttaa kurssiarvosanaan

LÄKSYT Lukuläksy ja tehtäviä Kysellään joka tunti, joten on äärimmäisen tärkeää lukea läksyt joka ilta  helpottaa koeviikon taakkaa

ARVIOINTI Kurssi arvioidaan asteikolla 4-10 Arviointiin vaikuttavat Aktiivisuus Erilaisten tehtävien suorittaminen Läksynkyselyt Koe (sähköinen) - koevalmistelut - koe sisältää erilaisia tehtäviä

HI01-KURSSIN TAVOITTEEnA ON, ETTÄ OPISKELIJA…. ymmärtää ihmisen, luonnon ja yhteiskunnan välisen riippuvuussuhteen ja haasteet osana kestävää tulevaisuutta  

ymmärtää eurooppalaisten kulttuuripiirien ja yhteiskuntien sekä globaalin talouden järjestelmän muodostumisen keskeiset prosessit

osaa arvioida kriittisesti tekniikan, tieteen ja muuttuvan informaation merkitystä ihmisten elinolojen muokkaajana

osaa tuottaa yksin tai ryhmässä historiallista tietoa ja käyttää tiedon tuottamiseen monipuolista, kriittisesti arvioitua lähdeaineistoa.